Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
meggiemeg schreef:Popstra schreef:Ik zit in twijfel, mijn weides zijn al aardig kort gevroten en door de droogte groeit het niks niet. Nu staat er nog veel van dat hoge bloeiende gras op bepaalde plekken en langs de kanten maar dat eten de paarden (nog) niet.
Zal ik dat weg maaien of laten staan zodat ze dat gaan eten als er echt geen kort sprietje meer staat!? Het is eigenlijk vooral erg lastig stront ruimen in het hoge.
Ik maai die lange stukken, verzamel het in de krui en voer het op de paddock, dan even geen hooi er naast. Dan eten ze het van mij wel. Ik ben daar vrij makkelijk in, het is ook eten, we eten zelf tenslotte ook niet elke dag varkenshaas of biefstuk.
LadyUrsy schreef:We hebben gisteren gemaaid. Benieuwd hoeveel we eraf halen. We maken voor het najaar en de winter gewikkelde balen die we in een week op kunnen voeren (voor 3 paarden). De rest gaat in kleinere balen, die we in een paar dagen op kunnen voeren. We hebben ongeveer 80 are gemaaid. De paarden lopen nu op behoorlijk kale weitjes/paddocks. De bedoeling is dat ze meteen als het gras eraf is op de gemaaide weides gaan. Ben benieuwd of dit gaat lukken. Ben bang dat er twee te dik gaan worden. Dat wordt dan toch weer halve dagen op de paddocks of met een graasmasker op. Maar daar ben ik eigenlijk niet zo’n fan van. Zeker niet als het warm gaat worden. Zo jammer, we hebben weides genoeg, zo,fijn om paarden lekker op het gras te hebben. Maar dan worden ze echt tonnetje rond. We hebben het land vorig jaar wel speciaal voor de paarden ingezaaid met Horsemaster, maar het blijft heel groen gras. We gaan zien hoe het loopt, eerst de oogst maar eens binnen zien te halen. Wordt vervolg