Heb sinds kort een Lusitano hengst. Ook geen echte hengstenmanieren.
Gelukkig heb ik hem op stal gekocht (is een pensionstal). En bij ons staan er nu 4 hengsten. Die allemaal de wei opgaan, in de paddock gaan. Maar gewoon alleen. Hier zijn er geen ongelukken gebeurd tot nu toe. Hengsten zijn het ook gewoon om alleen te staan en staan ook gewoon rustig.
De 1 is meer hengst dan de andere dat wel. En er wordt gekeken welke hengsten waar staan. En een ruin tussen de hengsten en de merrie's in. Stallen zijn met een luik zodat ze kunnen buitenkijken.
Nuja ik heb er ook al aan gedacht, stel de stal stopt of er gebeurd iets ernstig met (1 van)de stalhouders waardoor het noodgedwongen stopt (mag er niet aan denken...)
Dan heb ik ook een probleem.
Of na x aantal jaar en hij moet op pensioen.. Denk niet dat ik hem op een pensionstal zal houden.. (zal misschien geen andere keus hebben) Maar gewoon zomaar ergens een wei huren met een vriendje erbij is moeilijker. (dan moet je al een vriendje van jezelf hebben om te proberen) Castreren op die leeftijd is ook niet echt veilig. Als je eigen wei hebt is er geen probleem natuurlijk.
Ik dacht eraan voor ik hem kocht. Maar kon hem niet laten staan