Caily schreef:Hilary, blote kont is zeker niet fijn 24/7 buiten. Maar schuurt/trekt hij dan niet van voren?
Iemand tips voor goede zadeltassen? Voor trektocht dus lekker groot mag. Zag mooie van BR ergens
Bij te krap lijkt mij dat het klemt aan de voorkant; bij te groot sneller schuren. Maar dat is denk ik ook afhankelijk van hoeveel te groot. Mijn ruin zou net tussen twee maten in zitten, geloof ik. 175 is blote kont, 185 niet maar houd ook niet over, 195 is te lang. En te ruim bij zijn borst, maar daar is hij blijkbaar smaller in dan gemiddeld. Zelfs een 175 zakt al te laag, of het schoftstukje zit dan achter ipv voor zijn schoft. Ben altijd maar blij dat ik geen paarden met dekens heb (alleen vliegendeken en vliegenrijdeken).
Zadeltassen... Ik neem een klein zadeltasje mee aan de voorkant van het zadel voor twee flesjes drinken en een Liga. Meer past er ook niet in. Door ze goed vast te maken, klepperen ze niet. We hebben ook grotere zadeltassen; die gebruiken we eigenlijk alleen aan de longeersingel als we gaan wandelen. Maar wij hebben van die supersimpele van Harry's Horse ofzo. Veel te simpel om op trektocht te gebruiken.
Die Ortliebs zien er wel heel mooi uit, maar de prijs
Maar goed, als je vaker op trektocht gaat, of het wordt echt een lange trektocht, dan is het wel beter om goed materiaal aan te schaffen.