Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gini schreef:Nee, jij vindt dat mijn vergelijkingen nergens over gaan, kan je me ook precies uitleggen waarom? Een paard vergelijken met een ander dier dat door mensen gebruikt wordt, ik snap zelf niet wat daar zo heel erg belachelijk aan is?
marleen_usar schreef:Wat je ook veel hoort is dat er wordt gezegd, mijn paard gaat s'avonds graag naar binnen. Mijn paard zou dat ook doen als hij weet dat hij eten krijgt.
marleen_usar schreef:Wat je ook veel hoort is dat er wordt gezegd, mijn paard gaat s'avonds graag naar binnen. Mijn paard zou dat ook doen als hij weet dat hij eten krijgt.
Nouvel schreef:Dat merk ik hier ook. Ook in de zomermaanden met de wei erbij.
Tegen donker gaan ze toch klooien buiten, of in ieder geval een een aantal, een deel blijf ook rustig staan wachten...
bruintje123 schreef:Dat is hier ook, tegen de schermer wil het naar binnen.
Dus nu met het lengen van de dagen schuift dat weer op![]()
Maar na 2 uurtjes bijvoorbeeld staat er hier geen 1 hoor. Ook niet als het regent. En ze gaan dan ook niet in de schuilstal staan.
Maar vorige week met de sneeuw en die enorm vieze wind erbij toen wilde ze wel naar binnen. Gingen ook in het schuilhok staan. Dat was na een uur of 3.
Ik heb ze toen dan ook bivers nnen gehaald.
Maar ik weet dat als het gewoon staat te sneeuwen zonder die hele harde wind ze dan ook weer niet eerder binnen willen.
danzzz schreef:Best zonde, want je hebt een heel stuk getypt, en ik ben bij de eerste alinea al afgehaakt. Ik weet al wat er staat, mensen die paarden op stal hebben staan hebben niet het best voor met hun paard, zijn egoistische en weten niet wat ze doen want ongezond, blabla. Dit natuurlijk aangevuld met persoonlijke ervaringen om dan nog even de mening dat het ECHT niet kan te benadrukken. Wat moet ik ermee?
Popstra schreef:Ook een goede reden om je paard zoveel mogelijk vrije beweging te geven is dat het ook hartstikke goed is voor botten, banden en pezen, plus ze lekker onbeperkt een potje kunnen rollen. Ook weer goed voor hun lijf.
Als ze dagelijks lekker kunnen gek doen leren ze ook beter met hun lijf om te gaan.
Dat is iets waar men ook wat meer bij stil zou moeten staan. Geld ook of juist!! Voor sportpaarden.
al zouden ze dagelijks een halve dag buiten vrij kunnen bewegen buiten hun training om is al een plus als pension of trainings stallen dat kunnen bieden
danzzz schreef:Gaaf he, dat als je niet een stuk wilt lezen wat je al honderd keer gelezen hebt, dan je dan niet begrijpend kan lezen. Zo jammer weer.
Uiteraard gevolgd met een heel epistel over hoe goed jij het doet. petje af!
superpony schreef:Helemaal met je eens. Je vraagt behoorlijk wat van een paard als je traint en blessures liggen gewoon op de loer. Dan is het niet 1 supplement dat gaat helpen, maar het complete plaatje. Wij lieten ze vroeger als lekker rollen na het rijden en eigenlijk heb ik ze ook altijd zoveel mogelijk na het trainen nog even buiten gelaten.
Een happy horse werkt ook gewoon stukken fijner.
superpony schreef:danzzz schreef:Gaaf he, dat als je niet een stuk wilt lezen wat je al honderd keer gelezen hebt, dan je dan niet begrijpend kan lezen. Zo jammer weer.
Uiteraard gevolgd met een heel epistel over hoe goed jij het doet. petje af!
Tja,..............laat maar. Mensen op internet zijn zo lekker bijdehand. Kom ze in het dagelijks leven helaas weinig tegen.
En ja, godzij dank kunnen wij het goed doen voor onze paarden EN help ik heel veel mensen met hun problemen.