Show de huisvesting van je paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rianna

Re: Show de huisvesting van je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:15

Wow bovenste foto, droom van elk paard denk ik. Al had ik toch geprobeert de uitloopjes iets groter te doen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:19

Zien jullie iets dat ik niet zie op die foto's ofzo? :)

Ik zie vooral veel hokken waarvan een aantal met een balkonnetje...

Zit wel een leuk stukje land bij zo te zien in de omschrijving, genoeg bakken enzo, maar wauw en droom van ieder paard dat zie ik op zich niet zo terug hoor....wat maakt het zo bijzonder dan wat ik niet zie blijkbaar of is dat alleen maar gericht op dat balkonnetje dat aan de stal zit :o

Rianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:21

Nee ik vind dat ze overdag wel in een kudde moeten buiten lopen of op een weide.
Maar denk dat elk paard wel ontzettend blij is met een balkonnetje aan de stal. De mijne denk ik wel naast de groeps weidegang elke dag.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:28

Ik vind dat minimaal alle paarden overdag buiten moeten lopen....

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:30

Wesco schreef:

Dat vind ik ook, maar je ziet het helaas nog niet genoeg...

Wij hebben ook uitlopen bij de stal, zodat áls ze eens 's nachts naar binnen gaan ze toch nog net iets meer ruimte en frisse lucht hebben.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:32

ik hoop, dat als ik ooit hier mn eigen stalletje kan showen, het een grote wei, inloopstallen en n bak is. Meer heb ik niet nodig :D

Komen wel prachtige stallen voorbij zeg!

Rianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:35

Wesco schreef:

En op veel stallen is dit helaas niet mogelijk, hoe jammer ook!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:37

Dan zijn die stallen wat mij betreft dus niet geschikt voor het houden van paarden :o

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:38

Mijn idee!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:40

daarom ben ik blij dat ik zelf mijn eigen stal heb en dat ik het zelf kan bepalen

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:42

Mijn paarden staan ook niet elke dag buiten (staan wel thuis), maar dat is ook niet altijd mogelijk.
Als wij niet thuis zijn laten we ze niet alleen achter..

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:54

oow nee de mijne gaat gewoon iedere dag, of het weer moet echt heel erg zijn

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:57

@SparklingApp Heel mooi! Ook super dat de uitloop nog deels overdekt is. :j

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:57

pmarena schreef:

Zit wel een leuk stukje land bij zo te zien in de omschrijving, genoeg bakken enzo, maar wauw en droom van ieder paard dat zie ik op zich niet zo terug hoor....wat maakt het zo bijzonder dan wat ik niet zie blijkbaar of is dat alleen maar gericht op dat balkonnetje dat aan de stal zit :o

Bij die te koop staande stal zit de wauw hem in de goede voorzieningen, de mooie ligging aan bos/natuur met zand- en ruiterpaden en het hele jaar door weidegang kunnen bieden!
En die combinatie is wel een wauw waard... Als dan het paard dat 's nachts op stal moet ook nog een klein uitloopje heeft, dan is dat voor veel paarden echt wel een plus. Meer dan gemiddelde stal dus! Zeker voor de randstad!

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:59

@__PSM__ Wouw super mooie stallen! Stalwanden zijn echt prachtig! :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:01

Maar wie zegt dat de paarden daar altijd in de wei staan Joyce?
Ik begreep van een oud stalgenootje dat ze daar in de winter iig alleen in de stapmolen gezet worden.
Dan ben je als paard wel blij met een uitloopje.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:05

ja tuurlijk, maar ik las in haar profiel dat ze ook in de winter weidegang hadden... Vandaar...

Ik kan mijn paarden in de winter (november t/m februari maar heel beperkt in het land hebben. Bijna alles wordt te nat en zacht, zelfs als het bevroren is zakken ze er dan nog in weg. Heb maar 1 stukje dat redelijk stevig blijft, maar dan moeten ze niet gaan rennen als de vorst weg is, dan is het zo zwart...
Maar goed, daarom heb ik ook een paddock en stuk bestrating bij de (inloop)stal.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:50

Het is wel een mooie stal maar persoonlijk vind ik dat de paarden daar te weinig buiten komen.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:19

pmarena schreef:

Needje schreef:
Maar wie zegt dat de paarden daar altijd in de wei staan Joyce?
Ik begreep van een oud stalgenootje dat ze daar in de winter iig alleen in de stapmolen gezet worden.
Dan ben je als paard wel blij met een uitloopje.

De wow voor mij is inderdaad hoe het eruit ziet en dat er de mogelijkheden zijn om de paarden lekker de hele dag buiten op t land/paddock te hebben. Dat gebeurt nu misschien niet, maar al zou ik zo'n stekkie hebben dan zou ik zorgen dat dat wel gebeurt. Dat geeft zo'n plek voor mij het wow gevoel. De mogelijkheden die je er mee hebt.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:21

Het ging mij er gewoon om te laten zien hoe veel extra's een uitloopje een paard kan bieden en je dat bij veel "gewone" buitenstallen vrij makkelijk aan kan bouwen. :)
Eerder hadden we veel meer paarden staan en hadden we daarom ook een ander stalbeleid, dat ga ik hier niet verdedigen en nooit is er iemand verplicht geweest om een paard bij ons te stallen, iedereen is uit vrije wil hier komen staan en wij zijn juist altijd heel duidelijk en eerlijk in wat mensen kunnen verwachten, het paard is er anders altijd de dupe van als het mensen ergens tegen valt en die dieren wéér moeten verhuizen, als ik ergens een hekel aan heb is het van die stalhoppers!
Nu hebben we in verhouding veel meer ruimte en kunnen we ook meer weidegang bieden.
En ik vind het juist leuk om te zien hoe huisvesting in paardenland in ontwikkeling is.
Wij hebben onze begin tijd nog buitenstallen gemaakt met dichte tussenwanden, omdat mensen met paarden met "stalondeugden" toen bijna nergens fatsoenlijk terecht konden en andere pensionklanten niet wilden dat hun paard zoiets zou zien. :P
Gelukkig is die opvatting van het overnemen nu helemaal anders en maken ze er bijna nergens meer een probleem van. Nu hebben wij van die dichte schotten juist half open wanden gemaakt zodat de paarden ook kunnen contacten en dat bevalt bij de paarden ook erg goed.
Alleen zie ik juist dat veel mensen toch liever een "gewone" stal voor hun paard willen.

Mijn idee was ook om van een deel van de stallen een groepshuisvesting te maken, maar ik denk niet dat we die vol zouden krijgen, vaak wordt er toch gekozen voor gemak en veilig of het is voor een paard niet geschikt, imo zijn de uitloopjes een mooie tussenstap.
Vanmorgen waren de uitloopjes bij mijn paarden helemaal wit van het haar, die hadden elkaar lekker staan kroelen, dat is toch fijn dat ze wel die keuze hebben?
Een van de pensionpaarden staat graag in de regen, terwijl de anderen juist onder het afdakje staan, staat die met haar ogen dicht in de regen. :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:28

Die uitloopjes zijn ook zeker top.
Maar lopen ze niet veel stalbedekking mee naar buiten?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:35

Op zich zijn die balkonnetjes natuurlijk wel een hele leuke verbetering vergeleken met een gewone stal :j

Het valt me alleen wel vaak op dat mensen dat balkonnetje dan heel makkelijk zien als "buiten lopen" en de dieren dan helemaal nauwelijks meer "echt" naar buiten komen...want ze staan toch al in een paddock :=

Als het gaat om dieren die bvb. alleen 's nachts in hun stal staan en overdag lekker in de wei, dan is het wel prima natuurlijk dat ze in de nacht ook nog even lekker door kunnen waaien buiten.

Maar het wordt zelden als "extra" gebruikt valt me dus op, maar meestal "in plaats van" ECHTE buitentijd. Dat is altijd zo jammer :)

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:45

Hier staan ze op stro en lopen ze het weinig naar buiten, maar omdat het eerste stuk ook overdekt is veeg je dat met uitmesten ook zo terug.

Eigenaren kunnen zelf de stal voor hun paard kiezen en alle paarden krijgen (normaal gesproken) dezelfde verzorging, het uitloopje is zo dus alleen extra.

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 09:19

Ik zie mooie stallen voorbij komen, jammer genoeg bijna niks vanuit Limburg gezien..
Ik zal straks een foto's maken waar mijne gestald staan in Duitsland.

Zonnetje en Wonja, jullie stallen zijn echt gaaf!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:03

Ik heb er in ieder geval met veel plezier gestaan. Een van de fijnere stallen, helaas vond ik de afstand wat minder met name als ze een blessure had en je toch 2 keer per dag wilt komen en het echte bos in gaan vond ik wat ver. Voor de rest was het prima. Was blij dat ze in ieder geval in de winter in de molen stonden dat is beter dan niks. Zomer lekker op de weide was ook fijn. Maar goed voor mij is het al een poosje geleden.