De wondere wereld van Cowboy Magic? Voor & na foto's.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:24

Jep die 4 heb ik nu ook :j

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:05

Ik heb ook Cowboy magic heb antiklit er van en yellowout shampoo.

Gwen heeft echt al veel dikkere manen sinds ik het gebruik en der ille staart is ook weg. De shampoo werkt ook echt goed Gwen der staart is een maand schoon geweest. En de antiklit gebruik ik 1 keer in de 2 weken echt ik kan gewoon niet meer zonder :D

En en het ruikt ook nog eens giga lekker <3

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:09

Dan staat die van jou zeker niet elke dag in de paddock := Die van mij is echt na 1x rollen al weer vies.. zand plakt wel minder snel met CM maar na 3 dagen is de staart grijs!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:20

xxelviraxx

Re: De wondere wereld van Cowboy Magic? Voor & na foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:36

@ Sharon_Jims Wat een leuk koppie heeft jou paard zeg. Echt ondeugend. Ziet er goed uit zo met CM

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:38

haha ik dacht al, zie geen verschil :P
Maar je had hm aangepast :D
Had je de detangler??

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:40

Ja heb de detangler and shine gebruikt maar ik moet wel zeggen voordat ik iets met zijn manen doe ik er ook Shapleys MTG in smeer...

En ondeugend is hij zeker! ;-)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:28

Hij zit ook dat touw los te maken haha!

Zodra manen wat langer zijn koop ik het ook.

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 00:22

__Esther__ schreef:
Dan staat die van jou zeker niet elke dag in de paddock := Die van mij is echt na 1x rollen al weer vies.. zand plakt wel minder snel met CM maar na 3 dagen is de staart grijs!

Karin en Gwen staan dag en nacht in de wei :P

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 00:30

Ik wil ook graag eens CM proberen, maar twijfel tussen de Shine en de Detangler. Ik wil het vooral gebruiken voor glans op de vacht, maar een beetje ontklitten is ook wel handig. Ontklit de shine ook een beetje? En is de shine wel goed, of kan ik dan net zo goed een ander merk nemen?

lydia_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 02:59

ik heb dit ook een tijdje gedaan maar bij mijn shet hielp het niet en moest het echt op eigen kragt terug komen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 07:10

de super shine werk stofafstotend,maar niet echt ontklittend volgens mij,de detangler is echt voor manen en staart bedoeld,en echt een super ontklitter.
ik vind hem super _arwen_ , maar je moet het zelf ervaren,sommigen hebben liever een ander merk

lydia_paard: wat moest op eigen kracht terugkomen?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:13

Om te ontklitten kun je het beste de Detangler nemen _Arwen_ :j .
Ik neem aan dat je de Super Bodyshine bedoelt? Deze ontklit eigenlijk vrijwel niet. Is ook meer bedoelt om over het hele lichaam te sprayen voor glans.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:39

Nou ik heb dus ruim een jaar de bodyshine ook als ontklitter gebruikt, en ook daar werkt ie prima voor :j Kijk de Detangler is echt een superontklitter, daar is ie ook voor gemaakt. Maar als je het vooral op de vacht wilt gebruiken en de manen en staart redelijk doorkambaar wil hebben (ik blijf m denk ik wel gebruiken als ik mn pony in wil vlechten want na de Detangler is dat een verloren zaak :+ ) dan kun je de Bodyshine ook prima op de staart en manen sprayen :j Voordeel is dus dat je na die spray de manen gewoon nog in kunt vlechten zonder dat de haren van gladheid uit je vingers glippen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:44

Net de detangler & shine en de Greenspot remover opgehaald, ben benieuwd of die greenspot beetje helpt :)) en straks de paardjes maar even onder handen nemen met de detangler/shine :j

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:34

Hoe vaak gebruiken jullie de detangler?

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:16

Veel plezier met je spulletjes melanie :D

1 x per week, en dan een vlecht erin.
Na die week weer ff vlecht eruit, detangler erin, uitspluizen en weer in de vlecht.
Alleen zit ik er aan te denken om er maar 2 vlechten in te maken want de staart begint een beetje te dik te worden voor 1 vlecht :D

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:55

Vlecht er in doe ik niet, hij heeft zijn staart nodig om vliegen te verjagen :))

Bovendien verknalt dat de mooie natuurlijke slagen in zijn staart

vanRijnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:43

Nu 15% korting bij de paardendrogist :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:00

Staart vandaag.... zit sinds paar wkn in de CM.... nou staart is dag later ook gewoon weer vies, stroef en bah van zand en stal rommel.
Netzoals met andere merken antiklit, glans etc. (deze staart dus sinds paar wkn CM en gisteren en daarvoor ook nog..)
Afbeelding

En manen...NA het wederom uitpoetsen en voorzien van aanzienlijk meer dan 1 beetje CM...
(zoveel manen heeft hij niet en zitten minstens 6 a 7 handjes CM in op moment van de foto)
Afbeelding

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:09

Sjolvir, 6 á 7 handjes in die manen? Wat voor handjes gebruik jij dan? :wow:
Bij mijn shetlander met lange manen, maar niet zo heel dik gaan er hooguit 2 a 3 handjes (met een druppel CM ter grootte van een 20 cent muntje ongeveer) in. Manen hangen altijd los en ik borstel ze niet vaker dan eens in de twee maanden. Bij mijn tinkerruin gaat er wel meer in (schat zo'n 8 handjes), maar die heeft echt een gigantisch dikke en lange bos haar.

Ik ben al geruime tijd een trouwe gebruiker. Geloofde er eerst niets van en de prijs van zo'n bus hield me erg lang tegen om het te proberen. Maar toen ik het eenmaal had gekocht wilde ik niet meer anders. Moet er nu niet meer aan denken om zonder te moeten. Zeker niet met mijn huidige tinkerruin, de verzorging van zijn behang wordt dan een regelrecht drama volgens mij. :+

Ik gebruik de detangler heel regelmatig. Manen staart en sokken, overal gaat het in. Ben elke keer weer verbaasd hoe makkelijk je overal doorheen gaat, echt de meest idiote knopen haal ik er zo uit.
Voor een dikkere staart/manen doe ik het niet. Zou soms wensen dat zijn staart wat dunner was. Maar ik moet er niet aan denken om die staart zonder CM te moeten borstelen, dan komt er echt geen einde aan.

Zijn manen vlecht ik eens in de 3/4 weken opnieuw. Los heeft hij ze nooit, dat gaat niet (als hij ze langer dan 5 minuten los heeft dan verstikt hij zich al omdat hij zijn manen aan het opeten is :+ ). Ik haal het uit de vlecht, doe er CM detangler in, borstel het uit en doe het opnieuw in de vlecht. Moet zeggen dat het doordat het met CM de vlecht in gaat het ook weer super zacht uit de vlecht komt. Waardoor ik eigenlijk alleen bij de haaraanzet wat nieuwe detangler moet smeren. Ideaal.
Zijn staart en sokken doe ik zo af en toe eens. Als ik zin heb. :)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:11

Ik heb vandaag de green spot remover en de shampoo gekregen en de green spot remover gelijk uitgeprobeerd omdat mijn paard al een tijd een echte pisvlek op zijn kogel heeft die ik er niet meer uitgewassen kreeg. De verwachtingen waren hooggespannen.... maar ook met de remover ging de vlek niet weg. Werd wel minder, maar echt niet weg :( .
De rest van zijn sokjes zagen er wel super glanzend en wit uit, maar die plek zat er nog. Morgen nog eens proberen, misschien moet ik het een paar keer erop spuiten voordat het weg gaat.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:15

Ziet er gewoon beetje vet uit sjolvir, mocht toch wel wat minder CM misschien?

Bonny heeft 3 handjes nodig voor haar manen.

Afbeelding
Voor CM. vergeten een na foto te maken want de kleine was me aan het terroriseren.
Zoals je ziet dunne manen en hap eruit ;( ze heeft wel dikkere manen bovenin maar het eind.. dus we gaan het zien.

Maar Bambi's (minipaardje) met echt rotmanen werden echt heel mooi ervan :oo morgen maar eens goede foto van maken. :j Zag er echt mooi uit.

En voor Bonny's giga dikke staart moest ik zeker wel 6 handjes ( a grote van 20cent muntjes ook) gebruiken, maarja die heeft ook een staart waar ze nog 3 anderen gelukkig mee kan maken :')

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:18

Bon's staart;
Afbeelding
Niet met CM gedaan hoor, maar vandaag had ik zo'n 6 a 7 muntjesgrootte nodig ervoor. was genoeg. :j en glimde me tegemoet :D mooi voor fotoshoots vooral! :j

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:20

JEZUS!! jammer dat mijn paardjes een witte staart hebben anders was ik wat komen halen!