Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:41

BloemBloem schreef:
Welke tondeuse kan ik daar het beste voor gebruiken?

Heb zelf een sectolin erg blij mee maar een andere kan ook makkelijk

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:47

wortelsussie schreef:
BloemBloem schreef:
Welke tondeuse kan ik daar het beste voor gebruiken?

Heb zelf een sectolin erg blij mee maar een andere kan ook makkelijk

Sectolin is best prijzig toch?

Zou een huis tuin en keuken tondeuse voor de benen niet werken?

PanamaD

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:51

Tuurlijk

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:59

Bloembloem: ik heb een tondeuse van 6 euro van de action, doet het Tot nu toe prima voor de benen hoor! :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:00

BloemBloem schreef:
Is hier iemand in de buurt van Noordwijk die mij een keer
zou willen laten zien hoe ik het beste de benen op kan scheren :) ?

Noordwijk is helaas heel ver weg, anders had ik wel even willen helpen. Maar het is heel makkelijk!

Je kunt het hele been scheren, tot onder de ''knie'', zoals bij deze;
Voor
Afbeelding
Na
Afbeelding

Of je scheert aan de voorkant vanaf de kroonrand tot de voorkant van de kogel zegmaar. Aan de achterkant scheer je de kootholte leeg en dan een 3 hoekje op de kop bij het spoortje. Zoals bij deze;
Afbeelding
Afbeelding
Het achterbeen kun je alleen de aftekeningen op de benen scheren, of ook weer het hele been. Daar heb ik op dit moment geen foto van, maar je scheert gewoon tot het punt waar het been dikker word, tot de sprong.

Scheer niet de dag voor een wedstrijd oid, liever een week of 2 van te voren doen. Anders heb je kleurverschil :+
Afbeelding
Later;
Afbeelding

Ik scheer met een Moser Max 45, bij de zooplus voor 120 euro. Maar eigenlijk kun je de benen met elke tondeuse wel scheren... Het apparaat zal alleen veel sneller bot zijn. Tipje; Houd de Lidl in de gaten, die verkoopt regelmatig de Zoofari, wit met zwart... TOP ding! Die heb ik al 4 jaar ofzo en nu begint hij het lastig te krijgen... Maargoed, heb er 2 keer een hele shetlander mee geschoren en verder oren, benen, kaak, 3e oor etc :+

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:04

Ik heb ook laatst mijn paard weer gewassen en helemaal bijgeschoren :)
Ik scheer de benen in de winter niet zoveel bij, maar in de zomer wel omdat al die haren zo warm zijn. Heb letterlijk alles gewassen (zelfs de hoeven :P) en de baard, benen, oren, kroonrand en manen en staart bijgeschoren/geknipt.
Heb helaas geen foto van het lichaam maar wel een foto van een geschoren en ongeschoren beentje :)
Afbeelding
Ik gebruik een tondeuse van sectolin (met een klein opzetstukje voor de benen) :j

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:04

Ik vind benen opscheren wel erg netjes. Mijn pony staat nu nog 24/7 buiten. Merken jullie daar verschil in, bijvoorbeeld gevoeligheid voor mok?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:07

Tondeuse zal alleen voor kaak, oren en benen gebruikt gaan worden.

En altijd tegen de haarrichting in werken he?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:12

kwii schreef:
Ik vind benen opscheren wel erg netjes. Mijn pony staat nu nog 24/7 buiten. Merken jullie daar verschil in, bijvoorbeeld gevoeligheid voor mok?

Mok niet, maar verbranding wel... Vorig jaar had mijn pony haar kootholtes verbrand door de zon. Dat is dus met scheren wel een puntje om over na te denken!
Ik heb dit keer de kootholte niet helemaal leeg geschoren, maar net wat korter dan het normaal is. Voor de keuring gaat het helemaal kaal, maar dan krijgt ze bescherming om;

Afbeelding

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:14

Ah dankje! Dan houd ik het voorlopig bij knippen denk ik.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:47

Thnx! Bibi is zeker een glimwormpje nu. Ze zit goed in haar vel.
Men zegt toch een handbreedte knippen van de manen? Ik heb me altijd afgevraagd of je dan nog nette vlechtjes kunt maken...

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:50

ik kan met een handbreedte nit vlechten, manen zijn dan te dik, krijg de vlechten niet strak genoeg.

paard eergisteren, niet eens gepoetst :')

Afbeelding

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:02

Ik denk dat ik dat action scheerding maar eens uitprobeer, voor die prijs. Heb nu alleen een huge ding van weet ik veel hoeveel kilo waarmee we altijd het hele paard doen.

hoe doen jullie de baard, ook tegen de richting in? Ben bang dat je dat teveel ziet bij de mijne want die heeft zoveel haar op dr hoofd, een soort wintervacht eroverheen niet normaal.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:26

TerraHowrse schreef:
Ik denk dat ik dat action scheerding maar eens uitprobeer, voor die prijs. Heb nu alleen een huge ding van weet ik veel hoeveel kilo waarmee we altijd het hele paard doen.

hoe doen jullie de baard, ook tegen de richting in? Ben bang dat je dat teveel ziet bij de mijne want die heeft zoveel haar op dr hoofd, een soort wintervacht eroverheen niet normaal.

Ja, tegen de richting in :j Alles tussen de kaakbotten.

Afbeelding
Afbeelding

Vlechten in korte manen gaat prima trouwens. Ik heb de manen altijd op deze lengte voor het knotten.. :)
Afbeelding

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:30

ah oke dankjewel!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 18:54

Citaat:
Tipje; Houd de Lidl in de gaten, die verkoopt regelmatig de Zoofari, wit met zwart... TOP ding! Die heb ik al 4 jaar ofzo en nu begint hij het lastig te krijgen... Maargoed, heb er 2 keer een hele shetlander mee geschoren en verder oren, benen, kaak, 3e oor etc :+

http://www.lidl.nl/nl/Offerdate.htm?id=944
Zou dat mannen ding ook wat kunnen zijn?

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:01

Ik heb een scheermachientje bij de action gehaald vanmorgen, zo meteen maar even uitproberen...

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:04

Laat maar weten! Hoeveel had je ervoor betaald?

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:30

Heb 7 euro betaald. Super ding! Derde oor gedaan, kootholtes (sokken laat ik zitten) en de kroonranden. Ging echt heel makkelijk! Maakt ook niet veel lawaai dus makkelijk voor paarden die daar niet zo van houden.

Er zit een soort kam boven die je los kan klikken, eerst met geprobeerd, zonder is 10 keer makkelijker. Aanrader!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:06

Oh ik meld me ook, niets zo heerlijk dan tutten met je paard zodat ze er tip top bij staan. Niet alleen paard, maar ook alle spullen.

Nu heb ik sinds eind vorig jaar een schimmel, helemaal geweldig. :D
Helaas 8 weken geleden tijdens operatie m'n rug gebroken, dus zit er nu niet in. Verder dan knuffelen kom ik nog niet. Daarnaast kan er ook elk moment een veulen uit vallen.

Zodra ik wat meer kan en veulen er is ga ik haar weer eens uitgebreid wassen (kan veulen dat ook meteen leren zeker als dat ook een schimmel wordt haha).

Voor vlechten heb ik de manen altijd wat langer dan hand breed. Ook knip ik ze in plaats van trekken zodat ze recht en dik zijn. Dan pak ik plukjes zo dik/breed als t vlechtje wordt en rol ze dan netjes op. Vind ik mooier dan hier en daar een knotje.

Beetje dit idee dus:
Afbeelding

Of zo (dus niet helemaal oprollen):
Afbeelding

Kan niet zo heel goed voorbeeld vinden op internet, maar voor t idee.

Zo ziet m'n schimmel er nu uit. :=
Afbeelding
Op zich nog niet heel vies, maar haar staart wel! Komt wel zodra t veulentje er is en ik weer wat meer kan. :)

Maar tot die tijd lees ik lekker mee voor tips en tricks!

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 16:44

TerraHowrse schreef:
Heb 7 euro betaald. Super ding! Derde oor gedaan, kootholtes (sokken laat ik zitten) en de kroonranden. Ging echt heel makkelijk! Maakt ook niet veel lawaai dus makkelijk voor paarden die daar niet zo van houden.

Er zit een soort kam boven die je los kan klikken, eerst met geprobeerd, zonder is 10 keer makkelijker. Aanrader!

Die fout maakte ik eerst ook inderdaad. Fijn ding!

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 17:55

Ik vraag me alleen wel af of ie heel lang mee gaat. Maar voor dat bedrag is hij ook wel te vervangen.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 18:50

TerraHowrse schreef:
Ik vraag me alleen wel af of ie heel lang mee gaat. Maar voor dat bedrag is hij ook wel te vervangen.

Ga ik niet vanuit, maar net wat je zegt, voor dat geld...

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:06

Iemand hier tips en tops voor een zwarte met enorme aantrekkingskracht voor stof? Elke dag wassen is geen doen, en van poetsen word het alleen maar erger :-(

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:08

SharonIndezz schreef:
Iemand hier tips en tops voor een zwarte met enorme aantrekkingskracht voor stof? Elke dag wassen is geen doen, en van poetsen word het alleen maar erger :-(

Sowieso babydoekjes voor het hoofd!
En een vochtige doek voor het lichaam? :)