Staart dikker krijgen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Mliss

Re: Staart dikker krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 23:35

@Innepin
Maar net of dat ding een ander effect geeft dan eigenlijk precies de zelfde borstel die je voor je eigen haar gebruikt. Clown
Pinnen zijn even hard kan aan mij liggen...
Overigs 8 euro voor zo'n borstel slaat al helemaal nergens op alleen maar voor de naam...
Als het nou nog een borstel is voor ze vacht oke maar voor ze staart Huilen van het lachen
Koop er wel 1 bij de kruitvat die doet het net zo goed ROFL

Romy_Sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:07

ik borstel ze staart bijna nooit alleen bij een wedstrijd ofzo met heel veel antiklit

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:47

vind het altijd zo grappig dat iedereen zegt niet borstelen.
mijn pony's hebben flinke bos manen en ook mooie dikke staarten , en die worden toch elke dag uitgeborstelt.
vaak met oster borstel en soms met een harde borstel.
1x per week gaat er anti-klit in en that's it Lachen

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:02

Ik heb een tijdje ingevlochten, maar daar werd hij net verschrikkelijk dun van! Nu doe ik er niks aan, stro er uit voor ik ga rijden, en de wortel ontdoen van zand met een zachte borstel. Ik ga die babyolie wel eens proberen!

jolanda20

Re: Staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:58

TNT schreef:
met een hare borstel trek je alle haren eruit en dat is zonde, gewoon met een goeie antiklit( bv cowboy magic) insmeren en dan inderdaad met de vingers uitpluizen of een zachte borstel

hier ben ik het helemaal mee eens!!!! cowboy magic is echt super spul!! mijn haf heeft een mooie staart die ik niet uitkam! maar met dat spulletje, (werkt ook nog veel langer dan de normale antiklit spray) is echt super!! overigens zijn alle shampoo's en andere middels van cowboy magic geweldig!!

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 23:01

m0_y0shi schreef:
Het wordt idd wat veter ja je kan het ook doen 1 keer in de week of 1keer in de anderhalve week
werkt echt zit een vitamine in waardoor het weer groeit echt heel bizar

ga het ook proberen!!!! ben benieuwd? gewone babyolie? of van zwitsal?

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:45

@x_Mliss: de pinnen staan verder uit elkaar bij een paardenborstel.
Overigens heb ik de mijne gekregen Clown, maar ben er blij mee.

Het zal ook wel een beetje van de conditie van het haar van je paard afhangen of het gauw afbreekt.
Ik bof met de mijne!

wembleyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:07

waar haal je cowby matic jalanda20?

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:24

Ik heb welleens gehoord dat een borstel van varkenshaar goed werkt dus dat heb ik toen geprobeerd. Eerst even al het stro weghalen beetje equistar erin en borstelen maar. Je trekt er veel minder haren uit. Gelukkig is mijn paard gezegend met een mega dikke staart Haha!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:28

Falona schreef:
Mijn paard heeft gelukkig een vrij dikke staart van d'r eigen, maar ik blijf er gewoon vanaf. Stro eruit plukken en verder niets. Heel af en toen spuit ik er eerst anti-klit in en ga hem dan haartje voor haartje uit de klit halen.

Ik heb alleen nog een oplossing gevonden voor de bovenkant van de staart, daar zitten nogal wat kortere haren waardoor het een beetje piekerig wordt.

Ik heb nu helaas grotere zorgen dan alleen de haren bij de staartwortel, waar ik al bang voor was is idd gebeurd: de veulens zijn aan d'r staart begonnen Verdrietig

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:29

Falona schreef:
Falona schreef:
Mijn paard heeft gelukkig een vrij dikke staart van d'r eigen, maar ik blijf er gewoon vanaf. Stro eruit plukken en verder niets. Heel af en toen spuit ik er eerst anti-klit in en ga hem dan haartje voor haartje uit de klit halen.

Ik heb alleen nog een oplossing gevonden voor de bovenkant van de staart, daar zitten nogal wat kortere haren waardoor het een beetje piekerig wordt.

Ik heb nu helaas grotere zorgen dan alleen de haren bij de staartwortel, waar ik al bang voor was is idd gebeurd: de veulens zijn aan d'r staart begonnen Verdrietig

daar kan je ook gwoon spul voor halen hoor Knipoog

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:33

Hoevaak wassen jullie de staart van je paard/pony? Ik alleen als het nodig is maar het lijkt me dat je met wassen ook een hoop haren eruit haalt?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:34

Helaas wonen we niet meer om de hoek van de ruitersportzaak en zie ik de komende dagen geen kans om er voor sluitingstijd langs te gaan. Ik had gewoon me gevoel moeten volgen en van het begin af aan die staart in moeten spuiten Frusty , maar ik zat ook niet echte te wachten op die reacties van "kijk haar, spuit de staart in terwijl er niets aan de hand is"

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:44

Wat al eerder gezegd is; niet borstelen. En inderdaad, Cowboy Magic is 'wonderspul'!!!

Mijn paard heeft ook een heel dun staartje, al moet ik zeggen dat bovenstaande de afgelopen 8 jaar niet voor een dikkere staart gezorgd heeft, alleen voorkomen dat het dunner wordt. Ik ga dus ook de baby olie proberen!!

Ik weet wel iemand die CowboyMagic verkoopt: www.efsupport.nl (hoop niet dat dit ongeoorloofde reclame is, zo is het niet bedoeld!!). Of je het zo in de ruitersportzaak kunt kopen, weet ik niet.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:26

Ik koop CM ook via internet.
Even zoeken met google en de goedkoopste zoeken. Er kan aardig wat prijsverschil tussen zitten.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:05

Welk merk baby-olie moet je daarvoor hebben? Ik heb het nog wel rijke olie van zwitsal. Dat heb ik gebruikt voor onze kindjes. Maar welk vitaminebestanddeel is dan zo goed voor de paardenstaart? Ik ga het zeker uitproberen. Anders heb ik het nog jaren in de kast staan. Clown

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:23

idefix4 schreef:
Welk merk baby-olie moet je daarvoor hebben? Ik heb het nog wel rijke olie van zwitsal. Dat heb ik gebruikt voor onze kindjes. Maar welk vitaminebestanddeel is dan zo goed voor de paardenstaart? Ik ga het zeker uitproberen. Anders heb ik het nog jaren in de kast staan. Clown

Dat wil ik ook graag even weten Haha!

kiolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:32

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:54

Volgens mij maakt het merk van de baby-olie niet uit. Ik heb olie van de etos en dat werkt ook goed. Of zwitsal misschien beter zal werken weet ik niet....

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:23

idd niet borstelen,
of mischien eens met een zachte borstel proberen?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:23

Ik heb nu een maan en staart borstel besteld nadat ik hem geleend had van een vriendin, oe wat handig Koe zijn staart is nu echt anders, eerst van die dreds of hoe schrijf je dat en nu een volle mooie staart Haha!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:29

Ik denk dat ik ook maar eens die van Oster ga halen, heb nog een bon liggen van de ruitersportzaak en als ik dat ding leen helpt hij iig wel goed.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:35

De puntjes er af knippen, wordt de staart dikker van..
Raar, maar waar!! Clown

Werkt bij mijn pony ook,, die heeft ook niet zo veel..

Vitalis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:32

Je kan het beste de staart niet borstelen. Ik doe er zo weinig mogelijk aan. En als de
staart uitgeplozen moet worden zou ik het met je handen doen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:51

Doen:

* alleen met een (zachte) borstel in de buurt als er anti-klit in zit.
* zonder anti-klit alleen maar uitpluizen met je handen.
* puntjes bijknippen iedere maand. (voor mij noodzaak vanwege een staart die zeer snel groeit)
* invlechten, echter is het risico op schuren dan vergroot.
* 1 a 2 per maand wassen met babyshampoo

ps. Als je borsteld pak dan steeds een stuk van de staart vast, bv als je de onderkant borsteld pak dan 20 daarboven vast. Zo trek je geen haren uit en gaat de staart beter uit elkaar. Nogmaals: doe dit enkel met anti-klit!

Niet doen:

* zonder anti-klit met een harde borstel borstelen.
* er te vaak aan zitten, verzorg een staart maximaal 3 a 4 keer per week.
* een lange staart op de grond laten hangen, je paard/pony zal deze aftrappen en hier veel punten zowel als haren mee beschadigen.

Ikzelf gebruik anti-klit van Cavalor 'Star Shine' en een gewone 'mensenborstel' van varkenshaar.