Een paard maakt een dikke wintervacht aan, die tevens water-afstotend is.
Ik vind het wat anders voor zieke en/of oude paarden, paarden met minder weerstand. Maar een gezond paard kan het weer hier in NL prima hebben, hoor.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lb_limburg schreef:Niet alleen bij regen maar ook bij een temperatuur onder de 10 graden adviseren wij een regendeken op te doen.
Zodat het paard beschermd is tegen kou en regen.EsLoveHorses schreef:Ik heb nog geen paardje, maar wel een vraagje...![]()
Wanneer mag je paard niet buiten staan, als het hard waait of regent kunnen ze toch gewoon een regendeken op???
Wanneer mag hij dan absoluut niet naar buiten
xxx
Citaat:quote="lb_limburg"]Niet alleen bij regen maar ook bij een temperatuur onder de 10 graden adviseren wij een regendeken op te doen.
Zodat het paard beschermd is tegen kou en regen.
lb_limburg schreef:Niet alleen bij regen maar ook bij een temperatuur onder de 10 graden adviseren wij een regendeken op te doen.
Illusion1990 schreef:We kunnen wel alle paarden over 1 kam scheren en zeggen dat paarden heel veel buiten moeten staan, maar volgens mij gaat dat echt niet op voor alle paarden.
Mijn paard is 21 jaar. Wordt nog lekker gereden. In goede conditie. Hij staat op een pensionstal waar hij in de wintermaanden in de ochtend een paar uur op de paddock wordt gezet. Na een paar uur is hij het goed zat en sleurt ie je bijna naar binnen, om lekker in zijn stalletje te gaan dagdromen en een tukje te doen. In de zomermaanden komt hij van 7 uur tot ongeveer 15 uur op de wei in een leuke kudde. Hij kan lekker wandelen, grazen, een tukje doen. Maar om 15 uur staat ie klaar dat ie graag naar binnen wil.
Nu, tijdens de wintermaanden, zet ik hem zelf 's middags ook nog buiten. Als ik na een uurtje kom kijken, staat ie te hinniken. Met andere woorden: "waar bleef je nou?" En ook ik word ongeveer naar binnen gesleurd. Frisse neus vind ik erg belangrijk. En even lekker rondkijken en een stevige rolpartij horen daar ook bij. Maar als ik deze mijnheer hele dagen buiten ga zetten nu, ik denk (weet zeker) dat ik hem daar geen plezier mee doe. Ik ken hem onderhand.
SorpresaKyra schreef:Ja dan snap je het toch niet helemaal geloof ik....onder de 10 gradennormale temp wanneer een paard zich fijn voelt is 9 gr en ga jij hem een deken opdoen...hou toch eens op met die dekens zeg..word er zo moe van. Je hoeft een gezond paard niet te beschermen tegen kou en regen dat word allemaal geregeld door die prachtige vacht..als je die laat zitten..wat is de natuur toch mooi he.
Verdiep je daar eens in ipv welke mooie deken neem ik voor me paard.
Verdiep je eens in hoe het werkt met die vacht dan zul je zien dat het gewoon mishandeling is..je kan met een deken nooit maar dan ook nooit de goeie temperatuur regelen..zou het zelf ook niet fijn vinden als ik een hele dag met een skipak aan moest lopen zonder hem zelf uit te kunnen trekken..
Ehm geloof geheel off-topic maar plaats het toch...
SorpresaKyra schreef:[Citaat:quote="lb_limburg"]Niet alleen bij regen maar ook bij een temperatuur onder de 10 graden adviseren wij een regendeken op te doen.
Ja dan snap je het toch niet helemaal geloof ik....onder de 10 gradennormale temp wanneer een paard zich fijn voelt is 9 gr en ga jij hem een deken opdoen...hou toch eens op met die dekens zeg..word er zo moe van. Je hoeft een gezond paard niet te beschermen tegen kou en regen dat word allemaal geregeld door die prachtige vacht..als je die laat zitten..wat is de natuur toch mooi he.
Verdiep je daar eens in ipv welke mooie deken neem ik voor me paard.
Verdiep je eens in hoe het werkt met die vacht dan zul je zien dat het gewoon mishandeling is..je kan met een deken nooit maar dan ook nooit de goeie temperatuur regelen..zou het zelf ook niet fijn vinden als ik een hele dag met een skipak aan moest lopen zonder hem zelf uit te kunnen trekken..
Ehm geloof geheel off-topic maar plaats het toch...
SorpresaKyra schreef:Wat er in de boekjes word vermeld??? Mishandeling..beste Laurenlinden ik heb hier alleen maar paarden staan die mishandeld zijn en die heb ik helemaal weer op de been gekregen, omdat ik er dus niks van snap zeker..heb er 5 die tip top in orde zijn dus een beetje minder kan zeker wel..ben je schoolvriendinnetje niet hoor.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen die echt een deken moeten hebben..en ben geen dekenhater..zeker niet maar om bij rond de 10 gr dekens te gebruiken gaat te ver..en daar reageerde ik op verder niet..
SorpresaKyra schreef:SorpresaKyra schreef:Wat er in de boekjes word vermeld??? Mishandeling..beste Laurenlinden ik heb hier alleen maar paarden staan die mishandeld zijn en die heb ik helemaal weer op de been gekregen, omdat ik er dus niks van snap zeker..heb er 5 die tip top in orde zijn dus een beetje minder kan zeker wel..ben je schoolvriendinnetje niet hoor.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen die echt een deken moeten hebben..en ben geen dekenhater..zeker niet maar om bij rond de 10 gr dekens te gebruiken gaat te ver..en daar reageerde ik op verder niet..
Correctie niet Laurenlinden maar xxappiexx..
Sorry..