Hoe deze ruimte indelen voor de paarden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: Hoe deze ruimte indelen voor de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 18:55

Nou, de eigenaar van het stukje is vandaag hier geweest en hij zegt nu het alleen te willen verkopen ipv verhuren. Op zich geen gek idee, maar wat is een normale prijs voor zo'n stukje landbouw grond in onze regio?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:16

Lastig te zeggen, 1000m2 is te klein voor alles behalve moestuin of een huis. Veel is dus afhankelijk van de ligging (binnen of buiten de bebouwde kom), bestemmingsplan en de bereikbaarheid.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:18

Landbouwgrond tussen ee 25.000 en 40.000 per ha. maar aangezien het land aan jullie perceel ligt heb je kans dat de prijs van bouegrond wordt gehanteerd. dat was bij ons met buren twee huizen verderop het geval toen ze een stukje van een boer over wilden kopen. volgens mij vroeg de boer 100,- per m2 en hebben ze voor 300m2 echt €30.000 betaald . Echt absurd. Voor een klein stukje betaal je vaak relatief meer. Als hij 5 tot 8 euro per m2 vraagt denk ik dat je echt mazzel hebt. komen nog wel kosten koper bij kijken met mogelijk kadasterkosten voor aanpassen perceel.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 19:22

het is landbouwgrond, geen bouwgrond. Het grenst aan de achterzijde van ons perceel (en dat stuk is ook landbouwgrond). Qua ligging ligt het aan de voorkant tegen een grens van een tuin van de buren en aan de ene zijkant een stukje bos, andere kant een stuk weide en achterkant een heel smal wegje, waar bijna geen verkeer langs komt. Ik heb er niet echt idee van wat zoiets nu waard is, maar hij had een bepaalde prijs in zn hoofd die ik wel heel absurd vond, dus nu zou hij graag een tegenbod willen, maar ja.. wat is redelijk?
Laatst bijgewerkt door Muronia op 01-06-13 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:29

Van wie is die wei? Ook van hem, want dan snap ik niet dat die stukken niet bij elkaar getrokken zijn. Ik vermoed dat het dus een stukje loze ruimte is en vandaar waarschijnlijk ook dat hij er van af wil. Te klein om te bewerken, te klein om voor de mestwet aan te houden en ivm bestemmingsplan kan er ook niet zomaar een huis op. Dan zou je ergens tussen de 2,5 en 4 euro de m2 uit komen (zou je denken tenminste).

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 19:31

Die wei is niet van hem, hij heeft dat stukje ooit gekocht omdat ie er opslag op wilde? Maar dat is er nooit van gekomen en eigenlijk doet ie er niks mee (al 15 jaar lang). Hij is ook geen boer.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:50

Wat vraagt hij er voor?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 20:01

hij vraagt 7

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:09

7000?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 20:12

yup. Ik vind dat eerlijk gezegd wel echt te veel. Mijn gedachte ligt rond de 4000. Is dat reëel?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:28

Wat mij betreft wel, maar je moet maar het maar net treffen. Zat die nieuwelingen zien als mensen met geld genoeg en daar de prijs op afstemmen. Van wat ik begrijp heb je het stuk niet nodig, maar is het wel leuk als extratje. Gewoon bieden wat je in gedachten hebt en kijken wat er uit rolt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 21:41

Het zou op zich wel verrekte handig zijn, is eigenlijk precies dat stukje wat ik nu mis en ook zo dichtbij, dat vind ik niet meer. Mijn vriend komt uit dit dorp en kent die eigenaar wel van vroeger. Ook mn schoonvader en hij kennen elkaar, dus in dat opzicht hoop ik dat ie me geluk gaat geven ermee. Hij heeft er ten slotte ook niks aan nu.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:12

Wat is je uiterste prijs? Daar moet je ook ff aandenken. Een beetje speelruimte is altijd fijn.Een prijs van max € 5,50/m2 lijkt mij reëel.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:02

Ik vind zijn prijs als je er van uit gaat dat buurmans grond maar 1 x te koop is helemaal niet te hoog. je kunt moeilijk doen over 1500 of 2500 euro verschil maar bedenk wel dat je dat bedrag over een jaar of twee weer vergeten bent en die grond blijft dan altijd bij jullie woning en dat geeft ook meerwaarde. voof jullie eigen woongenot maar ook bij verkoop in de toekomst. je kunt altijd een tegdnbod doen maar ik vind het een heel eerljjke prijs wat hij vraagt. heb het hier in de straat anders gezien.

grond aan je huis is altijd duurder dan losse landbouwgrond... Een boer betaalt ook echt meer voor weides die grenzen aan hun eigen boerderij en land dan voor land dag ergens los ligt een stuk verderop...
Dat snapt een verkoper ook...

ik noem bouwgrond niet zozeer vanwege bestemming, maar omdat het straks onder jouw perceel en kavel valt en het daarmee direct de waarde van je huis vergroot. of je het mag bebouwen heeft ook met ligging ten opzichte afstandsregels en bouwblok te maken. wij hebben ook mogen bouwen op agrarische grond. We moesten beginnen binnen zoveel meter van de gevel. Toen we vergunningsvrij een schuilstal wilden bouwen moest dat binnen 25 meter van de gevel.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:16

Ik kan me voorstellen dat het per regio sterk verschilt, maar hier is de prijs per ha. op dit moment vanaf € 65.000. Als ik buurmans grond voor € 7 de m2 kon kopen, zaten we deze week nog bij de notaris ;)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 19:00

Ik heb vandaag eerst eens contact opgenomen met de hypotheker over hoe en wat. Hij belt als het goed is morgen terug en dan kunnen we bekijken wat we gaan doen. Ik hoop wel dat we het eens kunnen worden, is natuurlijk wel een unieke kans. Maar die 7 euro per M2 is echt te duur voor deze regio. Het stuk grond grenst ook niet aan ons perceel (er zit 15 meter bos tussen), maar hij staat wel open voor een bod, dus ik heb goeie hoop.

Ander nieuwtje.. EINNNDELIJK gaan we morgen het dak op de stal maken!! We krijgen er wat versterking bij van mn schoonvader en zijn broer (metselaar en timmerman), omdat we er alleen niet helemaal uitkwamen. Ook heb ik gisteren 2 tussenwanden opgehaald voor de stallen en heb ik al 14 steenschotten bij elkaar gesprokkeld om de andere wanden trapvast te maken. Ik HOOP dat er nu echt schot in de zaak komt :D

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:08

Vind de prijs ook wel meevallen, wij hebben ook eens voor een huis gekeken waarbij de makelaar al zei dat als we minder grond wilde we voor 8 euro per m2 het aan de buurman konden verkopen.
Nou is het hier wel een dure regio, maar die buurman was boer en had echt meerdere hectare. Voor een stuk van 2500-5000m2 erbij bood hij dus zelf aan zoveel te betalen.
Wel fijn dat hij open staat voor een bod, dan kan het altijd lager ;).
Verder vind ik dat jullie erg hard werken en dat het er goed uit ziet!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 21:03

Dank je! Ik hou jullie zeker even op de hoogte :)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:52

Voor jullie regio vind ik € 4,00 per m² zat genoeg, voor agrarische grond

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 22:15

Maar weer eens een kleine foto-update!

Het dak zit er op!
Afbeelding

Afbeelding

Volgende project wordt de vloer, er moet zand uit gegraven worden en wit zand weer in en dan kunnen de klinkers gelegd worden.

Dit zijn de tussenwanden die ik deze week heb opgehaald. Niet nieuw, maar wel functioneel :)
Afbeelding

Nog geen nieuws van de hypotheker, ik bel morgen even.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:56

@leorah: wat heb je voor wit spul tussen dak en binnenruimte zitten ??
Die gepotdekselde schaaldelen werkt wel lekker he :D
Ik heb er net nog een cavia-schuurtje van gemaakt :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 13:47

Ja die zijn wel fijn om mee te werken en ik vind het ook wel mooi lijken. Dat witte is gewapend folie, gaat condens tegen, werkt geluidsdempend en isoleert.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:18

Ga je de schaaldelen nog insmeren met iets of laat je het 'puur natuur' grijs worden ??
Zo te zien is het ook Lariks hout, dus dan kan dat :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 17:26

Ik heb er niet heel veel verstand van maar het is douglas, schijnt minder te harsen dan lariks? Ik weet dat het minstens1 a 2 jaar onbehandeld moetblijven voordat je het in mag smeren. Dus dat zien we dan wel weer haha. Ik vind dat hele donkere wel mooi trouwens, dat doen ze toch met carboleum en koolteer?

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:20

Ik zal je eens een foto sturen van onze bergerie die is ook van douglas gemaakt en staat al een aantal jaar, dan kun je zien hoe grijs het wordt.