Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sunora schreef:Ok ok, we zijn nog niet effectief aan de omheining begonnen maaar... Ik ben al wat inspiratie aan het opdoen voor de schuilstal![]()
Ik mag hier 40m2 onvergund zetten en wil die volledige oppervlakte ook gebruiken. Enerzijds een deel schuilstal, anderzijds wil ik dan een ruimte voor hooiopslag/materiaal/voer. Daaraan komen dan ook van die lbc-vaten te staan waar ik regenwater in wil opvangen.
Voor de stal zelf leek mij de beste optie ´steenschotten’ maar nu twijfel ik over andere dingen:
- Hoe groot neem ik de schuilstal best zodat het zeker comfortabel is voor 2 à 3 paarden?
- Splits ik de 2 stallen (schuilstal en hooiopslag) misschien beter op in 2 aparte stukken zodat ik aan de beiden evenveel lbc-vaten kan zetten en meer regenwater kan opvangen? Of zelfs gewoon om een extra afdakje te hebben op een andere plek?
Wie wil er zijn schuilstal tonen?![]()
Ik sta open voor tips!
tamary schreef:De tractor is voor de kippen? Kijk dan eerst kritisch naar hoe je dat ding wil verplaatsen en of de grond vlak genoeg is om dat makkelijk te doen.
Ik heb ze hier in een vaste ren en dat blijft zo, maar (moet verhuizen helaas) nieuwe plek zal groter worden en zeker deel van de mesthoop ook worden. Dan verwerken de kippen een deel van de paardenmest en hebben meteen gratis allerlei insecten te eten (scheelt mij meelwormen kopen).
Sunora schreef:@Ingrid Ik vind de bovenste ook beter, alleen zou ik dat strookje tussen die 2 trachks wat groter maken door bvb het pad met de roundpen wat in te buigen naar rechts. Dan wordt die weide ietsje kleiner tvv van die smallere strook.
En ik vraag me af of het niet beter is om ervoor te zorgen dat het pad van die ene linkse wei ook nog een rechtstreekse verbinding maakt met de rest ipv in een lus te laten lopen?
Sunora schreef:een algemene vraag: hoe komen jullie aan meidoornstruiken, bottelrozen etc. voor een kleine prijs? Ik heb pas een paar bottelrozen gekocht om te planten langs de track, maar die waren 8,50 per stuk. Dat is best prijzig als je er daar een stuk of wat van wil hebben. Iemand ideeën?
Ingrid_92 schreef:Sunora schreef:@Ingrid Ik vind de bovenste ook beter, alleen zou ik dat strookje tussen die 2 trachks wat groter maken door bvb het pad met de roundpen wat in te buigen naar rechts. Dan wordt die weide ietsje kleiner tvv van die smallere strook.
En ik vraag me af of het niet beter is om ervoor te zorgen dat het pad van die ene linkse wei ook nog een rechtstreekse verbinding maakt met de rest ipv in een lus te laten lopen?
Goeie! Ik heb daar inderaad ook over zitten twijfelen om ze te verbinden of niet. Op deze manier moeten ze iets meer bewegen dacht ik. Maar niets is nog definitief, het is vooral leuk om zo al een beetje te puzzelen.
[/b]
Zidore schreef:Sunora schreef:een algemene vraag: hoe komen jullie aan meidoornstruiken, bottelrozen etc. voor een kleine prijs? Ik heb pas een paar bottelrozen gekocht om te planten langs de track, maar die waren 8,50 per stuk. Dat is best prijzig als je er daar een stuk of wat van wil hebben. Iemand ideeën?
Als je al 1 van de struiken hebt daar in het vroege voorjaar takjes vanaf knippen en die stekken in de volle grond met mest. Als het een droog voorjaar is water geven en je struiken gaan vanzelf groeien. Zonde om te kopen imo
Sunora schreef:Als je al 1 van de struiken hebt daar in het vroege voorjaar takjes vanaf knippen en die stekken in de volle grond met mest. Als het een droog voorjaar is water geven en je struiken gaan vanzelf groeien. Zonde om te kopen imo
Oh echt? Handig! Bedankt
Malenka schreef:Ik bestel via de boomplantactie van heg en landschap. Daar betaal je over het algemeen 40 cent per boompje. Je moet de meeste soorten wel per 25 bestellen.