Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ohjajoh6 schreef:Mijn god ik ken die stal! Ik heb daar 4 jaar geleden een blauwe maandag gestaan met mijn toen nog in leven zijnde meiden...
Klopt het dat aan de voorkant een vooral in de spits drukke weg zit en aan de achterkant is het daar nog steeds zo een dramatisch toegangweggetje?
marion82 schreef:ohjajoh6 schreef:Mijn god ik ken die stal! Ik heb daar 4 jaar geleden een blauwe maandag gestaan met mijn toen nog in leven zijnde meiden...
Klopt het dat aan de voorkant een vooral in de spits drukke weg zit en aan de achterkant is het daar nog steeds zo een dramatisch toegangweggetje?
Ik denk dat je idd de goede stal hebt. Alleen heb ik nog niet 1x drukte op de weg gezien. Ben er nu op heel veel verschillende tijden geweest en het is eigenlijk atijd rustig. De toegangsweg is idd nog niet geweldig, deze wordt ook aangepakt voor er paarden komen. Ik wil er zelf ook niet met een trailer over.
danamuts schreef:is het geen optie om je rijbak in 3 paddocks te verdelen, en dan aan de lange zijde voerhekken te plaatsen zodat ze daar kunnen eten. Dit is een kleine aanpassing die makkelijk te realiseren is. Ik vrees nl dat het heel moeilijk wordt om 5 eigenaren te vinden die op je stal willen staan, en dat die 5 dan ook heel toevallig allemaal paarden hebben die bij elkaar kunnen staan.
Ook als er eens een op rust moet, of ziek is, en apart moet staan, heb je geen probleem.
Ik weet niet of je bak verlicht is? Anders zou je in de zomer de bak permanent op kunnen splitsen (dan rijden je pensionklanten maar buiten) en in de winter de paarden wat eerder binnen zetten, en dan de bak "vrijgeven" vanaf bijvoorbeeld 7 uur.
Dan heb jij de tijd om de mest eruit te halen en de afscheiding evt op te ruimen, en heb je niet dat er om de beurt een klant komt die wil rijden, en dus de afscheiding weghaalt, en net weer teruggezet heeft als de volgende komt. Ook weten de andere klanten dan zeker dat hun paard tot half 7 buiten staat, en niet naar gelang er iemand komt om de bak te gebruiken. Ik denk dat je dat veel ergernis scheelt. In het begin zal het wel loslopen, maar dit zijn toch puntjes waar ik me aan zou gaan irriteren als het meer dan 1x per maand eens gebeurd.