Alleen buitenbak, een gemis?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Willemina_L

Re: Alleen buitenbak, een gemis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:21

Er is ook nog een middenweg!
Een buitenbak met goed draad eromheen, daarbuiten pilaren met een dak erbovenop. Windbreekgaas wat je op kunt rollen.. Dan rijd je altijd droog maar met het genot van buiten zijn. En de wind kan niet zo hard waaien, tevens altijd lekker in de schaduw! Ideaal, wou dat wij dat op stal hadden...

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:22

Wij hebben momenteel nog geen binnenbak. Tegen volgende winter zou die er komen.
Een gemis? Neen, niet echt. Natuurlijk gemakkelijker in de winter, maar voor mij is het niet het belangrijkste.

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:27

Waar mijn verzorpgaard staat hebben ze alleen een buitenbak, en mij persoonlijk boeit het niets.
Maarja ik ben ook absoluut geen mooi weer ruiter. Ook al is het klote weer ik rij altijd, behalve als er echt enorme plensbuien uit de hemel vallen of als het echt enorm vriest ofzo. Dan is rijden natuurlijk ook niet mogelijk.
Maar goed ik weet niet beter, en ik vind het heerlijk dat buiten rijden!

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 11:35

Buiten rijden is heerlijk, maar met heel guur weer is het toch wel lekker om naar binnen te kunnen gaan.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 11:58

Ik heb 8 jaar op de manege gereden en daarna als bijrijdster van een paard van daaruit vertrokken naar een kleine pensionstal met alleen buitenbak. Inmiddels rij ik hier alweer 4 jaar en heb er 2 paardjes staan. Ik mis het geen moment!
Tis soms lastig dat je afhankelijk bent van het weer, maar de paarden vinden t heerlijk. Ze zien wat onder het rijden en kijken niet naar kale muren. Voor mezelf vind ik het ook heel ontspannend. 's Avonds lekker in de bak kunnen rijden in alle rust vind ik heel wat betekenen.
Wij hebben drainage en inmiddels 2 rijbakken, dus t water trekt zo weg.
In de winter kun je last hebben van een bevroren bak wanneer t geregend heeft en daarna is gaan vriezen, maar de winters van tegenwoordig stellen niks meer voor en afg winter volop kunnen rijden. Van kou heb ik nauwelijks last. Je kunt je warm rijden, dus dat is geen probleem. En wordt je tóch erg koud dan neem je thuis gewoon een warme douche wanneer je weer terug bent Clown
De binnenbak mis ik geen moment.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 12:03

Als de buitenbak een goede bodem heeft kan je er ook in de winter rijden. Dan vind ik de binnenbak geen gemis.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 13:53

Zelf vind ik alleen een buitenbak prima gaan hoor Haha!
Alleen in de winter vind ik het wat minder, met koude wind,
regen, hagel, sneeuw, en savonds vroeg donker.
Sta je op een pensionstal of heb je thuis je paarden?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 13:59

Ik heb thuis een buitenbak, en opzich vind ik dat prima. Toch, mijn paard is nu een maand uit logeren, en als ik daar in de binnenbak zit, vind ik het toch wel heel prettig. Toen ik vorige week zelf even ging rijden en het begon te plenzen, vond ik het toch wel heel fijn hoor!

Nou heb ik in thuis ook een (kleine) binnenbak, alleen daar heeft mijn vader trekkers in gezet Sigaar Toch maar eens vragen of die er uit kunnen met slecht weer Knipoog

Lizzy_Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:02

Waar mn pony eerst stond haden ze alleen een buiten bak!
Waar die nu staat hebben ze een binnen en buiten bak
Het voordeel van een binnen bak is dat er niet zoveel dazen/vliegen zijn enzo
Als het regent en je moet persee die dag rijden is het dan ook wel een voordeel de bak is niet nat enzo!
Maar toch vind ik het ook wel weer lekker om buiten te rijden, Als ik mocht kiezen zou ik dan toch voor buiten kiezen (Of gewoon voor alle2 Bloos )

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:08

Ik heb altijd op een manege gereden (binnenbak). Nu rij ik op een stal met alleen buitenbak. Heerlijk!!!! Als het goed hard regent hoef ik niet persee te rijden. Ze komen toch meer dan genoeg in de wei.

De bak is SUPER goed. Laatst heeft het een hele dag+nacht geregend, en een half uur later konden we gewoon gaan rijden zonder iets kapot te rijden/natte voetjes.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:10

Ik heb al jaren niet in een binnenbak gereden. Zolang de buitenbak goed gedraineerd is kun je vrijwel altijd rijden.
Ik denk dat ik tot 5 dagen per jaar niet kan rijden ivm bak.
Als je goede regenkleding aanschaft kun je er zelf ook tegen.

Elienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:12

och .. ik rij nou ergens paard waar alleen een buitenbak is,
en ik vind het opzich fijner dan binnen, vooral als het heel warm weer is want dan stoft de ondergrond in binnenbak heel vaak heel erg, en buiten heb je daar zelf minder last van.
Alleen als het veel geregend heeft kan de les niet doorgaan dat is wel jammer, maar ja daar wen je vanzelf wel aan Clown

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:12

Nou op sommige dagen denk ik weleens; had ik maar een binnenbak, maar bij ons in de buurt zie je dat vrij weinig en als het er al is dan is het een stuk verder weg en betaal je zo 100 euro per maand meer...

Bij mijn eerste stal hadden ze ook alleen een buitenbak, en hier ook. Moet zeggen dat ik niet anders gewend ben en dat als ik heel eerlijk ben dat het niet echt een gemis is als de buitenbak een goede bodem heeft.

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:43

Mijn verzorgpony heeft ook alleen een buitenbak het ligt een beetje in de schaduw, dat is met dit snikheete weer heerlijk. s'winters moet je goed opletten op het licht. maar daar valt bijna altijd prima op te rijden! ik hoef geen binnenbak meer.

M__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:46

Ik rij ergens waar alleen een buitenbak is
Deze is altijd te berijden!
Zelfs als het heeft gevrozen dan is de dressuurpiste niet berijdbaar maar meestal is de springpiste berijdbaar:)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:50

Ik ben van vroeger een binnenhal gewend, heb nu alleen een hele goede buitenbak ter beschikking.
Eerlijk gezegd rij ik veel liever in de frisse lucht dan in een muffe bak, dus zolang het niet regent geef ik echt de voorkeur aan een buitenbak.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:51

Ik had vroeger altijd een binnenbak, maar omdat ik geen stal met binnenbak kon vinden waarbij m'n paard ook veel naar buiten kon, heb ik gekozen voor een stal met buitenbak.

Het is maar een enkele keer (lees 4x per jaar) dat ik niet kan rijden omdat het weer echt te slecht is. Je moet inderdaad wel goed opletten hoe de bodem is nadat het flink geregend heeft. Veel buitenbakken laten best te wensen over. Ik ging altijd ergens kijken na fikse regenval.

'T bevalt me prima met enkel een buitenbak. Soms afzien, maar meestal genieten Haha!

ankyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:01

Ik heb mijn pony thuis staan, en hier hebben we ook alleen een buitenbak, maar ik ben dit gewend, ik heb ook nooit standaard in een binnenbak gereden Knipoog Maar ik denk, als je altijd in een binnenbak rijd, het best moeilijk is om dan alleen een buitenbak te hebben Knipoog Maar ik weet niet of je pony erg moeilijk is in een buitenbak, want dat scheelt ook veel Knipoog Mijn pony is heel erg nuchter en ook bijna nergens bang van, maar als je een wat drukkere pony hebt, die best schrikachtig is, lijkt het me best moeilijk als je gewend bent om in een binnenbak te rijden Lachen

Verder hebben wij bijna nooit problemen met de bodem, ik kan bijna altijd rijden, als ik niet kan rijden heeft het erg hard en erg lang geregend, en dan bedoel ik niet gewoon een bui Knipoog Mijn vader houd onze bak wel goed bij, waardoor we weinig tot geen problemen hebben met de bodem Knipoog Ik neem ook aan dat er bij de pensionstal ook regelmatig iemand doorheen rijd met een trekker, waar iets achter hangt wat de bak los maakt Knipoog

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 09:52

Ik heb nooit anders gehad, is echt geen gemis hoor, maar dan moet je wel een goede bodem hebben die ook na 3 dagen regen goed blijft en geen zwembad wordt Knipoog

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 09:58

Een goede buitenbak is prima, dan heb je geen binnenbak nodig vind ik. Ik rij altijd buiten, als het regend kleed je je gewoon om na het rijden en als het erg koud is kun je je daar op kleden (in een binnenbak is het meestal ook niet veel warmer dan). Het is alleen vervelend als het heeft gesneeuws, maar zo vaak sneeuwd het gelukkig niet in nederland Lachen

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:43

Ik heb ook alleen een buitenbak tot mijn beschikking. Soms is het wat natter, maar je kan altijd rijden.
En als het vriest ga ik wel een stukje naar buiten toe.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:50

Vroeger maakte het me niks uit of ik nu door de regen moest of niet maar nu kon ik kiezen of een binnenbak of toch niet.
Maar heb voor een stal met binnenbak gekozen want heb geen zin als het regend om dan in de regen te moeten lopen met me paard.
Als het moet dan moet het maar als ik toch kan kiezen dan heb ik er toch liever een binnenbak bij.
Helemaal voor van de winter geen haar op me hooft die er nog aan denkt om van de winter buiten terijden. Huilen van het lachen
Heerlijk! Ik zou niet meer anders willen.

niksmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:36

Ik rijd altijd buiten..ni in een binnebak.
als het wat glad is galopeer ik gewoon niet, maar over het algemeen gaat het bij mij wel goed.
maar dna moet je wel tegen een beetje regen kunnen natuurlijk en een plasje water.. Lachen

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:47

Barco schreef:
Als de buitenbak een goede bodem heeft kan je er ook in de winter rijden. Dan vind ik de binnenbak geen gemis.

Nou zo denk ik er ook over als de bak een goede bodem heeft waardoor je dan bijna altijd kan rijden dan maken mij de weersomstandigheden niks uit.
Ik ben zeker niet vies van regen maar als het de hemel uit plens rij ik gewoon een dagje niet
Ik vind het juist in de winter heerlijk om buiten te rijden en voor je paard natuurlijk ook veel beter in de frisse lucht.
Nu heb ik nog wel geluk dat als de weersomstandigheden zo extreem zijn dagen erge vorst of dagen veel regen dat ik dan nog kan uitwijken naar een binnenbak 100 meter bij ons verderop maar daar probeer ik zo min mogelijk gebruik van te maken.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:53

ik heb anderhalf jaar op een plaats gestaan , met binnenbak buitenbak longeerbak , springbak
nu sta ik waar alleen een buitenbak en een weiland met hindernis wel goeie hindernissen

maar ik ben nog tevreden Haha!
hoe het ook klettert of wat ever de bak blijft mooi
en als het echt te erg is dan rijd ik even na de binnen bak waar ik eerst stond en betaal ik 1,50
en rijd ik daar gewoon een uurtje