Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kani_ejj schreef:Ik betaalde voor mn vorige vzpaard 65 euro voor 1 x p.w met uitmesten van stal en bak.
Vond het aardig wat geld dus mee gestopt. Kwam ik later via mp op advertentie hebben wat gepraat en ze vroeg 175 euro voor 2 dagen.
Dus nu zoek ik niks meer kost hier belachelijk veel geld.
Biies schreef:kani_ejj schreef:Ik betaalde voor mn vorige vzpaard 65 euro voor 1 x p.w met uitmesten van stal en bak.
Vond het aardig wat geld dus mee gestopt. Kwam ik later via mp op advertentie hebben wat gepraat en ze vroeg 175 euro voor 2 dagen.
Dus nu zoek ik niks meer kost hier belachelijk veel geld.
whaha dat is wel een beetje veel 175 euro voor 180 heb ik alle 2 mijn paarden gestald xd
MarvanTom schreef:Ja, Sababber.
Ik ben misschien zo'n zeldzaam persoon die er geen geld voor vraagt, maar wel wil dat ze met de paarden heel goed omgaan en mee bezig zijn.
Als er een keer iets sneuvelt, tja kan gebeuren, maar dat vindt ik dan meer mijn risico.
Dat had mij misschien ook kunnen gebeuren, maar als iets echt te stom is qua gedrag van de verzorgster dan moet dat zonder morren wel vergoed worden.
Als je een bijdrage vraagt, wordt het ook zo'n verplichting, alsof je je paard 'verhuurt'.
Stel dat je paard kreupel is en er niet gereden kan worden, moet je dan geld terug geven?
De verzorging blijft hetzelfde, er kan alleen ff niet gereden worden.
Dan lijkt het rijden belangrijker dan het paard, zeg maar.
Tja, ik vind dat allemaal zo'n gedoe waar ik dus niet aan begin.
Je komt voor het paard lijkt mij en niet voor financiële steun aan de eigenaar om te kunnen rijden op een privé-paard, omdat je de manege wel gezien hebt en denkt zo verder te kunnen komen.
rebecca1997 schreef:whaha dat is wel een beetje veel 175 euro voor 180 heb ik alle 2 mijn paarden gestald xd
Biies schreef:rebecca1997 schreef:whaha dat is wel een beetje veel 175 euro voor 180 heb ik alle 2 mijn paarden gestald xd
Waar kan je ergens twee paarden stallen voor 180 euries?
MarvanTom schreef:Alleen al de titel van dit topic: tarieven...
Ik heb geen tarief: als je goed voor mijn paarden bent, blijf je.
Zo niet dan is het heel snel opzouten geblazen.
Ik wil er geen geld voor.
De hulp en de betrokkenheid met de paarden op zich vindt ik genoeg en kunnen wij op die dagen iets anders doen wat ook nodig is, zoals boodschappen en huishouden of familiebezoek.
Tarieven...
Het moet niet gekker worden hoor!
anneschr schreef:MarvanTom schreef:Alleen al de titel van dit topic: tarieven...
De hulp en de betrokkenheid met de paarden op zich vindt ik genoeg en kunnen wij op die dagen iets anders doen wat ook nodig is, zoals boodschappen en huishouden of familiebezoek.
Tarieven...
Daar ben ik het dus ook helemaal mee eens! Je moet blij zijn dat mensen voor je paard willen zorgen. Daar ga je toch geen geld voor vragen?
Sababber schreef:Sees schreef:Sababber, ik liet mijn bijrijdsters voor mijn shet niets betalen in 1e instantie. Ze mochten 7 dagen in de week de pony als 'eigen' beschouwen. Ik was erg blij dat ik zelfstandige bijrijders kon vinden die de pony zo vaak konden doen én ook nog eens fatsoenlijk konden rijden. Later wilde ik wel een kleine bijdrage vragen (€25,- p. week voor een onbeperktaantal dagen) maar toen heb ik de pony verkocht aan zijn bijrijdster
. Voor mijn paarden wekt dat toch iets anders.
Ja ik denk dan je neemt met een kind van een ander op je pony risico.. en verantwoordelijkheid kennen de kinderen niet echt.. uitzonderingen daargelaten. Dus uit dat oogpunt snap ik het heel goed.. aan de andere kant kunnen kinderen zelf nooit veel bijdragen..
anneschr schreef:MarvanTom schreef:Alleen al de titel van dit topic: tarieven...
Tarieven...
Daar ben ik het dus ook helemaal mee eens! Je moet blij zijn dat mensen voor je paard willen zorgen. Daar ga je toch geen geld voor vragen?
Citaat:Belachelijk!! Mensen die voor een duppie op de 1e rij willen zitten. Te beroerd zijn om op een manege te gaan rijden want: "dat is zo duur en saai en daar leren ze niets
" en dan vervolgens op mijn paarden willen rijden voor niets? Maar wel mijn spullen gebruiken = sneller afschrijven en een verhoogd risico op blessures voor mijn paard én de bijrijder (en wie kan daar voor opdraaien denk je)!!