mest uit rijbak halen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wij moeten de mest

meteen opruimen tijdens het rijden.
26 (8%)
na het rijden meteen opruimen.
191 (65%)
laten liggen.
29 (9%)
..... Zelf weten, heb een eigen bak
46 (15%)

Totaal aantal stemmen: 292

joyce B

Re: mest uit rijbak halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:15

Ik mag het ook zelf weten omdat het mijn eigen bak is, maar haal voor het rijden de mest eruit zodat ik er niet doorheen hoef te rijden, en na het rijden ruim ik de mest op die er dan bijgekomen is.
In principe wordt alles hier 2x per dag uitgemest, dus een keer iets laten liggen maakt niet zoveel uit omdat het dezefde dag of de volgende ochtend er dan alsnog uitgehaald wordt.

Ik wil ook dat de mest eruit gehaald wordt om de bodem netjes te houden.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:15

wij hebben de paardjes aan huis, dus hebben ook een eigen bak, ik ruim de mest meteen na het rijden op, zodat ik de bodem netjes houdt

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:23

Wij zijn hier ook gewent om de mest er uit te halen.
We willen wel graag een goede bodem houden.
Tijdens het rijden doen we het niet dat is te lastig.
Ik verwacht van mijn pension gasten dat ze het opruimen is wel zo netjes.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:49

Gewoon opruimen na het rijden. Heel simpel. Lachen
Soms staan er mensen bij de bak en die ruimen het op maar meestal moet je het gewoon doen na het rijden.

Het wordt wel eens vergeten natuurlijk maar dat blijf je altijd houden...Clown

Julie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:01

Wij hebben thuis een eigen bak, dus eig niet echt van 'moeten'.
Toch is de ongeschreven regel een beetje dat je de mest gewoon opruimt na het rijden.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:02

In de manege les doet de instructrice het. En bij mijn verzorgpony hebben ze geen bak, maar een wei en die mest ik soms uit. alleen het is zo zwaar, en na 2 dagen ligt weer alles vol en bij mij is het geen werkje van een half uur. En het is zo bedorven dus Tong uitsteken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:03

bij ons moet je het zsm opruimen,
de bak ziet er dan ook tip top uit.

in de les doet de instructrice het

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 08:30

Ik ben altijd gewend het na het rijden op te ruimen.
En als ik aan het rijden ben, en er ligt mest, rijd ik er niet eerst nog 10x doorheen Knipoog
Als ik les heb, ruimt mijn instructrice het meestal meteen op!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 08:35

bij ons ook meteen na het rijden even opruimen, maar als er mensen staan te kijken en er poept een paard is er vaak wel iemand die het meteen even uit de bak haalt voor je.

goed geregeld, de bak blijft schoon fris en netjes.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 08:41

In de buitenbak mogen wij het laten liggen, maar in de binnenbak moeten we het na de les zelf opruimen. Hoewel mijn instructrice ook vaak tijdens het lesgeven de poep voor ons opruimt zodat we er niet steeds met de paarden door hoeven. Bloos

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 08:42

Wij moeten het ook opruimen ivm het drainage systeem anders loopt deze langzaam aan vol volgens de eigenaar.
Op 1 na ruimt iedereen het wel op na het rijden. Wel zo prettig vind ik. Ik ben vaak in de binnenbak aan de hand bezig en dat loopt wel zo prettig dat de bodem lekker schoon is.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 10:32

bij ons ruimt ook iedereen het op, niet meteen tijdens het rijden, maar als je dan klaar bent meteen even opruimen of iemand die aan de kant staat doet het even, dat is het behoud van je bodem

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 10:45

dit is indd ff een isseu bij ons op stal. vroeger ruimden we het eigenlijk nooit op. maar nu hebben we nieuw zand in de bak. en nu wil de iegenaresse het wel graag.. ik doe het dan wel (als ik lesgeef ruim ik het na de lessen op) als ik zelf rij vergeet ik het wel eens.

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 10:50

Wij hebben ingesteld dat ieder na het rijden de mest uit de bak haalt, blijft het wel zo netjes..

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:19

Babico3 schreef:
Bij ons staan er van die meisjes in de bak met poepschepjes en het moet gelijk na het poepen weggehaald worden! Zo ontzettend irritant tijdens de les! Dan rijd je met 15 paarden in een les en dan mag je ook nog eens een deel van de bak niet gebruiken omdat er mest ligt en de instructrice wordt boos als je er door heen rijdt! Sinds een halfjaar hebben wij deze bodem en eerst dacht ik dat het een grap was, dat met die poepschepjes, maar dat bleek niet zo! -_- Bij de vorige bodem mocht je het gewoon laten liggen, dat was zo fijn! Dit is echt zo vervelend, en als je dan op stal bent wordt je ook nog 9 van de 10 keer in je lurven gegrepen, of je a.u.b even mest wil helpen scheppen! NEEEE!!

Jeetje dat is wel erg vervelend inderdaad.

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:22

Ik rijd nu nog bij een ander in de bak totdat mijn bak klaar is. Ik moet het ook opruimen na het rijden. En er inderdaad niet doorheen rijden.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:26

Ik haal ook altijd de mest uit de bak. Bij de pensionstal waar een paard van mij gestald staat ook trouwens. Kleine moeite en de bodem vaart er wel bij. Als mijn paard onder het rijden poept, dan probeer ik er niet doorheen te rijden. Ik weet wat een bak kost, heb de mijne dit jaar grondig opgeknapt met een nieuwe bodem, dat scheelt ook denk ik. Ik denk dat mensen die het zelf niet hoeven te betalen dit niet altijd beseffen. Het kost echt duizenden euro's om een bodem te vervangen die vervuild is door mest en/of rottend hooi.

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:31

Lante schreef:
Ik haal ook altijd de mest uit de bak. Bij de pensionstal waar een paard van mij gestald staat ook trouwens. Kleine moeite en de bodem vaart er wel bij. Als mijn paard onder het rijden poept, dan probeer ik er niet doorheen te rijden. Ik weet wat een bak kost, heb de mijne dit jaar grondig opgeknapt met een nieuwe bodem, dat scheelt ook denk ik. Ik denk dat mensen die het zelf niet hoeven te betalen dit niet altijd beseffen. Het kost echt duizenden euro's om een bodem te vervangen die vervuild is door mest en/of rottend hooi.

Dat is waar. Je rijbak gaat gewoon vele jaren langer mee. scheelt ook dat de drainage niet dicht gaat slippen op den duur.
Ik ruim het straks bij mezelf ook zeker op.

Esme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:40

Bij ons (manege) is het bij de lessen de bedoeling dat de instructie de poep opruimt, we hebben net een nieuwe bodem, en willen die graag goed houden, dus iedereen doet dat ook netjes. Pensionklanten ruimen ook na het rijden de poep op. we hebben in elke hoek een bak staan met een poepschep en hark erbij, dus het is ook zo gebeurd.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 14:38

Wij moeten het mest na het rijden opruimen. Daar heb ik dan ook op gestemd. Dit vooral omdat wij een jaar geleden een nieuwe bodem hebben in onze bak. Plus dat het eb- en vloedsysteem/drainage anders verstopt raakt.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:36

Wij moeten het gelijk opruimen, vanwege de bodem, maar als we alleen in de bak zijn en we rijden er omheen, is het ook geen probleem als we het na het rijden opruimen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:07

Ik heb een eigen bak en mag het dus zelf weten. Als m'n paard tijdens het halthouden gepoept heeft rij ik er om heen en ruim het later op. Tijdens het draven/galopperen ligt het mij te verspreid en sleep ik het er gewoon doorheen.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:10

Ik ruim het altijd na het rijden op Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:13

Bij ons op stal ruim je na het gebruik van de rijbak ook de mest op! Ik heb het geluk dat mijn paard echt nooit in de rijbak poept haha Haha!

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 06:18

Ik haal het er na het longeren/rijden/vrijspringen en losgooien eruit.. (rij er niet op vandaar rijden er niet bij)