Pensionprijzen lopen spuigaten uit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamday92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:50

Op onze stal is volgens mij niet klagen.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:54

Weiland huren is ook nog altijd mogelijk in NL. En rijbak van de buurman "lenen" ook.
Ook zonder financieele riante positie of familiaire kruiwagens kan je financieel "slim" zijn, zonder je paarden te kort te doen.

Maar goed, mijn 1e verhaal ergens tig bladzijde's terug was inderdaad ook dat als je nieuwe bedrijfsvoering moet opzetten a la blanco, zonder financieele riante positie of familiaire kruiwagens.... dat een 600,-- per maand per paard aan pensiongeld idd niet gek is: dan speel je zelfs break-even als pensioneigenaar.
Laatst bijgewerkt door SamCo op 15-10-10 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:56

Nou scoxxx, ik daag je bij deze uit om dat voor mij te vinden. En ik heb geen heli, dus wel graag op fietsafstand :D

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:00

PattyOosten schreef:
Nou scoxxx, ik daag je bij deze uit om dat voor mij te vinden. En ik heb geen heli, dus wel graag op fietsafstand :D

De 10 (geloof ik?) jaren voor mijn weiland die ik nu heb (gekocht)... mijn "paardenbezit" altijd gestalt dmv weiland huren... vaak bij particulieren overigens. En ook altijd gewoon randstad die 10 jaren.

Abiola

Re: Pensionprijzen lopen spuigaten uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:02

Maar in Amsterdam is niet zoveel weiland, en al helemaal niet met een buurman die een fatsoenlijke Agterberg bodem heeft. Als dat er al is, kost dat hoogstwaarschijnlijk meer dan een vijftig euro per maand (aangezien je daar in Amsterdam net twee dagen je auto voor kunt parkeren).

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:25

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:31

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:59

Heb het topic doorgelezen tot pagina 13 en wil de vraag eigenlijk eens andersom stellen :+
Ik heb hier een stal met eventueel een plekje voor pension en wil graag weten wat een reeele prijs is momenteel :o

Ik heb hier de volgende voorzieningen:

- super gedraineerde 20x 60 rijbak (buiten)
- zeer goede verlichting (6 lampen)
- longeercirkel (buiten)
- zadelkasten
- opzadelplaats met warm water
- dagelijks weidegang en paarden worden aan de hand naar buiten gezet (ook in de winter)
- grote parkeerplaats
- stapmolen
- hooi en stro van goede kwaliteit
- sportbrok en muslie
- hoefsmid en enten kan in overleg groepsgebonden plaatsvinden
- zeer goede uitrijmogelijkheden
- kleinschalig in Drenthe

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:27

trisca schreef:
Heb het topic doorgelezen tot pagina 13 en wil de vraag eigenlijk eens andersom stellen :+
Ik heb hier een stal met eventueel een plekje voor pension en wil graag weten wat een reeele prijs is momenteel :o

- longeercirkel (buiten)
- zadelkasten
- dagelijks weidegang en paarden worden aan de hand naar buiten gezet (ook in de winter)
- grote parkeerplaats
- stapmolen
- sportbrok en muslie

Vind ik moeilijk ;-), maar vlgs mij zou je eigen boekhouder daar een heel goed advies in kunnen geven: kosten - baten in kaart brengen et voila een reeele prijs.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:38

trisca schreef:

- longeercirkel (buiten)
- zadelkasten
- grote parkeerplaats
- stapmolen
- sportbrok en muslie

Zelf mesten, of wordt er gemest? Scheelt ook weer in de prijs ;)

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:40

De boxen worden dagelijks uitgemest en van (gedeeltelijk) nieuw stro voorzien :)

LisaDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:12

Als ik dit allemaal zo lees,heb ik echt geluk

Ik betaal in de wintermaanden €150
Dit bevat:
-Dagelijkse weidegang als de weide niet te nat ligt
-Dagelijks uitmesten en bijstrooien
-Dagelijks hooi en muesli
-Binnen en buiten zetten

En in de zomermaanden betaal ik dan €60

Wel zit hij dan 24/7 buiten met andere paarden op een weide waarvan je het einde praktisch niet kan zien,krijgt hooi en wordt enkel binnen gezet als het heel hard regent ofzo...

Alleen is er geen rijpiste of dergelijke aanwezig,maar voor mij is dat nu nog geen probleem aangezien mijn paardje nog maar 1,5 jaar is.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:22

Trisca: hier in Brabant zou het op +/- 200,00 / 225,00 max. p mnd komen; puur omdat je een binnenbak mist. Dan zou je hier op +/- 275,00 of meer kunnen zitten.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:26

Ik denk dat jullie dan nog geluk hebben! Hier betaal je voor een gemiddeld volpension omgerekend zo'n 500 euro/maand.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:35

Lara_Silver schreef:
Ik denk dat jullie dan nog geluk hebben! Hier betaal je voor een gemiddeld volpension omgerekend zo'n 500 euro/maand.

Poeh! nee, dat soort prijzen zijn er (volgens mij) hier in de buurt niet :n . Voor een volpensionstal met alle luxe facileiten betaal je gemid. vanaf 275,00 tot max 310,00. Vond dat eigenlijk al veel :o maar dat scheelt nog zo'n 200,00 met jullie :oo .Raar eigenlijk, toch :? ??? zelfde beesten, zelfde faciliteiten en basisbenodigheden en dan nog zo'n verschil :+

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:47

Evelienepien schreef:
Lara_Silver schreef:

Poeh! nee, dat soort prijzen zijn er (volgens mij) hier in de buurt niet :n . Voor een volpensionstal met alle luxe facileiten betaal je gemid. vanaf 275,00 tot max 310,00. Vond dat eigenlijk al veel :o maar dat scheelt nog zo'n 200,00 met jullie :oo .Raar eigenlijk, toch :? ??? zelfde beesten, zelfde faciliteiten en basisbenodigheden en dan nog zo'n verschil :+

Precies dat is ook wat ik denk! Gelukkig heb ik mijn pony tot nu toe bij een vriend kunnen stallen voor 200 CHF per maand. (149 EUR) En binnenkort willen we hem gaan verhuizen en we zijn hard op zoek naar iets wat tussen de 200 en 300 CHF ligt... (220 EUR) En dan kun je de meeste faciliteiten wel vergeten. Heb overigens niet nodig maar om maar het verschil aan te geven. In Nederland krijg je wel een paar leuke faciliteiten voor die prijs.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:41

PattyOosten schreef:
Maar in Amsterdam is niet zoveel weiland, en al helemaal niet met een buurman die een fatsoenlijke Agterberg bodem heeft. Als dat er al is, kost dat hoogstwaarschijnlijk meer dan een vijftig euro per maand (aangezien je daar in Amsterdam net twee dagen je auto voor kunt parkeren).

moet je om te kunnen rijden dan een agterberg bodem in je bak liggen?
wij hebben gewoon "dumpzand" erin liggen, en behalve met zware vorst, is de bak in elke weersomstandigheid perfect te rijden.
lijkt mij dat meer mensen neutrale bakken hebben zonder zo'n dure bodem van 20.000 euro erin :+

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 16:07

Evelienepien schreef:
. Voor een volpensionstal met alle luxe facileiten betaal je gemid. vanaf 275,00 tot max 310,00. Vond dat eigenlijk al veel :o maar dat scheelt nog zo'n 200,00 met jullie :oo .Raar eigenlijk, toch :? ??? zelfde beesten, zelfde faciliteiten en basisbenodigheden en dan nog zo'n verschil :+

In Amsterdam koop ik voor 2 ton een redelijk appartementje, in the middle of nowhere koop ik voor 2 ton een losstaande riante villa.
Wil ik een appartementje in the middle of nowhere, betaal ik 1 ton en heb ik ook 50% minder maandelijkse lasten. Er vanuitgaande dat er uberhaupt appartementjes zijn in the middle of nowhere ;-)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 16:10

Lowara schreef:
moet je om te kunnen rijden dan een agterberg bodem in je bak liggen?
wij hebben gewoon "dumpzand" erin liggen, en behalve met zware vorst, is de bak in elke weersomstandigheid perfect te rijden.
lijkt mij dat meer mensen neutrale bakken hebben zonder zo'n dure bodem van 20.000 euro erin :+

Hebben jullie ook een veenachtige zompige ondergrond? :)

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 16:22

Las onlangs over een bepaalde dressuur-persoontje die nooit dressuurde in de bak, deed dat altijd "in het veld", in de vrije natuur. Werden ze stukken beter van, altijd mooie impuls buiten, paarden werden niet verveeld, beter achterbeengebruik etc.etc.
Kan ik me wel iets bij voorstellen.

Tis ook een beetje, waar neem je als ruiter genoegen mee of niet en in hoeverre ben je bereid "buiten het boekie" te denken?

CandyDeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 18:54

Het is inderdaad tegenwoordig absurt duur... ;(

SaskiaLucia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:20

Mijn paardje staat in Zoetermeer. Ik betaal 285 euro full pension per maand. Hier krijgen mijn paardje en ik voor terug:

* De stal wordt 2 x per week uitgemest en de andere dagen wordt er stro overheen gegooid.
* Voer (brok en hooi).
* Een eigen kast.
* Zitruimte met keuken
* All weather buitenbak
* Paddock
* Tijdens het weideseizoen staat hij een paar uur per dag buiten en dat wordt gedaan.

Ik vind het wel jammer dat ze bijna nergens (hier tenminste niet) het hele jaar door naar buiten kunnen/mogen.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:43

scoxxx schreef:
Evelienepien schreef:
. Voor een volpensionstal met alle luxe facileiten betaal je gemid. vanaf 275,00 tot max 310,00. Vond dat eigenlijk al veel :o maar dat scheelt nog zo'n 200,00 met jullie :oo .Raar eigenlijk, toch :? ??? zelfde beesten, zelfde faciliteiten en basisbenodigheden en dan nog zo'n verschil :+

In Amsterdam koop ik voor 2 ton een redelijk appartementje, in the middle of nowhere koop ik voor 2 ton een losstaande riante villa.
Wil ik een appartementje in the middle of nowhere, betaal ik 1 ton en heb ik ook 50% minder maandelijkse lasten. Er vanuitgaande dat er uberhaupt appartementjes zijn in the middle of nowhere ;-)

Ok :D !
Zit hier dus in het "goedkope" brabant! Vergelijking met het 'dure' A'dam:
- Voor 2 ton heb je hier een amper gerenoveerd rijtjeshuis van 50 jaar oud, enkele beglazing etc. is bij wijze het goedkoopste wat er te krijgen is.
- in de middle of nowwhere losstaande riante villa vanaf (bij wijze van) hiero 750.000,00 tot 1.500.000,00
- voor 1 ton: heb je hier niet eens een appartement :+
Dus zover het "goedkope" brabant :7 Weet niet waar jouw middle of nowwhere is???
Conclusie :? ???

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 08:24

niet in Brabant, want dat is dichtbevolkt!
Denk aan niet-stedelijke gebieden. Dus landbouwgemeenten waar je een aardig aantal km van een grote plaats of stad af woont en nog veel ruimte is voor landbouw.
Kustgebied Friesland en Groningen, Groningen richting Duitse grens, en verder heeft elke provincie wel een stukje "stil en onaantrekkelijk" gebied.
Zeeland.

En verder is het er dus van afhankelijk of iemand er zijn boterham mee moet verdienen of dat het een zakcentje/tegemoetkoming in de kosten is. Dat maakt een verschil van zo'n €3000,- wat een stalling wel of niet extra op moet brengen... Deel dat door het aantal boxen en je ziet wat het prijsverschil zou kunnen zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 08:36

Scoxx nu koop je voor 2 ton euro een appartementje, maar 20 jaar geleden kocht je voor 3 ton gulden een behoorlijk spulletje in de Randstad, of een leuk gebeuren met wat grond in het buitengebied, maar 20 jaar gelden waren ze zo zunig dat we dát niet konden uitgeven....maar die 3 ton gulden is nu een kleine 1,5 ton euro en vind in de middle of nowhere maar eens zo iets.

Dan zijn er natuurlijk zat kleine boerderijen die al lang geen vee meer hebben en al lang geen hypotheek meer hebben, wellicht een zoveelste hypotheek om liggende gelden te verkrijgen, maar boerderij van opa, overgroot opa en die hebben ook pension in de buitengebieden van de randstad waar het nog goed vertoeven is. Kijk eens rond Amsterdam, genoeg durpen, genoeg weides, goede zwarte grond, genoeg pensions, maar wel voor flinke bedragen, maar voor een zelfde kostenonderhoud/hebbeding als in de open provincies. Prijs gerelateerd aan nieuwe dure complexen in randstedelijk gebied.

Evenzo dat ik in Gelderland ervaar dat het hooi meer dan overprijsd is......zelfs een dorp verderop willen ze je een grote rol voor 25 :+ euro komen brengen.......dit ervaarde ik niet in Brabant, ook prima hooi, maar niet zo belachelijke prijzen als ze in Gelderland vragen....

De een doet het en de andere kijkt op MP en gaat het ook vragen, steeds weer kwartje er bovenop.....en zo kom je aan die prijzen, evenzo met huizen.....een kippenhok voor 2 ton? Blijf dan lekker huren...