Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kinke schreef:Ik vind sommige argumenten zo raar....al die pensionstallen waar blijkbaar zo verschrikkelijk veel paarden staan en waar bijna geen wei is of ruimte voor paddocks....dan klopt er toch gewoon iets niet? Dan heb je gewoon te veel paarden staan en die arme dieren worden daar de dupe van. Net als bij professionele bedrijven de paddocks die niet begaanbaar zijn. Tuurlijk kan dat wel, maar dat kost geld. Mijns inziens hoor je als je een pensionstal begint de zaken zo op orde te hebben dat je vrijheid en frisse lucht kunt aanbieden. Gooi Ecorasters in je paddock...doet ook wonderen voor paarden met rotstraal.
Eliine schreef:Tja Kinke, het gaat natuurlijk niet voor iedereen op, maar als ik hier in de omgeving kijk dan zijn de langste wachtlijsten bij de stallen met al meer dan 50 paarden die 3 paddocks van 10x8 moeten delen. Maar er zijn wel 2 binnenbanen, een stapmolen, solarium EN verwarmde kantine. Nogmaals het geld niet voor iedereen, maar imo wordt er nog erg snel voor eigen comfort gekozen. Er ZIJN hier in de omgeving namelijk best stallen waar de paarden wel meer buiten komen in de winter. Alleen die hebben geen binnenbak en lekkere warme binnenstallen. Tja... zolang de klant er blijkbaar om vraagt zal het aanbod ook blijven bestaan.
Kinke schreef:Ik vind sommige argumenten zo raar....al die pensionstallen waar blijkbaar zo verschrikkelijk veel paarden staan en waar bijna geen wei is of ruimte voor paddocks....dan klopt er toch gewoon iets niet? Dan heb je gewoon te veel paarden staan en die arme dieren worden daar de dupe van. Net als bij professionele bedrijven de paddocks die niet begaanbaar zijn. Tuurlijk kan dat wel, maar dat kost geld. Mijns inziens hoor je als je een pensionstal begint de zaken zo op orde te hebben dat je vrijheid en frisse lucht kunt aanbieden. Gooi Ecorasters in je paddock...doet ook wonderen voor paarden met rotstraal.
Sees schreef:Kinke schreef:Ik vind sommige argumenten zo raar....al die pensionstallen waar blijkbaar zo verschrikkelijk veel paarden staan en waar bijna geen wei is of ruimte voor paddocks....dan klopt er toch gewoon iets niet? Dan heb je gewoon te veel paarden staan en die arme dieren worden daar de dupe van. Net als bij professionele bedrijven de paddocks die niet begaanbaar zijn. Tuurlijk kan dat wel, maar dat kost geld. Mijns inziens hoor je als je een pensionstal begint de zaken zo op orde te hebben dat je vrijheid en frisse lucht kunt aanbieden. Gooi Ecorasters in je paddock...doet ook wonderen voor paarden met rotstraal.
Helemaal mee eens!!!!
Eliine schreef:Kinke schreef:Tja...ik vind het niet meer dan normaal dat je voor het welzijn van je paard kiest ipv die gezellige kantine voor jezelf
nou ik ook hoor! Maar als ik hier dan in de omgeving kijk dan krijg ik toch een andere indruk helaas..