Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:24

Hier was vanochtend om 10 uur al 25mm regen gevallen en ik ga zo nog eens kijken, maar gevoelsmatig is dat er minimaal bijgekomen.

Mijn paardjes hebben 8 uur buiten gestaan. Ik wilde ze binnen halen rond de middag maar we waren net te laat want we kregen echt flinke windhozen. We stapten buiten en de kliko's waaiden letterlijk weg terwijl we ervoor stonden. Dus we werden geschept door de bakken. Het was zo'n belachelijke situatie dat ik keihard moest gaan lachen. De wind hoosde horizontaal langs ons heen en we konden zelf ook niet blijven staan. De paarden konden schuilen dus het moest maar, we gingen terug naar binnen.

Enig nadeel; mijn ene merrie laat mijn andere merrie niet in de schuilstal. Zelf gaat ze er ook niet in. Ze blokt hem en laat de ander er niet in.

Zo sneu en ik snap ook niet waarom.

Ik ga de schuilstal opdelen in 2 stukken zodat het een stuk lastiger is voor Indy om Quinta er uit te
duwen.

@Joyce, ik zou er geen dag langer blijven. Wat een k*tbeleid!!

@Boemel; mooi de keuken!! En succes met foto's bewerken :D

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 22:24

joyce83 schreef:
Ook hier erg nat en veel wind. Vandaag vooral maar 1 Onderwerp gehad namelijk het binnen zetten van Guus..... Kom vanmorgen aan op stal, stal leeg????? En ik zou ze buiten zetten. Helaas wist ik dus gelijk hoe laat het was. Guus heeft de hele nacht in de regen gestaan! Ik was KWAAD! Dat arme arme dier had dus vanaf zaterdagochtend geen eten gehad en heeft daar verdomme in de kou gestaan in de flinke wind. Ze stond helemaal te bibberen. Ik heb diegene die haar binnen zou zetten gelijk geappt wie haar vergeten binnen is te zetten! Dat had ze dus aan iemand anders gevraagd die het vergeten is voor de 2e keer dus. Ik was ook boos dat dus blijkbaar ook niemand van stal haar gemist heeft?? WTF!!!

In de middag verjaardag van schoonmoeder, schoonzus op de hoogte gebracht die echt boos is geworden met als eindresultaat dat dus de eigenaar van weidegenoot nu gezegd heeft regel het zelf dan maar. Echt nog geen sorry of oliebol dat is vervelend of wat dan ook. Ik hoop dat haar pony ook een paar keer vergeten wordt, voor pony dan het liefst met buiten zetten....
We gaan haar nu dus zelf binnen en buiten zetten dan weten we zeker dat het gedaan is.

Ik ga haar niet eerder naar huis halen. LN wilde al gelijk ophalen de schat maar moet even met wat dingen rekening houden. Mocht het echt niet gaan dan wordt het alsnog eerder.

Is er dan geen ‘laatste ronde’ door de eigenaren of door iemand anders? Lijkt me toch dat je op een stal waar zoveel paarden staan altijd een laatste check doet om te kijken of alles er goed bij staat?? Dan zou een lege stal toch moeten opvallen?

biancaaaa

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:02

Wat heftig Joyce, hopelijk is het zo een beetje opgelost of kan je toch op korte termijn ze zelf thuis stallen.

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 08:40

Sowee wat een verhaal Joyce, ik zou ook ziedend zijn.. arm dier, hoe is het nu met haar? heeft ze er niets aan over gehouden?

Regen en wind blijven nog wel een poosje, zag ik op buienradar.. |( ik wil lente! ben deze oneindig lange herfst meer dan zat

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 08:48

Joyce belde mij en ik wist niet wat ik hoorde. Dat er door doorschuiven van het van de wei afhalen onduidelijkheid ontstaat en wederom een paard vergeten wordt is al vervelend, maar dat de persoon die voert en hoort te controleren niet aan de bel trekt vind ik nog veel fouter. Je betaald een hoop geld op een stal en die gooit zowel in de ochtend als avond voer erin zonder te controleren.

Ik zag op fb herinnering een hoop ijs vorig jaar. Kreeg meteen weer de visioenen van +200 paarden water geven uit een emmer voor mij, omdat alle drinkbakken bevroren waren ondanks isolatie. Was ik na 2 uur eindelijk klaar kon ik weer van voren af aan beginnen

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 09:20

Hoi dames, sorry als ik wat eigenwijs over kom. Ik probeer echt in het belang van Guus te denken en snap jullie echt helemaal hoor. Als een ander het zou zeggen zou mijn reactie wellicht hetzelfde zijn.

Ik wil niet hals over kop vertrekken, bij ons is nu de wei/bak waar ze in moet komen spekglad en een been breken is ook al zoiets... Nu is dat geen probleem als ze al langer bij ons staat dan weet ze de weg zeg maar (dat het glad is, niet het been breken :+ ). Maar mochten ze gek gaan doen bij aankomst wil ik wel dat het veilig is. Ook wil ik graag dat mijn man erbij is en ook mijn schoonzus. Beide werken maar in nood gaat ze echt weg daar of ze er wel of niet bij kunnen zijn. Ik ben wel hier en daar aan het kijken wat opties zijn. Ook ga ik wat mensen inschakelen die er elke dag zijn om haar wat extra in de gaten te houden. Gelukkig heeft ze een wei verder wel altijd paarden staan, helemaal alleen is ze niet. Oke niet in dezelfde wei maar in de buurt.

Iemand vroeg of het tijdelijk was. 26 februari gaat ze in elk geval verhuizen, indien nodig eerder dus. Het zijn nog 3 weken.

Ik ben het met LN eens, waarom is het niemand opgevallen? je gooit toch voer in de stal? Enig excuus kan zijn dat de staldeur dichtgeschoven was....

Met Guus ging het gisteravond goed. Zijn nog wat extra hooi gaan brengen, ze oogde fit. Ik heb in de ochtend wel met de les mee gelopen om haar warm te lopen. Rustig aan gedaan maar was wel duidelijk dat ze moe was en dat ze het nog wat koud had in het begin. Schoonzus gaat vandaag buiten zetten, hopelijk is haar deken opgedroogt, anders maar binnen blijven met de iets dunnere deken en dan vanavond nog wat extra hooi brengen. Schema is nu zo gemaakt dat schoonzus, man of ik haar binnen of buiten zet. Ik sta zelf het meest in het schema dus ze wordt als een havik nu in de gaten gehouden.

Ik weet ook nog niet hoe ik ga reageren op diegene die voor het binnenzetten zou zorgen. Ben er nog boos om dat ik niet het gevoel heb dat ze zich ook maar enigszins schuldig voelt. In elk geval ga ik wel eens vragen hoe ze zich zou voelen als het haar pony zou zijn geweest. Als ze niet eens kan inleven dat mensen woedend zijn nou dan ligt dat probleem meer bij haar dan bij ons. En dan nu allemaal dingen naar boven halen dat ik denk daar gaat het niet om.. Er zijn afspraken tussen hun onderling, als iets stoort had ze dat moeten zeggen, als je denkt ik wil niet extra terug komen had ze ons kunnen vragen van moet ze al mee naar binnen of moet ik iemand anders vragen. Ik heb verdomme iedere keer doorgegeven als ik hun pony mee naar binnen nam met de reden waarom. Heb telkens in het belang van de dieren gekeken. Maar ja goed ik hoop dus echt dat diegene die het nu voor haar doet het ook een keer vergeet, naar buiten zetten dan he, ik denk dan wel aan het dier. Daarbij zet ik hem evengoed naar binnen hoor als we daar zouden zijn en het is donker. Ik ga mij niet verlagen om hem te laten staan. Maar schoonzus en man gaan echt die pony niet mee naar buiten nemen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:11

Fijn dat jullie het onderling nu op kunnen vangen.
Maar ik zou echt nog wel ff een hartig woordje spreken met die eigenlijk binnen zou zetten en wie voert.
Op deze manier ga je niet met dieren om!! Echt schandalig.

Zo wat een ander weer nu vandaag zeg.
Zonnetje geen wind.
Paardjes lekker vroeg naar buiten. Stallen zijn al gedaan.
Straks komt de smid kunnen ze we ook weer even tegen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:14

Hier ziet het er ook een stuk vriendelijker uit met een zonnetje, wel nog fris. BR geeft ook geen regen ook, dus Jasmijn mag 'bloot' blijven.
De PP was weer helemaal droog, in de paddocks nog 2 kleine plasjes vlak voor de hooibakken. Die haal ik zo wel leeg en er moet daar duidelijk een laag zand bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:16

Het is idd beter zo.

Hier woensdag een rondje osteo gepland voor de paarden, doen we nog iets nuttigs :+

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:20

Ja hier op een klein plasje ook weer droog in de bak.
En een paadje richting wei is nog nat. Maar daar kunnen ze gewoon droog langs. Is 4 meter breed of zo. Maar liefst lopen ze door dat paadje. Daar moet eigenlijk ook een aanhanger zand op.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:21

Joyce, ik heb bij een geblesseerd paard dat na boxrust voor het eerst de wei op ging of verhuisd werd naar een vreemde wei een lichte sedatie gegeven om het risico van (paniekerig) rennen bij de 1e keer te voorkomen.

Je zou dat bij verhuizing van Guus ook kunnen overwegen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:25

Hier is het een prachtige dag!

De paddock is weer droog, de paarden willen de wei in, maar dat gaat niet gebeuren helaas.

We hebben een meer in de wei en alles is enorm drassig. Zo nat is het niet eerder geweest.

Ik longeer ze wel even tussendoor vandaag en morgen zien we wel weer verder.

Vannacht rond 12.30 stormde het echt enorm. Ik werd er wakker van en was nogal onrustig over stormschade en de paarden etc.

Het was van korte duur, want gelukkig ging ineens de wind liggen.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:46

Joyce
Wat ik dan niet helemaal begrijp is dat ze 26 februari wel kan verhuizen en nu niet. Dan is het toch even nat en glad?
Of gaat ze nog ergens anders heen tussendoor?

Hier schijnt het zonnetje al weer lekker. Paarden weer lekker onder de overkapping weg na gister.
Toen hebben ze de hele dag staan schuilen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:16

Hier wel iets meer wolken nu, maar de boel is weer droog buiten. Ik moet alleen het stilleven achter nog weer even overeind zetten :D

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 17:05

Hier prachtig zonnetje!
Kan alle ontstane waterplassen van gisteren weer wat drogen.
Paarden rond 12.00 toch maar ff op de wei gekieperd.
Verder rustig dagje want mn dochter is vanmorgen geopereerd aan een liesbreuk.
Alles goed gegaan gelukkig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 17:31

Ik heb 20 minuten te paard gezeten jeej!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 17:33

en hoe ging dat?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 17:34

Wat fijn robijntjah!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 17:40

Robijntjah schreef:
Ik heb 20 minuten te paard gezeten jeej!

Fijn!

Hier ook een heerlijk zonnetje. Zandstuk van de paddock uitgemest en aangeharkt, kan dat lekker drogen. Valt me goed mee hoe het zich gehouden heeft met de regen! Rest van de paddock is wel drama :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 17:46

DuoPenotti schreef:
en hoe ging dat?

Daar wil ik het nog niet over hebben :')
Nee grapje, beter dan vorige week. Moet heel erg opletten in stap dat ik niet ga compenseren vanuit angst voor pijn maar draf gaat heel goed zelfs.

Van het weekend maar weer eens en dan kijken of ik weer klaar ben om ze iets meer op te pakken, beide 1 x per week ofzo. Ben ook nog niet helemaal aan het werk want teveel zitten is echt niet te doen nog.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 17:49

@robijntjah: fijn dat het steeds wat beter gaat.
@karin: beterschap voor dochter. Dat hoor je niet veel bij meisjes en zeker niet op jonge leeftijd.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 17:55

Klinkt alvast een stuk beter.
En paardrijden is de beste fysio natuurlijk ;)

Karin fijn dat het goed gegaan is :j

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:10

1 paard in mn pauze gelongeerd.
1 paard na werktijd gelongeerd
Met een prachtige afsluiting van deze zonnige dag :o

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 19:33

Wauw <3

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:56

Prachtige foto!!!
Ja wat een fijn weer vandaag. Wat een verschil met gisteren.
En wat een verschil met vorig jaar:

Veel ijzel hier toen.
Afbeelding
Afbeelding