vlas...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Re: vlas...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 13:18

Tanja schreef:
Misschien komt het omdat het hier langer ligt dan een week dat het bij ons niet rood is, ik blijf het vreemd vinden, ik ga zo eens kijken welk merk vlas we tegenwoordig hebben Knipoog

Haal je het er niet te snel uit dan Tanja? Dat is zonde van je vlas joh!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 13:54

tanja zegt dat het langer ligt dan een week! bij mij is juist het oude en erg natte vlas rood. dus hetgene wat wat langer ligt.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:55

Langer dan een week idd, sterker nog, langer dan een maand. Wij potten vrij hoog op en als het echt te hoog gaat worden halen we het pas leeg. Heerlijk droge stal altijd op die manier.
Maareeehhhh, ik ga mij verschrikkelijk schamen Bloos Bloos we hadden geen balen meer staan dus ik bel mijn vriend net op om te vragen welk vlas wij altijd hebben, zegt hij "vlas? joh dat gebruiken we al zeker een jaar niet meer, we hebben al heel lang Hemparade" Bloos Bloos ja dat wordt dus echt niet rood Haha!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:58

hahahaha muts Haha! Haha!

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:00

ik heb ok een tijdje vlas gebruikt maar ben er niet over te spreken. mijn paarden stonden elke dag nat zal ik maar zeggen.
ik ben weer terug gegaan op mijn oude vertrouwde krullen en dat werkt voor mij en mijn paarden het beste.

Condorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:26

Die van mij heeft ook 2jaar op vlas gestaan:D
in het begin maakte die ook een vreselijke puinhoop, maar naderhand liet ie de stal steeds schoner achter:P. vlas moet is eerst een goede onderlaag hebben.

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:26

ninz schreef:
ja bij ons ook van 4.50 euro naar nu 6.50!!!!! 2 euro verschil...

Ik betaalde ook 6,50 voor rapsody geloof ik, zou ook wel 6,95 kunnen zijn. Die pakken komen er niet meer bij de winkel waar ik ze haalde, komt wat anders voor in de plaats. Ze vertelde er ook bij dat die wel duurder zouden kunnen zijn. De stal is drie bij vijf dus jah dat wordt dan wel een duur grapje, ik zoek nog een goedkopere winkel. Ik vul het nu maar telkens aan met stro want ik ben nu door mijn rapsody heen. Wat kosten die pakken in duitsland? Iemand daar ervaring mee? Sommige dingen zijn daar aanzienlijk goedkoper dan hier in nederland.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 15:36

ja dat vroeg ik me ook al af.. want dit is vind iki niet normaal we betalen echt een heel stuk meer ervoor nu

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:02

Ìk betaal nu 6euro per pak terwijl het een paar maand geleden nog 7euro was zijn gezakt in prijs gelukkig Lachen

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 15:36

7 euro!!!!

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:46

zo, dat is duur!!!

Hemparade vind ik ook puik. Maar niet zo zacht als vlas.

Ik stond op vlas(afgesproken met pensionstalhouder) maar nu haalt hij rapsodie. T zal wel goedkoper zijn, ik vond t niet leuk dat hij dat zonder overleg deed. Daar schijnt meer stof in te zitten. (paardje heeft chronische bronchitis)
maargoed, t lijkt niet zo stoffig.

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:40

Ik vindt rapsody helemaal niet stoffig hoor. Mijn paard is ook wat gevoelig voor stof maar doet het er heel goed op! Rapsody is ook niet goedkoper dan vlas of soortgelijk spul dus ik denk dat het meer de prijs kwaliteitverhouding is waarom de keuze hierop is gevallen. Bij een leverancier hier in de buurt die dit nog verkoopt ligt de prijs rond de 7,50 per pak dus het is echt niet goedkoper dan de andere soorten verpakt stalstrooisel. Ik betaalde pas nog 6.50 per pak maar helaas is deze winkel overgegaan op een ander merk.

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:28

Vandaag heb ik wat pakken vlas gekocht (a 6,50 pst dus viel op zich wel mee). Ik moest jammer genoeg iets anders uitzoeken, bij ons is geen rapsody meer te koop. Ik moest dan ook elke dag een half pak stro aanvullen om de stal gevuld te houden. Met gevolg de stal smorgens zowat leeg Nors opkijken Ze krijgen bij ons nogal wat hooi of kuil maar jah mijn paard eet de hele nacht door tot er geen hooitje of stro'tje meer in ligt. Dus nu probeer ik het vlas uit. Is wel een stuk fijner van structuur als rapsody. Ik heb het idee dat ik nu meer nodig heb om er een flinke laag in te leggen. De stal was dus nog voor een kwart gevuld met rapsody en heb daar dus nog drie pakken vlas bij moeten doen Rolleyes want met twee vond ik het weer net te weinig.
Het eerste wat ze deed toen ik ze op stal zette was een hap vlas maar zag dat ze toch zoiets had van Misselijk oh dat is eigenlijk niet zo lekker, dus maar naar de hoek met hooi. Rapsody heb ik ze eigenlijk niet zien eten maar ik hoop niet dat ze het vlas gaat eten.
Maar wat ik me afvroeg, waarvan wordt vlas eigenlijk gemaakt? Ik weet dat rapsody koolzaadstro is, dat is niet zo erg als ze daar van eten.

Elisaburger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:12

Het vlas hoeft niet altijd mega schoon te zijn he!
daarvoor is vlas juist ook bedoelt, om een laag te krijgen.
het onderste zal wel nat zijn, maar dat moet je gewoon 1x in de maand ofzo eruit halen. voor de rest niet alles gaan husselen ofzo. doordat je het onderste laat liggen krijg je een lekker warm bedje.
als het nou echt mega vies is, sommige stukjes, dan kun je dat er natuurlijk uit halen.