Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

tine10 schreef:Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier is nog geen hooi geoogst, alleen maar kuil.
Maar dat jaar was er zon uitzonderlijke indiansummer dat het in oktober er nog af kon.
russel schreef:Ik hoor nu prijzen van 4,5 per baaltje, hoe zit het bij jullie?
Mijn 1e snee die ik had ingekocht, bleek niet helemaal goed droog te zijn en de pakken ruiken al naar schimmel, er zijn er al een paar waar de broei in zat en dus ook de schimmel nu intrekt. Ben er niet blij mee.....
Amalarab schreef:mss kun je het toch inpakken en dan ruilen tegen hooi vuurneon?
Denk het wel namelijk, t is nu ook niet heel kort afgemaaid en de grond heeft nu vocht genoeg. Even droge periode met veel zon en gras groeit als een gek hoop ik! haha, hooien is wat dat betreft wel altijd een gok.
russel schreef:Ik hoor nu prijzen van 4,5 per baaltje, hoe zit het bij jullie?
Mijn 1e snee die ik had ingekocht, bleek niet helemaal goed droog te zijn en de pakken ruiken al naar schimmel, er zijn er al een paar waar de broei in zat en dus ook de schimmel nu intrekt. Ben er niet blij mee.....
Ligt inderdaad 'veilig' nu
Zei het loonbedrijf ook al, die loopt ondertussen dagelijks over de wei heen om het in de gaten te houden. Lage voedingswaarde is geen probleem inderdaad
Dus voor ons is dit niet erg, hoeft het niet gemengd te worden met stro. Vullen het wel aan met vitamientjes uit een potje
(en dit jaar lucerne erbij voeren om te kijken wat dat doet
)
Heeft echt charme vind ik, dat hooi van eigen land!