Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
angelaatjuh schreef:Wij hebben op stal, rubberen matten maar daarover heen nog 3 pakken vlas liggen. eens per jaar doen we de hele stal, spuiten alles af en maken alles schoon
vind dat er op de matten wel degelijk iets moet liggen (ook al heb je een plas putje/gootje eronder zitten (dat hebben wij ook))
Emmy schreef:Wij hebben ook vochtdoorlatende 5cm dikke matten in de stal.
Eerst in de hele stal maar dat ging snel ruiken en het eruit halen en schoonspuiten, was een zware klus. Wat zeker elke 2 weken moest gebeuren.
Nu hebben we 2 meter met de matten en de laatste meter een dikke laag stro.
Omdat ze liever op het stro plast en mest blijven de matten droog en hoef je alleen het achterste gedeelte uit te mesten en opnieuw op te strooien.
Zo bevalt het ons SUPER!!!!
joyce83 schreef:Imker hoe houden deze zich op een stoeptegels ondervloer? Blijven ze lang nat? of als paard plast dat het er snel doorheen trekt en paard dus na 5 minuutjes de vloer weer droog heeft.
Citaat:Bestand tegen hoge puntbelasting
Anti slip
Vochtdoorlatend
Zeer slijtvast
Schokabsorberend
Warmte-isolerend
Snel en goed te reinigen
Eenvoudig op maat te snijden en te leggen.
pimmela schreef:ik vind het een superuitvinding.
ik denk dat ik al zon 15 jaar stalmatten gebruik en ik vind het super.
ik heb overigens niet heel de stal vol liggen met matten. in elke paardenstal liggen 2 matten naast elkaar, een stu van de achterkant van de stal daar ligt niets, wat betreft matten dan.
daar heb ik krullen liggen. ook op de matten liggen wat krullen.
mijn paard ligt er heerlijk op en het scheelt een hoop uitmesten.
zijn behoeftes doet hij ook achter in de stal, daar waar geen matte liggen.
hoop dat iedereen het zo snapt, en anders hoor ik het wel.
kimmie261 schreef:gimmick waarom hebben paarden niets te eten dan??
mijn paarden krijgen 24 uur per dag kuil/hooi....stro is geen voeding voor een paard,dus ik snap al niet dat mensen dat zien als voer...