Vraagje: wie van jullie werkt er nog meer 365 dagen per jaar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joyce B schreef:Over die instructieweken...
Daar heb je zo'n 2x per dag les als ik het goed heb en daarnaast kun je nog je paard losgooien of er mee wandelen.
Ondanks dat het niet mijn ding zou zijn om mijn paard een week veel op stal te laten voor zo'n cursus, vind ik dat wel degelijk wat anders dan 24/7 op stal laten en de eigenaar verbieden dan zelf het paard los te laten of anderszins beweging te geven.
ruitje schreef:Bij ons zijn de feestdagen de drukst bezochte dagen van het jaar, hordes nichtjes komen paardje aaien en iedereen gebruikt het volgens mij als schoonouderontvluchtingsplan
Vraagje: wie van jullie werkt er nog meer 365 dagen per jaar?
ruitje schreef:Bij ons zijn de feestdagen de drukst bezochte dagen van het jaar, hordes nichtjes komen paardje aaien en iedereen gebruikt het volgens mij als schoonouderontvluchtingsplan
Vraagje: wie van jullie werkt er nog meer 365 dagen per jaar?
joyce B schreef:En die 1000 euro is dus een tegemoetkoming voor haar hogere hypotheeklasten en investeringen omdat zij graag haar paarden aan huis wilde hebben en meer ruimte hebben gekocht of gehuurd dan ze zelf nodig hebben. Hadden ze niet die paarden aan huis genomen of had ze buiten de deur die tweede baan genomen dan hadden ze er veel meer aan over gehouden. Zeker op uurbasis.
Tatanka1 schreef:Wij heb een kleine pensioenstal aan huis.
We hebben 13 paardjes staan incl die van ons zelf.
wij hebben de regel dat we op zondag gesloten zijn.
Dan zet ik de paarden buiten en binnen, mest uit en voer.
Dit zeggen wij meteen als er een nieuwe pensionklant komt.
Zij zouden hier niet staan als ze het een probleem vinden.
Wij stellen deze regel omdat we gelovig zijn en wij graag rust (geen mensen op het erf) willen op zondag.
Dit houd niet in dat de zorg voor de dieren komt te vervallen!
Als je paard ziek is en extra zorg zoals koelen, medicatie oid nodig heeft is het geen probleem om langs te komen tenzij het in overleg is.
lady62 schreef:Een pension stal hebben is een hoop ellende hebben voor een paard van een ander.
Esmeej333 schreef:Er zijn zat mensen met een eigen bedrijf die veel werken en altijd bezig zijn. Als je een eigen zaak heb kun je ook niet zeggen jongens het is 5 uur, we stoppen. Dan blijf je ook doorgaan met werken (administratie en dergelijke) de horeca is bijna ook altijd open, zijn mensen met eenmans cafe's die de elke dag open zijn van 1 tot 1 en daarbuiten nog moeten schoonmaken, administratie en ga maar door. Niemand werkt 24 uur per dag want iedereen slaapt. Denk dat niemand van zijn pensionhouder verwacht dat hij 's nachts voor de stal van mijn paard gaat zitten om te hij koliek krijgt.
Nee ik werk geen 365 dagen per jaar omdat ik geen beroep heb die dat vraagt, dus? Mag ik dan geen mening hebben? Als we alles zelf moeten meemaken voor men een mening mag vormen komt men ook niet erg ver, dan kun je nergens meer wat over zeggen.
Ik denk dat ik meer rekening hou met mijn pensionhouder hou door haar af en toe een vrije dag te gunnen, dan de mensen die hier roepen dat het zo'n zwaar beroep is en dat we er met gratie mogen staan maar zelf nooit een poot uit steken.