Tapijt als ondergrond bij modder?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 11:12

Losse stukken moet je flink laten overlappen óf vastzetten met flinke grondankers. Al ben ik persoonlijk niet zo weg van pinnen in een paddock.

WilliamsO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 11:16

Geryon schreef:
Nou voor 2 euro per meter vind ik bijna geen vloerbedekking. Dus als het een beetje goed bruikbaar is (dik enz.) lijkt het me wel te doen.

Hmm, nou ik was zelf nog niet direct overtuigd toen ik dat tapijt zag dat als je daar paarden op zet het lang mee gaat. Ook zonde als je het eventueel wel neemt en het redelijk snel kapot gaat. :(

Ik blijf aankomende week nog even verder zoeken!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 15:54

WilliamsO2 schreef:
Geryon schreef:
Nou voor 2 euro per meter vind ik bijna geen vloerbedekking. Dus als het een beetje goed bruikbaar is (dik enz.) lijkt het me wel te doen.

Hmm, nou ik was zelf nog niet direct overtuigd toen ik dat tapijt zag dat als je daar paarden op zet het lang mee gaat. Ook zonde als je het eventueel wel neemt en het redelijk snel kapot gaat. :(

Je bent een topper dat je voor ons ook zou willen regelen!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 06:27

DubbelDun schreef:
Losse stukken moet je flink laten overlappen óf vastzetten met flinke grondankers. Al ben ik persoonlijk niet zo weg van pinnen in een paddock.

Daar zit ik ook over te dubben..Bij de meeste gaat t goed maar enkele maken er sport van de vloerbedekking overhoop te schrapen!..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 09:08

Dan moet je zéker geen grondankers gebruiken.

poolster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:39

Een paar stukjes tapijt op de kop kunnen tikken om eens te testen. Gewoon neerleggen op een nat stuk van de paddock? Geen zand erover? Gewoon neerleggen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:51

Kan, zand lopen ze er zelf wel overheen. Zaak is wel dat het een vlakke ondergrond is.

WilliamsO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:51

Geryon schreef:
WilliamsO2 schreef:

Je bent een topper dat je voor ons ook zou willen regelen!

Geen probleem! Als het allemaal direct naar bijv. een recycling bedrijf zou gaan zou ook zonde zijn. 

Ik denk dat als ik dit idee bij bepaalde fabrikanten ‎voorleg dat sommige het wel een positief idee vinden, omdat het tapijt dan toch nog gebruikt worden. :)

Wellicht dat sommige ook bang zijn dat het toch nog op de markt raakt tegen een goedkopere prijs dan dat zij het aanbieden, maar dat moet ik dan allemaal even overleggen‎ :j

Offtopic; Hmm je mag maar 2 quotes maximaal :x

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:09

WilliamsO2 schreef:
Wellicht dat sommige ook bang zijn dat het toch nog op de markt raakt tegen een goedkopere prijs dan dat zij het aanbieden, maar dat moet ik dan allemaal even overleggen‎ :j

Als ze hier helpen om het in de paddock op het zand te leggen is het daarna meteen niet meer verkoopbaar ;)

WilliamsO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 08:02

DubbelDun schreef:
WilliamsO2 schreef:

Als ze hier helpen om het in de paddock op het zand te leggen is het daarna meteen niet meer verkoopbaar ;)

Dat is zeker zo :')

Maar ben net weer gearriveerd op het werk, straks maar weer eens op onderzoek uit :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:42

Zó ziet mijn PP-gang er momenteel uit nadat ie een dikke maand dicht is gegaan vanwege eikels, beukenootjes en blad... het gras is een bonus die ik er gratis bij krijg ;(

Afbeelding

In detail krijg je dan dit...

Afbeelding

En zó hoort het er uit te zien...

Afbeelding

En allemaal dank zij dit... en ook dat blad komt er nog af

Afbeelding

De bomen bedoel ik dan, het net wat op het gras ligt is om de nootjes en blad daar op te vangen zodat ik het er hopelijk makkelijk vanaf krijg.

Na een uurtje door buffelen en 12 volle kruiwagens is het weer netjes, dus WilliamsO2 kom maar op met die vloerbedekking, dan ga ik dat hele stuk beleggen. Dat scheelt aanzienlijk in grasgroei en het maakt het vegen/harken een stuk makkelijker.

Overigens kun je langs de randen goed zien hoe de vloerbedekking er bij ligt; mooi vlak/begaanbaar weinig gras (wel wat mos) en iets zand.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:46

Heb je geen bladblazer, Dubbeldun? Scheelt heel veel harkwerk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:52

Bladblazer met nootjes werkt niet en dan moet ik ook meteen eentje op benzine hebben want met snoeren is geen doen hier. Overigens moet ik ze dan nog steeds op scheppen :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:59

Je moet nog steeds opscheppen, ja. Maar niet meer harken. Waaien de nootjes niet mee? Kun je het in een hoek blazen en scheppen maar. Ik hen r ook 1 op benzine. Hier valt t met blad nog wel mee, dus gebruik m eigenlijk niet vaak.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:15

Op het grote grasveld bij huis ga ik er met de maaier overheen en wordt het versnipperd, maar op de wei en PP moet het er 'heel' af. Dát zou idd wel met een bladblazer kunnen. Misschien dat ik er eens eentje huur om te kijken hoe dat gaat. Zonde om voor die paar keer per jaar een duur benzine-ding te kopen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:18

Dat is zo. Keertje huren kan geen kwaad.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:24

Bladblazer werkt top!! Is een investering maar zo fijn!!!
Werkt prima met nootjes!!

WilliamsO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:39

DubbelDun schreef:
Zó ziet mijn PP-gang er momenteel uit nadat ie een dikke maand dicht is gegaan vanwege eikels, beukenootjes en blad... het gras is een bonus die ik er gratis bij krijg ;(

[ Afbeelding ]

In detail krijg je dan dit...

[ Afbeelding ]

En zó hoort het er uit te zien...

[ Afbeelding ]

En allemaal dank zij dit... en ook dat blad komt er nog af

[ Afbeelding ]

De bomen bedoel ik dan, het net wat op het gras ligt is om de nootjes en blad daar op te vangen zodat ik het er hopelijk makkelijk vanaf krijg.

Na een uurtje door buffelen en 12 volle kruiwagens is het weer netjes, dus WilliamsO2 kom maar op met die vloerbedekking, dan ga ik dat hele stuk beleggen. Dat scheelt aanzienlijk in grasgroei en het maakt het vegen/harken een stuk makkelijker.

Overigens kun je langs de randen goed zien hoe de vloerbedekking er bij ligt; mooi vlak/begaanbaar weinig gras (wel wat mos) en iets zand.

Je hebt nu in ieder geval genoeg te doen :+

Ik heb vandaag mailtjes de deur uit gedaan naar verschillende leveranciers en fabrikanten die klanten van ons zijn. Dus nu is het weer even afwachten‎ :=

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:15

Hier alvast twee oude vloerkleden onder de hooinetten gelegd en ik ben er blij mee!

Nu hopen dat er iets tussen zit bij willams02!

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:44

Ik heb ook interesse maar welk deel van het land zitten jullie ?

bumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:13

Hier op 30 km afstand tapijt van 4 of 6 breed en dan alle lengtes. Vanaf 2.50 euro per vierkante meter.
Dat klinkt toch ook niet gek.

WilliamsO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:35

Ik kan eventueel wel rollen aan rollen van 4m breed komen met meer dan 30 meter lengte erop voor €2,- per m2 ex BTW. Transport door heel Nederland kan ook geregeld worden indien nodig.

Dat is nog 'bruikbaar' tapijt dus vandaar dat de prijs nog redelijk hoog is :=

Edit: Ik kan denk ik wel aan foto's komen van die rollen ‎

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:13

Ik koop nu nieuw tapijt voor 2 euro de m2, dat is heel dik/stevig spul... alleen het vervoer is een probleem :) ; ik kan geen grote lengtes in mijn busje kwijt.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:14

Zeg, zo'n rol wil ik ook wel dan!

Ik kan nu twee stukken overnemen (3,75 x 4,75 en 3,47 x 3,17) voor 125 euro en eigenlijk vind ik dat best duur :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:18

Dát is idd flink duur.