Paard dat weeft

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 14:24

Bella123 schreef:
Citaat:
Nou dat lag niet aan mij dat ik daar niet heen kon,van chantal moest hij zo snel mogelijk weg,en had ze verder geen tijd dat ik zou komen...
miss een beetje dom van mij achteraf,maar dan nog had ik nog niet het gedrag van hem kunnen zien bij mij...
ik ging er van uit dat ze de waarheid vertelde kwa hoe die was..het enige wat ze niet heeft gelogen is dat hij braaf is met rijden...
mijn dierenarts heeft zelf bevestigt dat hij dat weven niet bij mij is gaan doen,en dat hij dat niet opeens is gaan doen bij mij..plus dat chantal wist waar die terecht ging komen,en er meerder mensen hem zouden buiten en binnen zetten...
Ik kreeg 3 bladzijde getikt over amadeus, toen ze hem kwam brengen ,en niet eerder had ze mij van zijn gedrag verteld...
en al weefde hij alleen met eten ,dan nog had ze me dat moeten vertellen...

Ik heb iets anders begrepen over het langskomen en komen kijken naar het paard, maar zoals ik al zei zijn jij en Chantal de enigen die precies weten hoe het is gegaan. Natuurlijk had je dan het gedrag dat hij nu bij jou vertoont ook niet kunnen zien, maar dat kun je nooit als je bij een paard gaat kijken. Je had dan echter wel kunnen zien hoe hij was toen hij daar stond. Hoe kun je weten of een paard bij je past als je hem ongezien koopt? Je had ook kunnen aangeven dat je hem niet wilde kopen zonder dat je hem had gezien of wat dan ook, als er volgens jouw zeggen geen tijd was om hem te bezoeken. Ik vind het niet eerlijk dat je aangeeft "het enige waar ze niet over heeft gelogen is dat hij braaf is met rijden". Mijns inziens heeft Chantal ter goeder trouw gehandeld, wat ik begrijp is dat het een heel ander paard is geworden nu hij bij jou staat. Ik geef jou daar niet de schuld van, er kunnen heel veel redenen voor zijn. Het paard stond in dezelfde rij boxen als de mijne, dus van 'niet goed kijken' is geen sprake, ik heb het paard dagelijks gezien. Als ze je 3 blz. vol over Amadeus heeft meegegeven lijkt mij dat juist heel netjes, ze wilde je zoveel mogelijk informatie meegeven.

Ik wens jullie allebei veel succes en hoop dat het paard uiteindelijk een plekje krijgt waar hij het naar zijn zin heeft.

nou stel dat het waar is dat amadeus het bij mij is gaan doen ,en chantal het allemaal zo goed bedoelt heeft,ik zou me paard dan meteen ophalen als hij daar dan niet gelukkig is...

renske87

Re: Paard die weeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:34

dus als ik 1 keer had komen kijken had ik geweten dat amadeus mijn andere paard de hele dag stalkt? dat hij om wat voor reden dan ook gaat staan weven? dat hij de ruin van _anne aan zou vallen? dat niemand zijn halster om zou krijgen? en zo zou ik nog wel even door kunnen gaan..

en een kwaad woord over manege tinte?? nou niet van mij...trouwens de manege eigenaar heeft zelf ook gezegt dat amadeus zag weven ,en chantal heeft dat ook toegegeven..dus dan houd het toch op...
ze heeft het verzwegen ,en daar komt het op neer....

nee dat zou je ondd niet weten maar je kan wel zien hoe die op andere paarden reageerd en of je normaal zijn stal in kan en of je zijn halster om krijgt en of dat ie doet weven zijn allemaal dingen dat je had kunnen zien of dat ie dat al had of dat ie dat is gaan doen na veranderen van stal

ik hoop dat het paard ergens komt waar die tot rust komt en mischien komt ie dat ook nog wel
veel succes

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 14:36

renske87 schreef:
dus als ik 1 keer had komen kijken had ik geweten dat amadeus mijn andere paard de hele dag stalkt? dat hij om wat voor reden dan ook gaat staan weven? dat hij de ruin van _anne aan zou vallen? dat niemand zijn halster om zou krijgen? en zo zou ik nog wel even door kunnen gaan..

en een kwaad woord over manege tinte?? nou niet van mij...trouwens de manege eigenaar heeft zelf ook gezegt dat amadeus zag weven ,en chantal heeft dat ook toegegeven..dus dan houd het toch op...
ze heeft het verzwegen ,en daar komt het op neer....

nee dat zou je ondd niet weten maar je kan wel zien hoe die op andere paarden reageerd en of je normaal zijn stal in kan en of je zijn halster om krijgt en of dat ie doet weven zijn allemaal dingen dat je had kunnen zien of dat ie dat al had of dat ie dat is gaan doen na veranderen van stal

ik hoop dat het paard ergens komt waar die tot rust komt en mischien komt ie dat ook nog wel
veel succes

Het gaat er om dat hij weeft, en dat hij dat ook al op de manege deed ,of het nou alleen om het voeren was of niet....

Thortana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:41

misschien een late reactie op voorgaande pagina
maar hoezo geen verborgen gebrek? en chantal heeft toch toegegeven (na aankoop)
dat het paard wel degelijk weefde? dus is dat toch pas duidelijk geworden NA aankoop en dus verborgen gebrek

een gebrek zoals weven is helaas moeilijk te antedateren. dit zijn slechts enkele dagen
deed hij het de eerste of 2e dag al?

Thortana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:42

Yommie schreef:
nou stel dat het waar is dat amadeus het bij mij is gaan doen ,en chantal het allemaal zo goed bedoelt heeft,ik zou me paard dan meteen ophalen als hij daar dan niet gelukkig is...

Inderdaad.. goed hart voor paarden
Helaas geven niet alle mensen om hun paard, maar zijn ze blij er vanaf te zijn.
(zeker in deze situatie duidelijk)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:47

Renee_vd schreef:
Yommie schreef:

Inderdaad.. goed hart voor paarden
Helaas geven niet alle mensen om hun paard, maar zijn ze blij er vanaf te zijn.
(zeker in deze situatie duidelijk)

Je weet ook niet waarom ze er vanaf moest - kan ook thuis problemen hebben.
Ze gaf bij de verkoop al aan dat ze er snel vanaf moest, dus trug nemen kan lastig zijn.
Zéker als zijn gedag erger is geworden - is snel verkopen er ook niet bij.

Goed is het niet, maar wie weet wel een reden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:49

Zwaantje1985 schreef:
Dan is er denk ik wat fout gegaan want ik heb dat echt niet getypt! :n

Het enige wat fout is gegaan, is dat je niet eerlijk bent.

Wel fijn dat jij je bericht heb bijgewerkt.
Ik heb iig gevraagt of ze het willen weghalen uit de quote, voor anderen die ervan overstuur kunnen raken.

popeye2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:40

@ bella en renske. Vergeet het, het is een eindeloze discussie. Zoals jullie vast gelezen hebben heb ik ook al het eea er over gezegd.
Ik ben gestopt met reageren, omdat ik toch tegen iemand met een bord voor zijn kop communiceer.
Wij weten hoe het zit voordat hij bij Yommie kwam. Dat er nu een verandering in zijn gedrag heeft is heel spijtig, en het is ook heel logisch dat Yommie hier actie op onderneemt. Alleen de manier waarop vind ik niet correct.
Helaas heeft Yommie niet het vermogen een andere gedachte toe te laten. Wat zij zegt is de waarheid en niets anders. Helaas werkt dat niet zo in het echte leven. Maar goed, het zei zo.

Ik heb het gevoel dat dit een topic is dat op welles-nietes uitkomt. Dit komt totaal niet ten goede aan het paard.

Daarbij: als je een paard wilt kopen moet je gewoon een aantal keer dat paard hebben gezien, op hebben gereden etc. Als dat niet mogelijk is, er zijn nog zat paarden die te koop staan.
Sorry Yommie, maar daar ben jezelf echt dom in geweest. En dan moet je op de blaren zitten....

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:57

popeye2006 ik ben het erg met je eens
wie koopt er nou een paard zonder het meerdere keren te hebben bekeken en bereden?
Nee dan is het erg onbetrouwbaar wat mij betreft
las in de eerste paginas dat het paard zn benen ook al afgekeurt waren enzo ook daarom had ik al afgehaakt bij dit paard. Kon zelfs niet geloven dat yommie nog twijffelde hem te houden ..

Maarja ik hoop dat iedereen hiervan leert :)

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:01

@ popeye: Ik wil me verder ook niet met deze discussie bemoeien, maar ik vond het wel belangrijk dat de andere deelnemers in deze discussie van dit nogal belangrijke aspect van het verhaal (dat Yommie niet is gaan kijken maar het paard ongezien gekocht heeft) afwisten. Er wordt een aantal keer bewust naar gevraagd in dit topic.

@ Renee_vd: Je kent de situatie niet, je kent de persoon niet, je bent er niet bij geweest toen het paard verkocht werd en weet niet wat er is besproken tussen Chantal en Yommie. Je gaat puur af op wat er hier geschreven wordt door 1 partij en vormt dan een oordeel over een persoon. Om te zeggen dat in deze situatie iemand niets om een paard geeft en er vanaf wil vind ik nogal kort door de bocht en respectloos.
Verder vind ik het nog steeds geen verborgen gebrek, het is namelijk niet verborgen geweest omdat het niet aanwezig was. Het paard had wat voernijd en dat is ook bij de verkoop aangegeven (lees een aantal pagina's terug, dit geeft Yommie zelf aan).

Het is een nare situatie voor alle partijen maar laten we allemaal wel eerlijk en respectvol blijven.

@Yommie: wat eerder gaf je aan dat het weven al minder werd. Kan het dan volgens jou nog steeds niet liggen aan het feit dat het paard in een totaal andere situatie terecht is gekomen en daardoor gestresst is geraakt?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:11

bella123, dat hij weefte met voeren heeft chantal, ja je hoort het goed, chantal zijn oude eigenaar zelf toegegeven, en ook enkele mensen van manege tinte, dus het gebrek was wel degelijk aanwezig enkelt heb jij het hem nooit zien doen ;)
mede waarscheinlijk omdat jij je niet met het paard bezig hield :)

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:26

Ik heb me inderdaad niet met het paard bezig gehouden, het was niet mijn paard. Zoals ik echter al eerder aangaf zag ik het paard dagelijks omdat het in dezelfde rij boxen stond als mijn paard. Als het op onze manege zo extreem zou weven als er wordt beweerd had ik dat toch wel gezien tijdens de vele keren dat ik langs zijn box naar mijn eigen paard liep. Maar goed, het gaat hier niet om mij maar om Chantal en Yommie. Zij moeten hier samen uit zien te komen.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 17:51

We zullen wel zien hoe het gaat lopen ,ik heb de naam etc van diegene die hem 10 jaar heeft gehad ik heb der namelijk gesproken:)
zij heeft al gezegt dat Amadeus altijd al heeft geweeft,dus alleen nog haar verklaring ,en dan ben ik klaar:)

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:10

Super! :D
Komt het toch helemaal goed :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:23

voor wie komt het goed???
Voor de vorige eigenaar,voor TS?......of vooral,laten we dat niet vergeten,het grootste slachtoffer hier...amadeus...?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:26

nou laten we het zo zeggen.. voor amadeus als nummero 1,, maar ook zeer zeker voor yommie waarbij het allemaal maar in de maag wordt geduwt :).

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 21:14

geerke schreef:
voor wie komt het goed???
Voor de vorige eigenaar,voor TS?......of vooral,laten we dat niet vergeten,het grootste slachtoffer hier...amadeus...?

geerke ik wacht nog steeds dat je hem komt ophalen *D :+

Kim_Rob

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:28

Heyyy.

Wat vervelend zeg voor je dat amadeus weeft..
Maar bij ons heeft hij nog nooit geweeft..
Het was/is een hartstik lief paardje..
Hij deed nooit iemand of iets kwaad.
Zoals die man zei konden wij ook gewoon het halster omdoen!
misschien is het gewoon wennen voor amadeus wij moeten dat toch ook als we gan verhuizen??
Alleen wij vinden wel dat je amadeus de tijd moet geven!
Hoe gaat het nu nu die in een stal staat?? bij uw buren?

Ik hoop dat amadeus het naar z'n zin krijgt

m.v.g.

Ps dat die z'n vriendjes niet te veel mist

Olievera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 00:17

Met verbijstering heb ik de voorgaande berichten gelezen. Ik zie antwoorden waarbij ik denk. Hier hebben we het weer. Veel mensen met paarden maar geen paardenmensen meer. Ik zit 40 jaar in de paarden en ben opgeleid v.w.b. mijn kennis van paarden door mijn opa die zijn hele leven in de paarden heeft gezeten. Ik sta zelf 10 jaar met mijn paard op manege Tinte. Voor die tijd heb ik een periode niet kunnen rijden vanwegen gezondsheids problemen. Toen ik na een lange herstel periode weer kon gaan rijden ben ik in de manegelessen gaan rijden. Wat mij opviel was de uitstekende conditie van de paarden. Geen te magere paarden maar paarden volop in de glans en goed in gewicht. Na een korte periode van rijden op een manegepaard heb ik een paard gekocht. Een voormalig super paard en die daardoor snel werd verkocht maar door de eigenaar werd teruggegeven omdat er niets meet te beginnen was. Terwijl het een superpaard op manege Tinte was. De nieuwe eigenaren hadden er echter door dwang, te veel eisen, te veel dwangmiddelen een neurotisch paard van gemaakt. Ik heb het paard gekocht met zijn gedrag en binnnen notime was het door wel veel geduld te tonen weer een geweldig paard. Door een kapot gespoten ader in Utrecht en de daar uit voortvloeiende complicaties heb ik het paard in moeten laten slapen. Daarna heb ik een merrie gekocht die achteraf drachtig bleek te zijn. Toen het veulen werd geboren vond ik dat moeder en kind de hele dag in de wei moesten staan i.v.m. de ontwikkleling van het veulen.Er werd onmiddelijk een stuk weide afgezet voor moeder en kind. Alleen ......mijn merrie wilde niet in de wei staan en na een half uur begon zij met het maken van loopgraven. Paniek, ze brak de omheining af. Wat doe je dan? IK laat mijn paard dan niet in de wei staan want ze vindt het niet leuk. Naar stal en daarna maar weer proberen of ze weer in de wei wil staan. Pas 2 jaar later.... het veulen was al lang naar een opfokkbedrijf wilde ze langer in de wei staan. Inmiddels 4,5 jaar later wil ze echt lang in de wei staan.
Als ik mijn paard had gedwongen in de wei te blijven staan terwijl ze dit niet wilde had ik nu denk ik geen paard meer gehad.
Wat bedoel ik met mijn verhaal. Een paard is een gewoontedier en de gewoonte verstoren kan problemen met zich meebrengen. Het is wetenschappelijk bewezen dat als je b.v een merrie de gewoonte te heftig gaat veranderen dit zelfs vructhbaarheidsproblemem kan veroorzaken. Tevens kan een paard ernstige problemen met het gewicht krijgen als het ritme wordt verstoord.
Nu naar Amadeus waar deze soap over gaat. Amadeus heeft nooit in stal geweefd en zeker nooit in de wei. Hij vertoonde hoogstens tijdens het voeren onrustig gedrag. Of dit onder weven valt betwijfel ik eerder onder voernijd.
Er staan honderd paarden op stal en er is er niet een die weeft. Amadeus kwam in de wei maar stond ook in een buitenstal met zijn hoofd de hele dag naar buiten. Er gebeurde veel de hele dag. Er komen paarden voorbij. Er is veel leven op éen bedrijf als manege Tinte. Amadeus was en is bij de juiste eigenaar een blij, leergierig paard. Tevens heel braaf een 13 jarig meisje verzorgde hem op zaterdag en zij kon zelfs buiten met een halstertje om wandelen.
Het is voor Amadeus niet gewoon dat hij 24 uur per dag in de wei staat. Zijn gewoonte is verbroken en dan kan je het zelf nog het beste vinden dat je paard 24 uur in de wei staat als je paard het niet fijn vindt zal jij als zijn eigenaar jezelf aan moeten passen en het paard geleidelijk laten wennen aan zijn nieuwe omstandigheden zoals ik dat ook met mijn merrie heb moeten doen. Dit is het verschil tussen mensen met paarden en paardenmensen. Paardenmensen weten dat paarden altijd anders zijn. Er is er niet een hetzelfde. Elk paard moet je met geduld en heel veel liefde voor het paard je eigen paard maken. Het is geen machine, ze zijn niet geprogrammeerd. Elk paard is anders. Dit hele verhaal op dit forum bewijst iemand zoekt naar bevestiging voor haar of zijn kunnen. Ik hoef geen antwoord te vinden op een forum en daar waar ik wel problemen ondervindt met paarden ga ik raadplegen bij iemand die nog meer weet over paarden. Hierbij wil ik wel opmerken dat er op bokt wel forums zijn waar op een juiste manier ruiters op weg worden geholpen met problemen.
Dit op internet uitvechten met naam en toenaam vndt ik totaal ongepast. Kom kijken op stal en je vindt er geen wever.
Ik hoop dat deze soap zo snel mogelijk eindigt.
Ik heb altijd geleerd dat als jet het hek van de weide openzet de helft van de paarden naar stal terug zal gaan ( zo leuk vinden sommige paarden de wei). Wie bepaalt wat goed is voor het paard?
Tot slot het laatste: dit lezen over Amadeus doet mij pijn. Ik heb Amadeus heel veel in privelessen bij mij voorbij zien komen
en ik vind het jammer iemand zo snel besluit om een paard terug te willen geven. Geduld geduld geduld en kijken naar het welzijn van het paard en je krijgt er een heel lief, werklustig blij paard van.
Mocht deze soap verder vormen aannemen kan ik alleen maar zeggen dat er ongeveer 100 mensen kunnen verklaren dat Amadeus nooit heeft geweefd. Ik hoop dat er een snel een einde komt deze soap en aan de negatieve berichten over Manege Tinte.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 06:36

Olivera, de eigenaar van de manege heeft zelf ook gezegt dat Amadeus weefde als hij moest wachten op zijn eten ,zelf chantal heeft het toegegeven..dus kom nu niet met sprookjes van"hij deed het nooit"
en iedereen die een beetje verstand van paarden heeft ziet aan dat filmpie dat het niet plotseling is onstaan ,plus dat ik de vorige eigenaar mevr huisman heb gesproken ,en die zei ook al dat Amadeus weeft als hij ze zin niet krijgt,met eten of wat dan ook...
Maarja zo blijft dit een discussie tussen de mensen van Manege tinte die Amadeus kennen ,en de mensen die hem nu kennen...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:40

Jongens , hij deed het dus blijkbaar niet dusdanig heftig dat het iedereen opgevallen is , vandaar ook dat ik aanneem dat de verkoopster het niet als een probleem zag dat vermeld moest worden. Zij had vast ook niet verwacht dat het zulke proporties aan zou nemen.

Als je daar nu even vanuit gaat , dan heeft niemand ècht schuld , is het gewoon pech voor beide partijen , maar zit de koper nu met een paard met een "verborgen gebrek" , en daarvandaan moet een oplossing gevonden worden :)

Overigens erg leuk dat mensen van Manege Tinte me nu met hele gezellige reacties gaan PB-en op mijn mening dat ik me kan voorstellen dat een paard een beetje verknipt wordt op zo'n manier van houden :P

Veels te veel paarden op een veels te kleine oppervlakte kunnen simpelweg niet leven op een ècht (geestelijk) gezonde manier voor een paard.
Kijk naar Amadeus , kijk naar het paard dat Olievera hierboven beschrijft : paarden die verdorie bang zijn voor de wei en zich liever laten opsluiten.
Dat is echt ZEER tegen-natuurlijk (ja ècht waar , voor de mensen die bijna alleen maar stalpaarden kennen :j ) en zoiets is i.m.o. misschien ook wel een soort verborgen gebrek.

Dat is mijn mening , mag je het mee eens of mee oneens zijn , maar een beetje persoonlijk lopen katten doe je maar tegen iemand anders ;)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:57

Het lijkt me voor niemand goed als nu alle aanhangers van manege tinte en vriendinnen van chantal komen vertellen dat Amadeaus nog nooit geweefd heeft. En alle vriendinnen van de TS komen vertellen dat hij vreselijk weeft. Dit is namelijk een discussie waar we op bokt nooit uit gaan komen. En zal dus waarschijnlijk eindigen in ruzie en moddergooien.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:10

Pfff is Amadeus nog steeds niet terug bij de oude eigenaar?
Erg triest, en onnodig kwellerij van zowel Amadeus als de nieuwe eigenaar (Yommie). Weven niet melden is een verborgen en een koopontbindend gebrek. En wat iedereen zou doen (meer tijd geven etc etc) daar heeft Yommie al helemaal niets mee te maken. Ik zou zo`n paard ook niet willen hebben staan.. kijk naar die filmpjes!

En dat nu de halve manege komt vertellen hoe lief ie was.. nou ga dan naar chantal en zeg dat ze hem rap terug moet nemen omdat ze dat toch zal moeten, en hij nu duidelijk zeer ongelukkig is! In plaats van de TS te veroordelen, die hier ook echt niet op zat te wachtten..

EDIT: En ook ik schrik van het verhaal van de merrie met veulen die op stal moet omdat de merrie niet beter weet... Nee Olievera dat is echt niet normaal. Maar dat is een andere discussie...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:04

Die situatie is idd. niet normaal , maar olievera heeft het toch best goed aangepakt gelukkig :)

Zo'n verknipt geraakt beestje moet gewoon weer helemaal wennen , en veel mensen zien dat als een goed excuus om het diertje op te hokken maar zij heeft toch maar mooi de moeite gedaan om het dier weer een beetje te "verpaarden" , dat is top +:)+

Overigens ben ik wel benieuwd wat betreft al die mensen die zeggen dat Amadeus regelmatig op de wei stond in de Tinte : hoe vaak en hoe langs tond dat dier op de wei ? Dat stukje wei is namelijk nog niet groot genoeg voor 10 paarden , en er staan er op Tinte 100 wordt hier eerder gezegd.

Dan kan het dier toch nooit fatsoenlijk op de wei hebben gestaan ?

Een absoluut minimum om een beetje okee in de bovenkamer te blijven is toch wel een uurtje of 4 per dag (èlke dag !) , dat heeft hij vast (bij lange na) niet gehaald.
(Overigens zou ik dat persoonlijk nog veels te weinig vinden maargoed) En dat een paard een stalpaard is moet eigenlijk ook heel duidelijk vermeld worden omdat dat dus problemen kan geven als je het dier dan op een fijnere stal neerzet. Dat kan in het begin erg vervelend zijn voor een paard dat vergeten is hoe het paard moet zijn :(:)

En dat lijkt hier ook een groot deel van het probleem te zijn.

Dit is zowel iets voor de verkoper om te melden , als voor de koper om zelf na te vragen , ik weet niet in hoeverre hier aandacht aan besteed is ? :)

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:06

Dat vind ik dus ook een grote kern van het probleem, Chantal wist dus dat Amadeus een 'stalpaard' is. En toch verkoopt ze hem dan naar een stal waar ze weet dat hij minstens 12 uur buiten staat. En áls je dan hoort dat je paard daar ongelukkig is, probeer dan een goede oplossing te zoeken! Zo wordt het het er echt niet beter op en iedereen raakt zo'n beetje gefrustreerd nu. Maargoed het is nu eenmaal zo gelopen en 't is maar afwachten..
Ik hoop gewoon dat Amadeus een hele fijne plek krijgt waar ie weer echt zichzelf kan zijn.