Hoeveel stallingeld kan ik gaan vragen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ponygekje21

Re: Hoeveel stallingeld kan ik gaan vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 22:15

ik ga de voerbeurten ook aanpassen denk ik. Maar nog een vraag, hoefsmid, moeten ze hier zelf nog voor opdraaien? dat zit niet bij de stalkosten he?

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:23

ponygekje21 schreef:
ik ga de voerbeurten ook aanpassen denk ik. Maar nog een vraag, hoefsmid, moeten ze hier zelf nog voor opdraaien? dat zit niet bij de stalkosten he?

nee natuurlijk niet...je zou wel gek zijn.. Knipoog Knipoog

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:24

ponygekje21 schreef:

Met zo'n vraag ga ik bijna twijfelen aan je Clown

Mie_Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:47

waar ik nu in september ga staan dit is in waardamme (west-vlaanderen) is er mogelijkheid tot wandelen in het bos (prachtige omgeving!) en een buitenpiste van 20op60 dacht ik. (verlicht) de paarden staan 's zomers constant buiten tenzij het echt bliksemt enzo. en in de winter op stal of in de paddock(weet eingelijk niet of ze dan op de wei mogen nog niet gevraagd, ben zodanig enthousiast) hooi word gegeven door die mensen, en stro mag je nemen hoeveel je wil(mesten doe je dus zelf) wil je ander voer geven koop je het zelf en zet je het in potjes klaar zodat die mensen het kunnen geven. er is een plaats om het paard af te spuiten met koud water.

ze vragen €100 in de zomer en €150 in de winter (eerst €130 maar zijn nu opgeslaan)

ook is een een beetje verder een binnenpiste die je kan huren

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:53

Volgensmij worden er hier droomprijzen gegeven.

Geef mij ook zo;n stal als dit voor 150 euro, Koopje!

Echter realistisch kijkend naar wat er gevraagd wordt tegenwoordig (veel geld) zou je 250 voor een paard ook kunnen doen. Zou zeker niet onder de 200 per paard zakken. (helaas Clown ) Besef even dat er voor de eigenaren nu bijna een situatie ontstaat dat ze niets hoeven te doen behalve hun paarden verzorgen en rijden, derest doe jij al allemaal!

Kijk ook hoeveel jij er aan overhoud... menig pensionhouder draait niet veel winst. Maargoed ligt eraan of je de volle boterham ermee moet verdienen. (aankoop, afschrijving, onderhoud stallen, stro, hooi, vervoerskosten voor voer, hooi, stro, energierekening, onderhoud van de bakbodem, solariumgebruik etc )

(dit dus allemaal exlclusief wormenspuiten, inentingen, hoefsmid etc dat is voor eigen kosten van de eigenaren) Je zou het wel goedkoper kunnen maken, en "veilig" voor je stalling om bijv 4 keer per jaar met zijn allen te ontwormen)

Denk ook even aan het terrein vegen, stalgang vegen, bakbodem slepen etc. Als ik nu allemaal bedenk wat voor werk het is, pfff petje af hoor om alles zelf te willen doen. Zou de regel " bakje in of bakje uit: schone voeten in en bij eruit vegen " wel gaan invoeren. Zo ook in de stal. Scheelt een hoop en het is een kleine moeite.