Tarieven verzorgster/bijrijdster

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: Tarieven verzorgster/bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:47

ik kan als ik zelfs zou willen voor nog minder n paardje neerzetten waar ik ook de paardjes verzorg :) betaal ik alleen t eten enzo

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 15:47

kani_ejj schreef:
Ik betaalde voor mn vorige vzpaard 65 euro voor 1 x p.w met uitmesten van stal en bak.
Vond het aardig wat geld dus mee gestopt. Kwam ik later via mp op advertentie hebben wat gepraat en ze vroeg 175 euro voor 2 dagen.

Dus nu zoek ik niks meer kost hier belachelijk veel geld.

whaha dat is wel een beetje veel 175 euro voor 180 heb ik alle 2 mijn paarden gestald xd

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 15:48

Zo zo E175,-. Dergelijke bedragen zie ik hier ook niet echt veel voorbij komen.

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:52

Biies schreef:
kani_ejj schreef:
Ik betaalde voor mn vorige vzpaard 65 euro voor 1 x p.w met uitmesten van stal en bak.
Vond het aardig wat geld dus mee gestopt. Kwam ik later via mp op advertentie hebben wat gepraat en ze vroeg 175 euro voor 2 dagen.

Dus nu zoek ik niks meer kost hier belachelijk veel geld.

whaha dat is wel een beetje veel 175 euro voor 180 heb ik alle 2 mijn paarden gestald xd

Waar kan je ergens twee paarden stallen voor 180 euries?

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 17:44

MarvanTom schreef:
Ja, Sababber.
Ik ben misschien zo'n zeldzaam persoon die er geen geld voor vraagt, maar wel wil dat ze met de paarden heel goed omgaan en mee bezig zijn.
Als er een keer iets sneuvelt, tja kan gebeuren, maar dat vindt ik dan meer mijn risico.
Dat had mij misschien ook kunnen gebeuren, maar als iets echt te stom is qua gedrag van de verzorgster dan moet dat zonder morren wel vergoed worden.

Als je een bijdrage vraagt, wordt het ook zo'n verplichting, alsof je je paard 'verhuurt'.
Stel dat je paard kreupel is en er niet gereden kan worden, moet je dan geld terug geven?
De verzorging blijft hetzelfde, er kan alleen ff niet gereden worden.
Dan lijkt het rijden belangrijker dan het paard, zeg maar.
Tja, ik vind dat allemaal zo'n gedoe waar ik dus niet aan begin.

Je komt voor het paard lijkt mij en niet voor financiële steun aan de eigenaar om te kunnen rijden op een privé-paard, omdat je de manege wel gezien hebt en denkt zo verder te kunnen komen.

Ja t ligt ook aan de locatie, ik heb hier nooit hoeven betalen om te mogen verzorgen.. Ook nooit een dierenarts hoeven te betalen of hoefsmid. 1x wel zelf een hoofdstel moeten kopen, dat ding was al 10 jaar niet gevet en kapot gegaan toen de pony haar hoofd terug trok... maar dat is dan ook alles geweest. Er wordt van mij niks verwacht alleen drollen scheppen, en eerlijk zijn.. zo hoort het ook te kunnen, een manege is ook niet te vergelijken met een verzorgpaard. Ik heb 10 jaar rijervaring, maar heb in een privé les op mijn vp meer geleerd dan 7 jaar wekelijkse manege les..

bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:11

Ik vraag niks. En ben al maanden op zoek naar iemand.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:22

als iemand wat heeft in almere ?? ik biedt me aan.. ben recreatief :P

vandaag langs stadsweides hier geweest om te vragen of ze iemand zoeken..
kwam ik bij een stal die zocht een verzorgster/stalhulp
nou prima, vindt ik ook leuk.. moest ik er nog voor betalen ook :O
dat vondt ik zo raar

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:25

bitje_ schreef:

Al via marktplaats gezocht? of hier op bokt? facebook? soms is het dichterbij dan je denkt.

bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:31

Marktplaats staat advertentie, reageren helaas jonge meisjes van 13/14. Niet wat ik zoek helaas.
Bokt ook een oproep, helaas

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:35

Ik vroeg nu ook niets, toch meer dan 6 maanden moeten zoeken, uiteindelijk instructrice bij ons gevraagd of ze iemand wist die geschikt was. Nu sinds 2 weken een super verzorgster voor mijn kanjer!

keetie_bijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:44

Een fjord die ik verzorgde betaalde ik 55,-- per maand voor, mocht dan zo vaak rijden als ik wilde. Mits de baas zelf niet al had gereden.
De haflinger waar ik nu op rijd betaal ik niets voor en daar mag ik ook zo vaak komen als ik wil. En dat is vaak aangezien ze maar op 1,5km afstand staat.

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:54

Ik vraag er niks voor, ik vind het gewoon heerlijk om 2 vrije avonden te hebben. Een goede vriendin van me rijd 2x per week op een manegepaard in de manegelessen en verzorgd die dag ook mijn pony. Ze mag ermee doen wat ze wil. Ze hoeft niet te mesten of wat dan ook, pony staat in volpension. Alleen borstelen en wat beweging geven. Zelf heb ik tijd en geld genoeg ervoor dus waarom een bedrage vragen terwijl zij me zo fijn helpt? Het enige dat ik vraag is even een smsje of alles goed is gegaan op "haar" dag.

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:06

rebecca1997 schreef:

Waar kan je ergens twee paarden stallen voor 180 euries?[/quote]

njah ik heb een haflinger en die staat met 2 andere paarden in 2 paddocks met schuilstal en moeten zelf mesten en voeren, en daar hebben we een kleine shetlander bij die van mij is maar die staat daar voor als er 2 gaan rijden en er 1 achter blijft. dus vandaar dat ik zo weinig voor die shetlander betaal :) en bij ons mogen ook niet meer als 3 paarden staan dus vandaar haha

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:17

bitje_ schreef:

Waar kom je vandaan? Weet mss wel iemand..... (zuid Nederland)

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 22:10

Biies schreef:
rebecca1997 schreef:

Waar kan je ergens twee paarden stallen voor 180 euries?

njah ik heb een haflinger en die staat met 2 andere paarden in 2 paddocks met schuilstal en moeten zelf mesten en voeren, en daar hebben we een kleine shetlander bij die van mij is maar die staat daar voor als er 2 gaan rijden en er 1 achter blijft. dus vandaar dat ik zo weinig voor die shetlander betaal :) en bij ons mogen ook niet meer als 3 paarden staan dus vandaar haha[/quote]

Ah vandaar, ik dacht al. Het goedkoopste waar ik ooit heb gestaan was 330 voor shet + E pony= volpensioen.

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:10

MarvanTom schreef:
Alleen al de titel van dit topic: tarieven...

Ik heb geen tarief: als je goed voor mijn paarden bent, blijf je.
Zo niet dan is het heel snel opzouten geblazen.
Ik wil er geen geld voor.
De hulp en de betrokkenheid met de paarden op zich vindt ik genoeg en kunnen wij op die dagen iets anders doen wat ook nodig is, zoals boodschappen en huishouden of familiebezoek.

Tarieven...
Het moet niet gekker worden hoor!

Daar ben ik het dus ook helemaal mee eens! Je moet blij zijn dat mensen voor je paard willen zorgen. Daar ga je toch geen geld voor vragen? :?

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:23

anneschr schreef:
MarvanTom schreef:

De hulp en de betrokkenheid met de paarden op zich vindt ik genoeg en kunnen wij op die dagen iets anders doen wat ook nodig is, zoals boodschappen en huishouden of familiebezoek.

Tarieven...

Daar ben ik het dus ook helemaal mee eens! Je moet blij zijn dat mensen voor je paard willen zorgen. Daar ga je toch geen geld voor vragen? :?

wel als je het voor de plezier doet van de verzorgster,

ik heb alle tijd voor mijn paarden en ook alle geld. ik heb tijd voor andere dingen.
dus als iemand op mijn paard een buitenrit wil maken dan mogen ze daar voor betalen, net als, als ik op een manege een buitenrit wil maken, dan moet ik daar ook voor betalen.
bovendien ben ik altijd bij als de de meiden komen, zo leer ik ze ook nog is een hoop.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:10

Draai het eens om anneschr. De verzorger moet blij zijn dat ze paardje mag rijden. Zie niet in waarom sommige mensen altijd vinden dat het maar gratis moet. Het is een dure hobby en het kost ons eigenaren ook veel geld. En wij moeten ook stallen mesten en betalen tegelijk.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:25

tja ik vind het wat veel maar ligt er ook aan in welke provincie je zit, sommige plekken is stalling heel duur vergeleken met andere plekken dus dan is 100 euro weer niet zo veel.

ikzelf betaal niks (kan ik ook echt niet) maar ze hoeven mij ook niks te betalen!
Tis een wederzijdse dienst, ik ben dolblij dat ik een paardje tot beschikking heb en zij hebben een goed persoon voor hun paard.

Bij mn vorige paardje hoefde ik niet uit te mesten (hier betaalde ze iemand voor) ik deed verder die dagen dat ik dr was de weide mesten en water brengen en soms moest ik een week of langer t helemaal overnemen ivm vakantie/zakenreis en dan kreeg ik een kleine vergoeding (wat ik vond dat niet hoefde maar natuurlijk wel fijn vond)

Heb ook paarden gehad waar ik helemaal niks hoefde te doen, of alleen mesten en voer klaar zetten...Ik betaal niet maar ben wel iemand die zich voor de volle 100% inzet, ook kom met sneeuw en regen, het met vakantie graag van je overneemt, ook met een blessure niet afhaak etc. Buiten dat gaat t mij niet alleen om t rijden maar vind ik t poetsen/knuffelen/wandelen en grondwerken ook leuk om te doen.

3002626382

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:09

Voor 3 keer in de week rijden zou ik 50 euro p/m wel een redelijk bedrag vinden. Bij mijn vorige verzorgpony hoefde ik alleen de hoefsmid te betalen, dat was ongeveer 55 euro iedere 8 weken. Ik mocht 2 keer in de week rijden en moest de stallen/weiland uitmesten en het hooi klaarzetten.

Nu verzorg ik een fjord die ik mag rijden wanneer ik wil, in de bak of naar buiten. Voor deze pony betaal ik niks en hoef ook geen stallen uit te mesten etc. Heb wel nog aangeboden om te helpen met uitmesten of wat te betalen maar dat wou de eigenaar niet, die vond het raar om iemand die je paard rijdt omdat je er zelf geen tijd/zin voor hebt te laten betalen.

Het ligt dus vooral aan wat de eigenaar wilt, het blijft hun eigendom en ik begrijp dat ze er geld voor vragen aangezien ze het zelf betalen wanneer het paard ziek wordt of er iets kapot gaat.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:34

Sababber schreef:
Sees schreef:
Sababber, ik liet mijn bijrijdsters voor mijn shet niets betalen in 1e instantie. Ze mochten 7 dagen in de week de pony als 'eigen' beschouwen. Ik was erg blij dat ik zelfstandige bijrijders kon vinden die de pony zo vaak konden doen én ook nog eens fatsoenlijk konden rijden ;). Later wilde ik wel een kleine bijdrage vragen (€25,- p. week voor een onbeperktaantal dagen) maar toen heb ik de pony verkocht aan zijn bijrijdster :P . Voor mijn paarden wekt dat toch iets anders.

Ja ik denk dan je neemt met een kind van een ander op je pony risico.. en verantwoordelijkheid kennen de kinderen niet echt.. uitzonderingen daargelaten. Dus uit dat oogpunt snap ik het heel goed.. aan de andere kant kunnen kinderen zelf nooit veel bijdragen..

Ik heb het geluk gehad dat ik twee SUPER bijrijders heb gehad voor 'mijn' (inmiddels dus niet meer mijn) shet. De ene heeft inmiddels het paard van een vriendin overgekocht en staat nog steeds op stal, de ander rijdt nog op de shet alleen is hij nu echt van haar. Af en toe rijdt ze mijn haffie. Vind zij leuk en ze helpt mij ermee. Daar vraag ik uiteraard niets voor.

Ik heb ook twee ontzettend goede bijrijders voor mijn paarden. Ze komen 2 om 3 dagen en mogen alles en hoeven niet te mesten of wat dan ook. Als ze extra komen (komt regelmatig voor) dan hoeven ze uiteraard niet extra te betalen.

Ik vind het ook nog wel een verschil wat het paard kan en wat je allemaal mag met het paard. Mijn paarden zijn 13 en 7 en er mag alles mee gedaan worden: lessen, cursussen, clinics, wedstrijden en ga zo maar door.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:42

anneschr schreef:
MarvanTom schreef:

Tarieven...

Belachelijk!! Mensen die voor een duppie op de 1e rij willen zitten :n . Te beroerd zijn om op een manege te gaan rijden want: "dat is zo duur en saai en daar leren ze niets :roll: " en dan vervolgens op mijn paarden willen rijden voor niets? Maar wel mijn spullen gebruiken = sneller afschrijven en een verhoogd risico op blessures voor mijn paard én de bijrijder (en wie kan daar voor opdraaien denk je)!!

Nee hoor, ik vraag een zéér nette bijdrage en mijn bijrijders mogen alles en hoeven niets. Het geld wat ik ervoor krijg gebruik ik voor de verzekering die ik oa heb moeten afsluiten om extra gedekt te zijn juist vanwege mijn bijrijders. Mijn ervaring is dat als je geen bijdrage vraagt dat je dan uitsluitend mooi-weer ruiters krijgt óf jonge meisjes zonder verantwoordelijkheidsgevoel.

Ik heb voor mijn exshet dus twee SUPER verzorgsters gehad maar je wil niet weten hoeveel tijd me dát gekost heeft, hoeveel onzinnige e-mails ik moest beantwoorden, lastige ouders moest informeren, dreigmails moest beantwoorden etc etc etc...

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:58

Mijn verzorgster verzorgt mijn paard 2 x in de week, en ik krijg gratis een knipbeurt :)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:07

Mirka, haha ja dat is ook een prima oplossing ;).

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:44

Citaat:
Belachelijk!! Mensen die voor een duppie op de 1e rij willen zitten :n . Te beroerd zijn om op een manege te gaan rijden want: "dat is zo duur en saai en daar leren ze niets :roll: " en dan vervolgens op mijn paarden willen rijden voor niets? Maar wel mijn spullen gebruiken = sneller afschrijven en een verhoogd risico op blessures voor mijn paard én de bijrijder (en wie kan daar voor opdraaien denk je)!!

zo hee wat een aannames allemaal, zo kan ie wel weer. Ik ben tegen het vragen van geld maar herken mezelf bepaald niet in die aannames hoor.

Volgens mij is de grootste kans dat een paard geblesseerd raakt in het weiland en niet tijdens het rijden, bovendien zal een paard dat regelmatiger wordt getraind en dus fitter is ook minder snel geblesseerd raken. Voor schade aan de bijrijder door je paard ben je gewoon wa verzekerd... als de bijrijder gratis rijdt. Betaalt hij/zij dan ben je inderdaad niet voldoende gedekt met wa omdat je dan bezig bent met een handeltje in paardenverhuur.

En afschrijving? Ja een zadel wat normaal 10 jaar meegaat gaat dan misschien 9,5 jaar mee :roll: je kunt echter ook de bijrijder eigen spulletjes mee laten nemen dat scheelt weer ;)