inrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Samir

Re: inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:22

Ik denk dat de TS hetzelfde bedoelde, alleen het verkeerd verwoord heeft. Knipoog

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:23

dat weet ik wel zeker,
maar de wist ze zelf ook niet hoe het (precies) moet.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:29

Maar ik vind het wel vreemd dat ze zegt die manier te gebruiken.
Verderop zegt ik heb het laatst geleerd ik weet ook niet precies hoe het moet.
En het nu heel anders blijkt te zijn.

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:39

Ze zal het een keer gezien hebben, maar de essentie gemist hebben Knipoog

Is er nog ergens een beloning uitgeloofd voor het ontrafelen van het mysterie? Knipoog

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:52

Mischien bij TS zelf.
Want alls je eerder was gekomen en had gezegt wat ze bedoelde en dat ze gelijk had.
Dan had je haar agje gered.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:29

Moderatoropmerking:
Alle offtopic reacties zijn verwijderd.

Graag vanaf hier het topic weer ontopic houden. Het mysterie is opgelost en TS heeft aan jullie uitleg gegeven, dus kan de discussie weer ontopic verder gaan. Lachen

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:09

Wat wou je nog meer weeten TS?

Tammphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:15

15 jaar geleden die van mij ingereden (zo'n drammerig, eigenwijze, zwaar in de puberteit en moeilijk te breken POOWNIE), daar leer je een heleboel van! Nooit meer! (hihi) Maar neem veel begeleiding van iemand met veel ervaring (met verschillende paarden, die weten namelijk ook meerdere methodes voor hetzelfde...en dan zoek je uit welke t beste bij jouw paard past.) Een arabier zou ik trouwens wat later inrijden dan normaal (mijn mening), die bouw is toch wat fijner...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:55

kun je zelf duidelijk uitleggen wat die zogenaamde plastic manier is??

we gaan er nou wel vanuit dat animal_abc errug dicht in de buurt zit maar wie weet bedoel jij wat heel anders?!

DionnexA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 17:56

Ramona_T schreef:
Ja maar wat doe je verder dan?
Met je paard gek maken door naast hem te gaan staan springen ben je er nog niet.
Lijkt mij te minsten.
Of spring jij een aantal keer naast je paard en stap je er de volgende dag op voor een z proef

Nee ik spring er niet naast en ik stap er de volgende dag ook niet op voor een z proef.
Hij krijgt het vertrouwen van mij.

Maar ik heb de laatste tijd zo'n pijn aan mijn rug, ik ben laatst van een paard afgevallen tegen de bakrand aan op een manege, en er zat een behoorlijk scherpe punt aan dus ik ben vandaag van plan om naar het ziekenhuis te gaan, Dus ik geef denk ik geen antwoord de komende dagen. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Tanja op 10-07-08 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag alles in 1 bericht of gebruik aub de editknop.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:04

tja

dat is ook een manier

Knipoog

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:18

Moderatoropmerking:
TS heeft aangegeven de komende dagen niet te kunnen reageren. Speculaties hierover zijn dan verder ook niet nodig. Het topic gaat over inrijden en ervaringen met diverse methodes.

Bij deze het vriendelijke, doch dringende verzoek om ontopic verder te gaan. Veel verzoeken zal ik niet meer maken.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:45

23jaar geleden kreeg ik mijn arabiertje, via een handelaar, hij vond het wel wat voor mij. Mocht ik haar niet kopen dan zou ze naar den bosch gaan (paardenmarkt) 't was wel een pittige zei hij erbij.

En dat is ze ook, nog steeds Haha! ik heb wel leren zitten van haar, dat moest wel want om de 5min zandhappen is ook niet alles Knipoog Ben van de ponyclub afgestuurd, kom maar terug als ze op 4 benen loopt ipv 2- tips hadden ze niet, dat paard was volkomen verpest.

En dat was ze ook, ze was net 4, was van hand tot hand gegaan via de ponyclub en heeft verschillende kinderen daar trauma's bezorgd. Haar laatste eigenaresse heb ik nog op kunnen sporen, 10 jaar later. Die was zelfs toen nog bang van haar, ik bood aan dat ze op haar mocht rijden, durfde ze niet.

Paarden inrijden...en zeker arabieren...niet aan beginnen tenzij je erg ervaren bent.

Paarden inrijden is een kwestie van "aanvoelen" hoe ver je per dag kunt gaan, en op tijd een stapje terug nemen. Alleen kun je dit sowieso niet- je hebt iemand op de grond nodig die je volledig vertrouwd en niet loslaat als jij er zelf op zit !

Soms duurt het 2mnd voordat mijn gevoel zegt dat ik erop kan- en soms....zo heb ik eens voor de eerste keer een halflingertje ingereden...terwijl het enige dat ik eigenlijk wilde doen : de voeten uitkrabben. Er kon namelijk niemand aankomen (echt penny verhaal Haha! ) en had verschilende personen al door de stal gemept. Ik heb haar toen de binnenbak in genomen en daar de hoeven gedaan, niets aan de hand. Een half uur later zat ik erop Cool Ik heb die maand om de paar dagen op dat halflingertje gezeten, ook los, wel zonder zadel (da's een tic van mij kruip liever voor de eerste keer ergens op zonder zadel) Let op, wordt nog penny-achtiger: 2mnd later krijgt hij koliek, wordt zelfs nog geopereerd in Utrecht, ben diverse keren nog bij hem geweest daar. Maar hij overleed toch... De duurste manegepony ooit, heeft nog nooit een klant opgezeten ! Heb onze hond naar hem vernoemd (Major)