Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 08:56

Jeetje Chasey wat lijkt me dat schrikken, heel veel sterkte.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 09:09

Wat ontzettend naar Chasey :\

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 09:10

Hopen dat er snel wat meer duidelijkheid is dan chasey

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 09:50

Djoena, het legen geef je zelf aan. Dus zo vaak als je wilt.

Mooie hoofdstellen belle_boef, heel apart die rood onderlegde.

Jeannaa, keizersnede maar verder alles goed? Wat rot. 2x ks bij vriendin gezien en wat een lang herstel bah. Ik zal duimen voor je merrie.

Brittjuh97, ah nee wat sneu. Sterkte met het verlies van zo’n mooie man.
Succes vandaag!

Leuke foto’s Anke. Ze ziet er super blij uit.

Wat grappig Wendy! Heerlijk taaltje ook. Zo anders dan het Brabants dat ik gewend ben.

€2,50 voor een pak stro vind ik echt bizar goedkoop haha. Ik mocht gewoon hetzelfde als voor hooi afrekenen dit jaar.

Geniet er van MM!

Mer1980, hier altijd metalen roosters gehad en de tanden zijn tiptop in orde. Van de jongste (3) tot de oudste (18) aan toe. Mazen zijn 5x5.

Dat valt mij tegen greendragon als ik de offertes vergelijk van “echte” bakkenboeren. Of was dit een bekende naam? Wij willen namelijk hetzelfde formaat voor de winter aan laten leggen aan 1 van de schuilstallen.

Chasey, wat eng. Hopelijk kunnen ze maatregelen treffen zodat dit niet nogmaals zal gebeuren.

Gister hebben wij de dazenvallen geplaatst, kasten in elkaar gezet zodat ik eindelijk al mijn spullen uit de carport kon verhuizen, gemaaid en daarna voor het eerst in de tuin met uitzicht op de paarden gegeten. Wat een genot <3

De paardenzonnebrand doet tot nu toe wel zijn werk tot mijn grote verbazing. Mocht iemand hier ook roze neusjes hebben, Rapide Solar Spot Cream. 's avonds rond een uur of 8 smeer ik met Helosan en alle korsten zijn inmiddels foetsie.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 10:09

nils schreef:
In hooinetten/slowfeeders zit heel veel kwaliteitsverschil.

Klopt helemaal! Ik koop ze altijd bij de paardendrogist. Zijn zeker niet goedkoop, maar doe jaren met deze netten.

Bah chasey, sterkte voor je paps!

Hier een bak/paddock op keileem(is volgens mij te vergelijken met klei?), gewoon drainagesleuven, dan buizen erin en alleen maar zand erover heen. In het begin inderdaad lastig omdat de sleuven nog goed voelbaar waren, maar dat gaat nu prima. Voor mij is hij ook niet bedoeld als rijbak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 10:22

Heftig chasey, nogmaals veel sterkte! :(:)

Ik heb de netten van zeldenrust haystack, die zijn ook super. Ik heb 2 jaar geleden 2 netten gekocht, daarvan is er nu 1 stuk, die heb ik vervangen. Ze hebben ook hooikussens voor in de stal, echt ideaal!

Vanmorgen druk geweest met het lijmen van emmers, met die speciale sticky trap dazenlijm. Ik denk dat ik hierna toch maar gewoon een echte dazenval ga kopen. Het is echt een smerig klusje, bij mij zit ook altijd alles onder de lijm en ik vind het nu ook niet echt super werken. En buiten dat vind ik het ook zo lelijk staan dat er overal emmers aan een touwtje hangen :') Iemand ervaring met deze val? https://www.agrishop.nl/voss-farming-ta ... gIlQPD_BwE

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 10:30

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 10:34

Dat zou iets zijn als maatje voor mijn ruin als Britt er niet meer is.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 10:52

Palousa Boy: gefeliciteerd.

Chasey: dat is heftig! Sterkte.

Ga nu naar de sauna. Goed weer voor :D

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 10:54

Hier gebruiken wij de netten van de action voor aanhangwagens als slowfeeder. Werkt echt perfect en misstaat ook niet. Daarbij ook nog eens heel goedkoop.

Voor onze emmers met dazenlijm heb ik standaards gemaakt waar ze aan hangen. Aan elke kant van de wei 3. Staat niet slordig en ik kreeg de eerste 3 weken dat ze er hingen veel positief commentaar van omliggende buren :)) ik vind het vieze werk wel meevallen, ik pak een kwast en smeer hem op de manier in :j

Hier gelukkig nog steeds weinig dazen, maar misschien ligt dat aan de zeewind :)

Gisteren de eerste twee weitjes afgezet, gemaaid en besproeid. De eerste wei wordt straks toch een paddock voor in de winter, maar er groeit nu nog zoveel groen gras daar dat ik er nu nog gebruik van ga maken. Ook komt er nog een kleine trail langs de wei. Hopelijk nog voor de winter. Nu staan er prikpaaltjes, want Ilyn haar respect voor het schrikdraad is enorm gegroeid, maar straks komen er palen in de grond met planken :j

Afbeelding

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 11:16

Pb, gefeliciteerd!

Je kunt ook gewoon naar buiten lopen Fabster :+ Veel plezier.

Sproeien van de weide? Hoe doe je dat? Met gewoon leidingwater?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 11:21

Ja het is behoorlijk heftig. Ik zit er ook de hele dag mee in mijn hoofd. Dus vergeef me dat ik niet op iedereen kan reageren.
Ondanks dat we continue aan pa denken zijn we wel gewoon bezig.
Gisteren zijn we bezig geweest in de oude paddock. De oude paddock wordt namelijk een kinderspeelveldje. De nieuwe paddock staat nu waar eerder het speelveld voor de kinderen was.

Het speelveldje wordt heel leuk! En als paddock leek het altijd best klein, maar nu met het speeltoestel in wording lijkt het nog best groot!
De lokatie voor het speelveld is natuurlijk veel beter. Lekker bij het terras voor het huis.
De paarden zijn ook nog te zien vanaf het huis/terras, maar die staan net even iets verder weg. Is ook wel beter qua mestlucht/urinelucht etc, omdat de oude paddock letterlijk naast het huis van de buren was.
Ze hebben het nooit een probleem gevonden hoor, want ze wisten zodra het kon zou de paddock verplaats worden naar de weide die we aanhielden. En nu we de grond achter het huis gekocht hebben is het natuurlijk helemaal mooi!
Afbeelding

Het nieuwe speeltoestel is qua oppervlakte ongeveer 5x5m. Dat verdwijnt zowat in de oude paddock. Het word een leuk speelveld. En de kinderen zijn dol enthousiast!

Samen helpen bouwen.
Afbeelding

Afbeelding

We hebben de onderste. Smart legend 150.
Afbeelding

Gisteren avond nog wat voltige oefeningen met de kinderen en Nick gedaan. De kinderen kijken naar de Netflix serie Spirit, waar de hoofdrol ook deze kunsten op haar paard doet.
"Mamma, mogen wij net als Lucky ook kunstjes doen met Nick?"
Ja tuurlijk mag dat. Nick was super braaf en voor de eerste keer durfden zowel Marloes als David al gelijk te gaan staan. Trots dat ze waren. Die boost hadden ook zij wel even nodig.
Kan er wel een heel topic mee maken, misschien ga ik dat ook wel even doen.
edit. Ik vergeet een foto'tje.
Afbeelding

Verder zag ik nog hele mooie springfoto's voorbij komen.
En kinderen die opgroeien met de paarden. Idd echt een droomjeugd!

Qua slowfeedernet. Nick vreet binnen no time door het aanhangernet van de action. Ik heb nu een slowfeeder net besteld op internet, ik weet even niet meer waar. Dat zou ik moeten opzoeken. Het net was 20 euro geloof ik. En daar komt Nick niet zo makkelijk doorheen. (Nick is een enorme slopert!!)

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 11:44

Chasey, sterkte. Wauw wat doe jij altijd leuke dingen met je paard

Hier ook 2 kids maar die geven echt niets om de paardrn. Heel af en toe een rondje er op maar verder weinig.

Ik weet niet meer wie het vroeg maar wij hebben een aanhanger met ern kap er op. Voordeel is dat de mest niet zwaarder wordt door regen die er op valt. Nadeel het er vanaf scheppen is minder handig. De volgende aanhanger wordt echt een kieper

Ik mis mijn paardjes ondertussen wel al. We zijn 3 weken op vakantue met de caravan en ik ben er eigenlijk wel klaar mee :+

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 11:47

Palousa, gefeliciteerd!!

Fabster, het is maar waar je zin in hebt! Ik denk dat het er niet druk zal zijn :p

Djoena, hier ook weinig dazen maar heb het idee dat er de laatste tijd steeds meer dazen bij komen de laatste week. Wel 2 dazenvallen staan...

Hier hebben we 2 dazenvallen van H-trap en die veballen goed. Op pension hadden ze van die dazenvallen die je moet stellen en vast moet zetten. Vond dat echt ondingen!

Chasey, nogmaals sterkte, snap dat het allemaal wat heftig is! Gelukkig heb je genoeg afleiding met de kids en de paarden. Super leuk voor de kids, die hebben echt een geweldige ponytijd...

Zoefie, haha heb je vakantie ben je er nu al klaar mee.... Jullie hebben wel echt super weer om met de caravan op vakantie te zijn! In Nederland?

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 11:49

Gefeliciteerd met je verjaardag PB.

Dazenval ziet er goed uit Selka, omschrijving klinkt ook goed.. Heb er zelf geen ervaring mee, maar bij de buren hangt er een en die vangen heel wat af.

Heftig hoor Chasey, duim voor je dat je paps voorspoedig herstelt. Sterkte.
Mooie speelpaddock zo en veel fijner om de paarden iets verderop te hebben.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 11:56

Dankjewel allemaal, berichtjes doen me goed!

Heb je er al 3 weken op zitten, of in totaal 3 weken Zoefie?

Wij hebben de caravan te koop, we gaan een maatje groter. We zijn eruit gegroeid. :D David past niet meer in het kinderbed haha.

Over dazenval gesproken, die ga ik vandaag ook maken. Daan heeft gisteren de paal naast de paddock gezet waar hij aan komt te hangen.

Gefeliciteerd Pb!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 14:12

Ik ben naar binnen gevlucht.... wat is het heeeeet buiten! :oo en ik zat binnen no-time onder de kortschildkevers :( die kleintjes van 1 à 2 mm die prikken/bijten/steken >;) ik heb er net al 37 van mijn kleren afgehaald, maar ik duik maar meteen de douche in, want mijn haren zitten ook vol... rotbeesten! :(

Hebben jullie daar geen last van?

PB, gefeliciteerd!

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 14:17

Gefeliciteerd palousa!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 14:22

Nee ik zit lekker buiten in de oude stallen. Kan je heerlijk zitten. Windje waait er door en de hooizolder zit er boven en daarboven nog wat grote bomen. Dus hier is het goed vertoeven.

Paarden hebben zojuist nog een extra stukje erbij gekregen bij de schuilstal. Vast als voorbereiding voor de verdere plannen. Als het aan het lag gingen ze alvast de ingezaaide weide op. Ze stonden te popelen bij de draad, maar helaas... Dat duurt nog wel even voordat ze daar op kunnen.
Er zit ook nog geen omheining.

Straks nog even klooien met een emmer en wat dazenlijm, ik vind dat wel zo'n vies spul :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 14:54

Ik lig onder een boom in de schaduw. Heerlijk! Geen kever te zien.....
Net even met de hond wezen zwemmen en nu lekker niksen. Mijn uitzicht:
Afbeelding

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 15:09

Geen kevers hier. Ik heb [***] haar goede voorbeeld gevolgd en lig in de tuin met een luisterboek.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 15:09

Is dat wat? Een luisterboek?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 15:23

Mooi uitzicht [***], ziet eruit als een lekker plekje.

Hier ook geen last van die kevertjes.

Ik zit lekker in de stal een filmpje te monteren.
Afbeelding

edit.
Laatst bijgewerkt door Chasey op 15-07-18 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 15:29

Ik heb ze ff op moeten zoeken die kevers! Nog nooit van gehoord gelukkig!

Wat een leuke foto Chasey! Super dat je jouw passie kunt delen met de kids. Mijn bonusdochter trekt helemaal niet naar de paarden. Als ik vraag of ze iets wil doen dan doet ze wel mee maar ze zal nooit uit zichzelf vragen of ze iets met de paarden mag doen.. jammer vind ik dat!

Hier ligt ook alles voor pampus.. zowel de paarden als de honden en wij zijn er ook maar bij gaan zitten.. pfff.. tijd voor een verfrissende bui!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 15:57

Ik lig aan het strand . Even 2 dagen vakantie. Heerlijk zonnetje maar niet te warm door een lekker windje