[volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:11

Waar is de grens? Hoeveel paarden mag je particulier houden? Ik zou daar dan onder blijven en die box extra als opslag gebruiken.

marion82

Re: [volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 10:17

De grens is hier 10. Maar ik wil er maar 6 neerzetten. Daarvan zullen er al 2 shet zijn, dus die nemen niet zoveel ruimte in. Een 7de zou alleen kunnen als het ook een shettje is. 4 grotere paarden is wel de max.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:32

Mijn god ik ken die stal! Ik heb daar 4 jaar geleden een blauwe maandag gestaan met mijn toen nog in leven zijnde meiden...
Klopt het dat aan de voorkant een vooral in de spits drukke weg zit en aan de achterkant is het daar nog steeds zo een dramatisch toegangweggetje?

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 10:47

ohjajoh6 schreef:
Mijn god ik ken die stal! Ik heb daar 4 jaar geleden een blauwe maandag gestaan met mijn toen nog in leven zijnde meiden...
Klopt het dat aan de voorkant een vooral in de spits drukke weg zit en aan de achterkant is het daar nog steeds zo een dramatisch toegangweggetje?

Ik denk dat je idd de goede stal hebt. Alleen heb ik nog niet 1x drukte op de weg gezien. Ben er nu op heel veel verschillende tijden geweest en het is eigenlijk atijd rustig. De toegangsweg is idd nog niet geweldig, deze wordt ook aangepakt voor er paarden komen. Ik wil er zelf ook niet met een trailer over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:07

marion82 schreef:
ohjajoh6 schreef:

Ik denk dat je idd de goede stal hebt. Alleen heb ik nog niet 1x drukte op de weg gezien. Ben er nu op heel veel verschillende tijden geweest en het is eigenlijk atijd rustig. De toegangsweg is idd nog niet geweldig, deze wordt ook aangepakt voor er paarden komen. Ik wil er zelf ook niet met een trailer over.

Tja in vergelijking met Den Haag zelf is alles rustig... ;) Maar ben 1x met mijn paard langs die weg gereden rond 4/5 uur en toen was het niet grappig, ben er via de voorkant mooi weer op gegaan. Als Westlanders naar huis kunnen, hebben ze geen geduld, vloog al toeterend voorbij, stelletje halve tamme dat het waren. En ik reed toch bijna overal in het Westland, maar daar liever niet. Maar het is lang geleden, misschien is er nu een nieuwe weg, waar de drukte is?

Eleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:31

Heerlijk om op deze regenachtige zondag jou verhalen te lezen. Wat ben je het mooi aan het opknappen, ik blijf volgen, veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:42

Komt onder meeleessteen vandaan; krijg nou wat je zit in Den Haag. :oo

Even kijken of ik het herken :))

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 12:18

@ohjajoh, Meloenlaan is niet echt een drukke straat helemaal niet, alleen misschien in jouw periode was de koningin Julianaweg afgesloten heel lang dus moest iedereen over de Meloenlaan dus dat kan kloppen :j ! Dat was een beetje chaos :') (reed er zelf ook 2x per dag)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:21

Dat was het inderdaad BertBaley! Dank voor de verduidelijking.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:33

Wauw ziet er super uit zeg! Knap!

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:06

Meloenlaan ken ik ook nog. Is idd geen drukke weg.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 15:16

Mistery ook opgelost ;)

Het is weer update tijd. Stal is nu opgehoogd, samen met mijn man gedaan. Voorkant 10cm, die dikke tegel dikte en achter minimaal 40cm. Nu loopt het niet meer af naar de achterwand. Die gaat niet meer onderwater lopen.
Afbeelding
Afbeelding

Mijn dochter is beginnen aan de volgende stal. Lekker verven
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:20

Dat ziet er goed uit! Top gedaan en je hebt tenminste eer van je werk :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:34

Nou inderdaad!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:26

Ziet er al heel mooi uit :)

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 16:31

Dank jullie wel

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:41

Leuk hoor, het knapt echt snel mooi op! ik kijk iedere keer weer uit naar een volgende update :j

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:48

Het ziet er al een heel stuk beter uit en dat binnen zo'n korte tijd!

Wanneer denk je dat de eerste paarden er komen te staan?

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 18:36

29 juli ga ik mijn eigen paard verhuizen. Vanaf 1 augustus zijn de pension klanten welkom.

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:57

Leuk hoor! Het wordt echt mooi! Ik volg je ook!

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:16

Ik volg je topic en nu even een reactie, het is een mooi plekje wat je daar maakt.
Prachtige kleuren gebruik je en je bent heel handig met stenen leggen.
Dat doe ik je niet na.
Fijn voor paardjes die niet goed tegen suikers kunnen.

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:15

Ik vind het een hele mooie verandering! Heel veel succes

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:38

is het geen optie om je rijbak in 3 paddocks te verdelen, en dan aan de lange zijde voerhekken te plaatsen zodat ze daar kunnen eten. Dit is een kleine aanpassing die makkelijk te realiseren is. Ik vrees nl dat het heel moeilijk wordt om 5 eigenaren te vinden die op je stal willen staan, en dat die 5 dan ook heel toevallig allemaal paarden hebben die bij elkaar kunnen staan.
Ook als er eens een op rust moet, of ziek is, en apart moet staan, heb je geen probleem.

Ik weet niet of je bak verlicht is? Anders zou je in de zomer de bak permanent op kunnen splitsen (dan rijden je pensionklanten maar buiten) en in de winter de paarden wat eerder binnen zetten, en dan de bak "vrijgeven" vanaf bijvoorbeeld 7 uur.
Dan heb jij de tijd om de mest eruit te halen en de afscheiding evt op te ruimen, en heb je niet dat er om de beurt een klant komt die wil rijden, en dus de afscheiding weghaalt, en net weer teruggezet heeft als de volgende komt. Ook weten de andere klanten dan zeker dat hun paard tot half 7 buiten staat, en niet naar gelang er iemand komt om de bak te gebruiken. Ik denk dat je dat veel ergernis scheelt. In het begin zal het wel loslopen, maar dit zijn toch puntjes waar ik me aan zou gaan irriteren als het meer dan 1x per maand eens gebeurd.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:42

danamuts schreef:
is het geen optie om je rijbak in 3 paddocks te verdelen, en dan aan de lange zijde voerhekken te plaatsen zodat ze daar kunnen eten. Dit is een kleine aanpassing die makkelijk te realiseren is. Ik vrees nl dat het heel moeilijk wordt om 5 eigenaren te vinden die op je stal willen staan, en dat die 5 dan ook heel toevallig allemaal paarden hebben die bij elkaar kunnen staan.
Ook als er eens een op rust moet, of ziek is, en apart moet staan, heb je geen probleem.

Ik weet niet of je bak verlicht is? Anders zou je in de zomer de bak permanent op kunnen splitsen (dan rijden je pensionklanten maar buiten) en in de winter de paarden wat eerder binnen zetten, en dan de bak "vrijgeven" vanaf bijvoorbeeld 7 uur.
Dan heb jij de tijd om de mest eruit te halen en de afscheiding evt op te ruimen, en heb je niet dat er om de beurt een klant komt die wil rijden, en dus de afscheiding weghaalt, en net weer teruggezet heeft als de volgende komt. Ook weten de andere klanten dan zeker dat hun paard tot half 7 buiten staat, en niet naar gelang er iemand komt om de bak te gebruiken. Ik denk dat je dat veel ergernis scheelt. In het begin zal het wel loslopen, maar dit zijn toch puntjes waar ik me aan zou gaan irriteren als het meer dan 1x per maand eens gebeurd.

Hier hebben we vijf verschillende eigenaren, met zes verschillende paarden. Die doen het echt super onderling ondanks dat er twee 'setjes' bij zitten die al lang samen stonden en de rest elkaar nog nooit gezien had.
Ze hebben duidelijk een rangorde maar meer dan een oortje naar achter hoeft er niet aan te pas te komen.

Het kan dus zeker wel en ik denk niet dat wij een uitzondering zijn! De vier ruinen staan altijd samen en de twee merries staan er ook bij als de wei open is (dames mogen niet onbeperkt eten en de mannen wel). Scheiden op basis van geslacht kan wel een goede optie zijn, dit geeft vaak meer rust :)

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 20:48

Het is sowieso niet de bedoeling om ze "zomaar" bij elkaar te zetten. Dit gebeurt geleidelijk en in eerste instantie ook gescheiden. Mijn paard heeft altijd in een kudde gelopen en alles liep door elkaar.
Ik wil dus ook graag een gemengde kudde en niet scheiden op geslacht. Mijn paard is juist weer liever bij ruinen, dan bij merries bijvoorbeeld. Merries gaat ook goed hoor, maar ze hangt eigenlijk altijd aan een ruin.

Als de groep niet klikt, dan is er altijd de mogelijkheid om ze te splitsen. Ook bij ziekte ed.