Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
DubbelDun schreef:Waarom is kuilgras per defintie beter van kwaliteit??
Veel paarden krijgen van kuilgras last van hun maag/darmen nl. Dat ze het zure lekker vinden hoeft niet in te houden dat het ook goed voor ze is.
Wirobelgje schreef:Afhankelijk van de grootte van je paard natuurlijk, maar die mazen bij mij zijn 5 cm. daar gaat echt geen hoef in passen.hooi in een net in de stal zou zeker handig zijn maar ik vind dat nogal eng. Zou niet willen dat ze door stom toeval met een voet in 1 van de mazen blijft haken met alle gevolgen van dien...
Armani88 schreef:Bij mij op stal staat er ook één die eet zijn eigen stront en dus ook zaagsel. en die heeft sinds vorige week een muilkorf om

poes schreef:Veel en veel dettol over spuiten. Of op stro zetten en gewoon vaker strooien.

fransje23 schreef:Armani88 schreef:Bij mij op stal staat er ook één die eet zijn eigen stront en dus ook zaagsel. en die heeft sinds vorige week een muilkorf om
En niemand die zich afvraagt waarom dat paard dat doet?![]()
Inderdaad, symptoombestrijding....
Geef die paarden eerst eens wat uren vrij buiten en ruim voldoende goed ruwvoer ( en ja dat kan best bijna een hele baal zijn) en kijk dan nog eens of ze de bodembedekking op eten..
Armani88 schreef:dit paard komt vaak buiten ! en krijgt veel beweging en goed ruwvoer. waarom moet overal altijd iets achter zitten
Armani88 schreef:ze eet haar eigen stront op en dus krijgt ze vlas binnen.
Armani88 schreef:zei heeft elke week bijna koliek. en de paarden krijgen voldoende vitaminen binnen..
x_Anne_x schreef:De eigenaar zegt dat ie daar net zo goed koliek van krijgt maar ik zou t ook niet weten
fransje23 schreef:Armani88 schreef:zei heeft elke week bijna koliek. en de paarden krijgen voldoende vitaminen binnen..
Is ze al eens bij de kliniek geweest? Want elke week koliek is natuurlijk verre van normaal..
Bovendien is mest eten ook abnormaal gedrag dus tijd om uit te zoeken wat het paard mankeert.
Krijgt ze met die muilkorf geen koliek meer en hoe kan ze dan haar hooi op eten?
Hoe weet je zo zeker dat ze geen tekorten heeft? Is er al een bloedje getrokken?