Hoeveel betalen jullie per maand aan 24 uur weidegang?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xIeries

Re: Hoeveel betalen jullie per maand aan 24 uur weidegang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 17:19

Nikki15 schreef:
wij verhuren bij ons ook stuk land en dan kan je voor 70 euro je paard daar stallen en kan je overal gebruik van maken!

waar woon je dan ? =)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:34

80 euro met onbeperkt hooi inbegrepen.

edit: er staan ook twee schuilstallen op en een "stal" voor zadels e.d. in te leggen.

xxRoosjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:59

Wie kan me helpen?

Ik zoek een stalling voor mijn paard.Knipoog weide met een stal.
In Blaricum.
Wil je me mailen?

xjEe

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:55

ik betaal zomer en winter hetzelfde bedrag, en de hele zomer 24 uur op de wei

en dat kost mij 190 euro

ik moet ook helpen met de wei schoonhouden,en als ze op stal staan help ik mee met mesten en opruimen, dat moet niet Knipoog maar doe ik graag.

miky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:08

50 euro voor me haflinger, 30 euro voor me Welsh. Dus in totaal 80 euro per maand.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:09

75.... per maand..
incl.. kuil.. water.. etc..
en gebruik van bak....

En je paard wordt super in de gaten gehouden!!!

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:41

betaal 30 euro per maand, maar komen nog stallen bij Haha! .

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:42

Maar waar staan jullie dan?
Please vermeld het erbij(word wel nieuwsgierig!!)
Ik bedoel maar: je wilt je veulen in de opfok bijvoorbeeld dag en nacht buiten(ook in de winter met evt schuilhok), dat kan bijna nergens en dan komt het beestje in een groepshok(3x p wk worden de jonge beestjes gelucht) en dan betaal je ook nog 125 euro p. mnd!!
Volgens mij worden de prijzen kunstmatig hoog gehouden..

Oja ik sta bij Leeuwarden en betaal 's zomers voor dag en nacht buiten 80 euro p mnd. Maar ik word wel jaloers als ik die prijzen zie van jullie! (vooral die rond de 50 euro het hele jaar door)
Het is hier een strijd (in het algemeen)om je pony 's winters buiten te hebben. Of ze komen kort in de bak, op de betonpaden, op een erf enz..
Bijna geen enkel paard/pony mag hier in het weiland ivm vertrappen..
als het mijn eigen land was zou ik het wel laten vertrappen wanneer groot genoeg. Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat (mits het land groot genoeg is en genoeg rust tussendoor krijgt) het gras vanzelf weer terugkomt en het land het dus wèl aan kan, maarja boeren hè?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:10

wat een bedragen....
wordt er spontaan jaloers van!! Knipoog

Mocht iemand hier in de buurt nog een boer weten die een hectare weiland over heeft bij het bos... graag!
Wil er het 3dubbele voor neerleggen per maand dan het gemiddelde hier Knipoog ( 70 euro gem???)

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:12

Ik betaal gewoon mijn 240 die ik in de winter ook betaal, maar dan staat mijn stalletje ook wel altijd klaar. Zodra ik haar op stal zet ligt er kuil voor haar klaar en krijgt ze weer brok.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 18:53

JaneJansen schreef:
Ik bedoel maar: je wilt je veulen in de opfok bijvoorbeeld dag en nacht buiten(ook in de winter met evt schuilhok), dat kan bijna nergens en dan komt het beestje in een groepshok(3x p wk worden de jonge beestjes gelucht) en dan betaal je ook nog 125 euro p. mnd!!

Oja ik sta bij Leeuwarden en betaal 's zomers voor dag en nacht buiten 80 euro p mnd. Maar ik word wel jaloers als ik die prijzen zie van jullie! (vooral die rond de 50 euro het hele jaar door)
Het is hier een strijd (in het algemeen)om je pony 's winters buiten te hebben. Of ze komen kort in de bak, op de betonpaden, op een erf enz..
als het mijn eigen land was zou ik het wel laten vertrappen wanneer groot genoeg. Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat (mits het land groot genoeg is en genoeg rust tussendoor krijgt) het gras vanzelf weer terugkomt en het land het dus wèl aan kan, maarja boeren hè?

Rond Leeuwarden is het ook zachte natte grond volgens mij.
Ik ben geen boer, maar vertrappen betekent niet alleen geen gras, maar de hele structuur van de grond die kapot gaat en dat ze tot hun knieen wegzakken. Zou jij lekker thuis zitten als je wist dat je paard tot zijn knieeen in de bagger stond?
Ik heb dat hier het eerste jaar gehad, en ik sliep echt niet lekker hoor! En dan had ik de paarden aan huis en waren er ook hogere/stevigere stukken waar ze minder ver wegzakten, o.a. in de buitenbak. Maar wij hebben nu dus een stuk bestraat en als de wei te zacht wordt (en ik hoop dat er weer een lange droge periode komt, want hij begint nu al zacht te worden en het is nog maar half augustus), dan blijven ze toch echt in paddock, evt. bak en het bestraatte deel... En dat met 3ha voor 4 paarden...
Ik kan die boeren prima begrijpen sinds ik gezien heb wat het met een minder droge harde grondsoort kan doen als je ze met nattigheid toch elke keer erop zet.
Als je hoge droge zandgrond hebt kan het inderdaad vaak prima, dan lopen ze het gras wat stuk, maar trekt het mooi weer bij. Als je zachte grond helemaal stuk laat lopen zul je het eerst weer moeten egaliseren, aanrijden en bijzaaien om weer een redelijk gesloten grasmat bij te kunnen laten groeien. Arbeidsloon en graszaad zijn erg prijzig. Daar kan het weidegeld van een paar tientjes per maand echt niet tegenop...

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 20:48

Bedankt voor je reactie Joyce B, ik snap dat je zo reageert, alleen...op weg naar de boer kom ik langs een stuk land met 2 pony's die echt praktisch de hele winter in het land stonden. En idd het zag er niet uit en ik dacht, komt dit nog goed?
En ja het is goed gekomen, vandaar dat ik het vertrouwen er wel in heb!
Ik ga dan uit van een stukje bestrating want ik wil ze idd ook niet tot de knieen in de drek hebben ivm mok enz..maar zeker overdag in de winter wèl!

x_fann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:50

75 euro en dan is het incl hooi .

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:59

JaneJansen schreef:

goh dat is niks!!
hier betaal je 250 euro, zónder weides...
ik snap het niet die bedragen hoor. 100 euro 125 euro..
onmogelijk gewoon dan had ik al een paard gehad..
ik word wel jarloers als ik die prijzen zie... come on.. kom hier eens kijken!
onbetaalbaar.
een bedrag van 200 euro voor stal met weidegang in de winter overdag zou ik zo willen betalen hoor.
hier komen ze niet eens buiten.. ik droom van 125 euro..

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:07

Ik betaal 75 per paard per maand zomer en winter. Daarvoor hebben ze een grote inloopstal waar ze gebruik van kunnen maken en 3 weilanden die ze met zijn vijfen moeten delen. Er zit ook een buitenbak bij. Ruwvoer en krachtvoer komt er nog bovenop.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 00:03

Ik heb de stalling hiervoor 100 euro betaald voor 24 uur weidegang, en hooi. Nu sta ik voor 100 euro inclusief hooi stro pulp en een stal in de winter. ( Overdag gaan ze gewoon naar buiten) In noord-holland stond ik voor 75 euro, inclusief hooi, stro, stal en een bak. Daar konden ze eventueel ook 24 uur buiten. Fijne stal was dat ook Ja Voordeel van nu is dat ik op 5 minuten lopen woon en veel zelf kan regelen Lachen 24/7 buiten is hier verder ook niet te vinden eigenlijk en ik moet zeggen dat pony lief al een aantal keer zo de stal is ingelopen uitzichzelf. Zo erg vind hij dat dus ook weer niet Clown

berenjacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:02

ik betaal helemaal niets zer staan bij mij thuis(l) Haha! :p

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 16:05

Ik betaal voor een zomer natuurgebied 175 euro voor 6 maanden. (kan niet gereden worden, alleen bezoeken)

Amalarab

En dat is bij Eernewoude!

Coconut

30 inclusief hooi en bakgebruik per maand Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 16:09

60 euro huur kale stal en dan zelf de rest doen, dus bepaal zelf alles! Komt met hoefsmid en wormenkuur en verzekering erbij op zo'n 135 per maand!

Buitenbak aanwezig, stallen dus aanwezig, 20 meter toch aan het bos, 20 meter verderop springweide.

In nuenen

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 16:19

Jeetje wat bizar goedkoop allemaal zeg Bloos

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:09

ik betaal voor mijn weiland 50 euro per maand

dat is dan excl voer en hooi

zelf ga ik er in de winter een stal op bouwen en komt er een kleine paddock cq rijbak
in oktober zaaien we het land opnieuw in en heb ik er 3 compostbakken opstaan waar is het groene afval en de mest in gooi en dit werkt super

water komt net zoals electra uit de kas (tuinniersberdijf)

ik heb er nu een shetlander bij op staan en die huurt voor 25 euro per maand zijn plekkie