Een pony alleen op de weide is dat "zielig"?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:25

Fennadev schreef:
dan voldoet ie maar niet, mag er geen tweede pony bij en kan het zelf niet betalen en trouwens wat moet ik met nog een pony?

probleem voor je als die wet er komt ben je warschijnlijk je paard kwijt.
van mij mag die wet er komen. je bent egoistisch en als je zegt ik heb geen geld wat als ie ziek wordt kun je dan ook geen 200 of meer lappen
dan moet je geen dier nemen schandalig vindt ik dat.
overigens je hoeft geen paardje te kopen ze geven ze gratis weg
hoewel ik als ik eerlijk zou zijn je mijn paardje niet zou geven al was de nood nog zo hoog, was ie beter af ingeslapen of bij de slacht dan bij jouw want voor mijn gevoel heb je geen hart en geef je niet om je dier zo kom je op mij over iig

Jorex

Re: Een pony alleen op de weide is dat "zielig"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:29

is die wet er dan nog niet? Waarom zit je mij dan zo bang te praten?
Ik ben niet egoïstisch, dat zijn mijn ouders al, ze weigeren ook al een deken voor hem te kopen en ik kan die kosten zelf nog niet betalen. Ik geef harstikke veel om Alex, zonder hem had ik al 10 keer zelfmoord gepleegd.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:30

nikkialex schreef:
Ik weet niet of je het geld heb om er een paard bij te nemen,
Anders een geitje ofzo? of ezeltje?

tja dat is haar probleem heeft t geld niet en wil het ook niet want ze weet niet wat ze met een 2e moet.
ik heb iemand die mijn 2e paardje rijdt ik rijdt jalleen mijn tinker ze rijdt of in de wei als ik of mijn man daar bezig zijn of samen met mij en de tinker het bos in gaat super zo.
zou niet anders willen en tja of je nu 1 of 2 paardjes voert een grote baal hooi is zo duur niet en dat beetje extra krachtvoer doet t m niet mijn tinker en ook onze welsharabier hebben niet veel krachtvoer nodig althans ze krijgen aangepast voer met geen haver en minder suiker.
het enige kostenplaatje is de DA als die nodig is maar ja met 1 kun je ook pech hebben vindt niet dat ik heel veel duurder uitben met 2 paardjes dan met een in grote lijn valt dat op jaarbasis best wel mee hoor.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:32

van 60 euro kan je geen shetlander kopen. Ik ben ook nog maar 16 hoor.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:33

nee hij is nog niet helemaal door, voor zover ik weet moet je ff op de site van de dierenbescherming kijken.
dan vraag ik me af waarom je ouders een paard voor je kopen als ze er de ballen verstand van hebben, dat is dan weer zo@n voorbeeld niet kwaad naar jouw bedoeld.
paard kopen maar eigenlijk niets of onvoldoende ervanaf weten.
dat doen gewoon teveel mensen. je moet geen paard kopen als je m niet de best mogelijke zorg kan bieden dat is t zelfde als een pup kopen of een kind krijgen.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:35

Fennadev schreef:
van 60 euro kan je geen shetlander kopen. Ik ben ook nog maar 16 hoor.

oh jawel je krijgt ze gratis
zet een advert hier op bokt ik heb gratis een welsharabier merrie van 18 gekregen heeft altijd dressuur gelopen hoog niveau.
is nog heel erg fit en kerngezond, als je een ad plaatst er zijn veel mensen die op zoek zijn naar een goed en blijvend thuis omdat een paardje om wat voor reden dan ook wegmoet
en shetjes vliegen je gratis om de oren als je maar goed kijkt

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:35

mijn vader heeft er wel verstand van, meer dan ik. Hij houdt Alex tenminste als ie lastig doet, wat niet vaak voorkomt. En hij wordt verder prima verzorgt.

Ik mag ook geen tweede erbij, dus, dan blijft Alex alleen staan.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:37

tja meid een paard kunnen houden als ie lastig is en weten wat goed voor m is en ervanaf weten is iets anders maar goed zinloze discussie

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:43

Fennadev schreef:
is die wet er dan nog niet? Waarom zit je mij dan zo bang te praten?
Ik ben niet egoïstisch, dat zijn mijn ouders al, ze weigeren ook al een deken voor hem te kopen en ik kan die kosten zelf nog niet betalen. Ik geef harstikke veel om Alex, zonder hem had ik al 10 keer zelfmoord gepleegd.

Sorry maar dan zijn je ouders ook niet echt geschikte houders voor een paard. Alles is te duur en kost te veel als ik zo hoor.
Tja waarschijnlijk had je van te voren veel meer moeten nadenken over de aanschaf en als je hem thuis niet kunt geven wat ze nodig hebben zoek je een stallingsplek zodat hij wel sociaal kan zijn.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:46

Stalling kost ook geld en trouwens 60 euro is veel in deze tijden. Een elfjarig meisje hoeft niet na te denken over aanschaf, dat doen ouders nog voor haar op zo'n moment. En niet alles is te duur, hij krijgt hooi, biks en muesli, smikkels, shampoo. Alle spullen die hij nodig heeft zijn aanwezig, inclusief tuig en wagen.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:48

helemaal mee eens tigra.
ze kan toch een bijbaantje zoeken deed ik ook toen ik 16 was ik kreeg met 14 mijn eerste paard die is sinds bijna 9 jaar dood nu, maar alles wat ik verdiende ging zon beetje op aan t paard, de rest deden mijn ouders, dat is wat ik zeg als je onvoldoende verstand hebt moet je geen paard aanschaffen, t is echt geen hond en zelfs die schaf je niet zomaar aan

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:50

ik ben ook al druk aan het zoeken naar een vakantiebaantje. Ik praat niet meer in dit hele forum niet, ben het zat om altijd maar afgekraakt te worden op alles wat ik doe

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:59

je moet t niet zien als aanval op jouw hoor maar je vraagt om iets het is een discussieforum dus dan mag je ook tegengas verwachten. is niet altijd leuk maar wel verhelderend succes

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:03

Ik merk een wereld van verschil bij mijn merrie nu ze een vriendje heeft ze willen niet meer zonder elkaar, scheelt toch enorm gezien ik niet dag en nacht bij mijn merrie kan zijn heb ze nu dag en nacht buiten staan.
Snap dat niet iedereen 2 paarden kan betalen of onderhouden maar zet je paard dan op een stal waar meerdere paarden aanwezig zijn en ze lekker samen buiten kunnen :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:04

ik vraag om niks.
ik word in het echte leven al genoeg afgekraakt, thuis door mijn vader, op school door zowel leraren als leerlingen. Zonder Alex zou ik hier niet zitten, door hem leef ik nog. Hij is mijn beste vriend.

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:26

mijn 26 jarige staat ook alleen, al 3 jaar.
In het winter seizoen gaat hij naar een pension stal en soms met shetlander op de paddock.

maar heb het geprobeerd op mijn wei, hij is dan echt zichzelf niet!
een x iemand erbij vind hij leuk maar niet altijd. komt denk ik door zijn karakter.
shetlander is geen optie, aangezien die wei zo groot is en niet shetland proef.

hij heeft wel paarden om zich heen.
ik vind het totaal niet zielig, als hij een x getrapt wordt dat heeft hij denk ik meteen last ergens van.

mijn mening is dat je het per paard moet bekijken, hoe ouder ze worden hoe minder behoefte ze hebben aan veel sociaal contact.
Ik vind het want anders als ik nu een jonger paard zou hebben,

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:37

cindypony1 schreef:
heey
als je merkt adt je pony op paard ezels zich eenzaam gaat voelen vraag dan aan eimand een vriendin de buren of hun pony paard of zezel er bij mag
ook kun er er een paar koeien of schapen bij zetten maar geiten is geen goede optie die kouwen de staart en manen af als je het toch probeert spray je paard pony of ezel in met antie bijt. }:0 /3

Paarden en ezels mogen niet bij elkaar staan, omdat een ezel wormen bij zich draagt die levensgevaarlijk zijn voor paarden!

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:18

Renee1990 schreef:
mijn 26 jarige staat ook alleen, al 3 jaar.
In het winter seizoen gaat hij naar een pension stal en soms met shetlander op de paddock.

maar heb het geprobeerd op mijn wei, hij is dan echt zichzelf niet!
een x iemand erbij vind hij leuk maar niet altijd. komt denk ik door zijn karakter.
shetlander is geen optie, aangezien die wei zo groot is en niet shetland proef.

hij heeft wel paarden om zich heen.
ik vind het totaal niet zielig, als hij een x getrapt wordt dat heeft hij denk ik meteen last ergens van.

mijn mening is dat je het per paard moet bekijken, hoe ouder ze worden hoe minder behoefte ze hebben aan veel sociaal contact.
Ik vind het want anders als ik nu een jonger paard zou hebben,

Vraagje dat is toch niet DT Double Trouble die van hagenbeck stables is geweest he?
Die ken ik nog van vroeger heeft tijdje bij mijn nicht op wei gestaan voor revalidatie

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:23

Fennadev schreef:
ik vraag om niks.
ik word in het echte leven al genoeg afgekraakt, thuis door mijn vader, op school door zowel leraren als leerlingen. Zonder Alex zou ik hier niet zitten, door hem leef ik nog. Hij is mijn beste vriend.

Lieve schat toch daar gaat het toch helemaal niet over. Weet je echt serieus ik kan er niet tegen als mensen een beetje gaan lopen "dreigen" Net ook al met je als ik Alex niet gehad had dan had je al 10 x zelfmoord gepleegd. Geloof me maar dat kun je maar 1x doen. Weet niet of je er nu medelijden mee wil opwekken maar ik kan er niet tegen als mensen met zelfmoord gedoe gaan lopen gooien je weet misschien niet eens waar je het over hebt. Als je niet wil horen dat er mensen zijn die daar een andere mening over hebben moet je hier niet zijn. Als jij vindt dat je het goed doet en je kan het niet hebben dat andere dat niet vinden dan zit je niet goed op een discussieforum.
Serieus meid als je echt zo diep in de oliebol zit moet je hulp zoeken in RL.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:30

nu niet meer, maar doordat ik niet snap wat ik überhaupt moet in het leven, heb ik al eens stappen ondernomen, maar toen zag ik Alex staan en deed het maar niet voor hem, zonder mij wordt hij verkocht aan misschien wel iemand die niet goed voor hem gaat zorgen.
Ik weet nog steeds niet waarom ik leef? Mijn wetenschappelijke antwoord weet ik al, maar aan dat doel ga ik nooit voldoen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:45

Thirty schreef:
Dan had je geen pony moeten nemen. Da's vrij simpel.

wat een onzin. Ik heb hier ook een hengst op stal, dier is niet gecastreerd omdat hij dekt(e) en daarnaast is hij superbraaf en heeft geen hengstenmanieren. Ook al ruin je die nu alsnog (wat je met een dekhengst dus niet doet) dan nog is hij vervelend richting andere paarden. Pure dierenmishandeling tegenover het ANDERE paard wat je erbij zet, die hengst heeft de tijd van zijn leven wel :P
Ik vind het zo'n enorm gepenny.. een dominante (dek)hengst zet je niet bij andere dieren (tenzij evt. merries die toch al drachtig zijn maar daar zijn merriehouders dan weer niet blij mee), een paard a la die van Anky zet je niet bij anderen en paarden die antisociaal zijn (extreme onderdanigheid etc.) ook niet. Je moet kijken naar het paard wat je hebt en dan bezien wat de mogelijkheden zijn die gunstig zijn voor de paarden in kwestie. Als het betekent dat er paarden continue getreiterd of getrapt worden dan is dat NIET in voordeel van het paard en moet je dat niet koste wat het kost maar door zitten drammen.
O ja, ik vergeet gezondheidsredenen. Weet ook een paard staan van iemand anders met een chronisch kapot been, die moet echt niet gaan rennen en spelen, laat staan dat ie een klap tegen dat been krijgt. Dan kan hij zo richting slager, terwijl hij nu pijnloos op de wei staat.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:29

en dan heb je nog de paarden en pony's die het niet gewend zijn om bij andere paarden te staan en dan niet weten hoe ze met andere paarden om moeten gaan in de wei zoals mijn shetlander. Die staat al bijna zijn hele leven alleen.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:24

donnar schreef:
Paarden en ezels mogen niet bij elkaar staan, omdat een ezel wormen bij zich draagt die levensgevaarlijk zijn voor paarden!

En waar heb jij deze wijsheid weg? Dat is dus niet waar dat ze niet bij elkaar mogen staan. Met een goed ontworm schema kunnen ze heel goed samen lopen.

Ezels hebben wel andere hoef verzorging nodig! Een smid met ervaring is wel een noodzaak.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:39

inderdaad dat ezelwormen gedoe is bakkepraat van vroeger weet dat ze dat vroeger altijd riepen nou ja ben ook nog maar 34 maar toen ik nog een piepje was haha, inderdaad met goede wormmidelen kunnen ze prima samen staan en maakt het helemaal niet uit kinderboerderijen en dierentuinen lopen ze ook naast elkaar en ook dat gaat goed. er zijn velen die een ezel als gezelschap hebben.

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:39

Ik vind het eigelijk wel zielig..