Wat zouden jullie kiezen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarchaL

Re: Wat zouden jullie kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:46

Ik zou persoonlijk gaan voor optie 2. In mijn geval omdat ik graag volpension sta en omdat de stal verder gewoon erg fijn klinkt tegen een redelijke prijs. Qua advies zou ik ook stal 2 zeggen, ik sta liever bij echte paardenmensen. Daarnaast vind ik het heel fijn als mijn paard in groepsverband (of duo) op de wei kan.

*edit* zie net dat je het nog even aan wilt kijken Clown

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:11

Ik zelf zou ook persoonlijk voor optie 2 kiezen in jou omschrijving.. Aangezien je drukke leventje is het voor je paard misschien dan ook fijner als hij binnen en buiten wordt gezet overdag. Zodat jij sávond lekker de tijd heb als je aankomt bij je paardje om lekker aan de slag te kunnen gaan.
+aangezien een paard een kudde dier is, is het voor je paard veel fijner met soort genootjes buiten te lopen.

Je zou eventueel altijd een dagje kunnen trekken voor een fijne bos rit, uit jou omschrijving is dat best te doen.

Suc6 met je keuze

Mentbart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:08

Stal 2.

mdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:29

is er niet een goede plek met bos en volledige verzorging, gewoon nog even verder zoeken?
Volgens mij zou je graag kiezen voor stal 2 en had je daar al weer gestaan als buiten rijden daar makkelijker was.
Succes met kiezen!

Groeten Marieke

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:35

Het word dus nummer 2. aan de reacties te zien Clown

saratj140

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:46

ik denk voor de eerste je reist wel langer maar het ziet er uit als een erg gezellige en leuke stal ik denk dat dat toch wel erg belangrijk is je gaat er tenslotte voor je plezier heen toch Haha!

xxCyntxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:40

2e lijkt me het leukst en het best.. Knipoog

Nidiot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:16

Ik zou gaan voor stal 2. aangezien je fulltime werkt en genoeg bezigheden hebt.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 23:34

Stal twee, puur om het feit dat de paarden daar gezamelijk staan. Dat is gewoon een must vind ik.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 08:12

Twee. Als je paard met andere paarden goed overweg kan, waarom dan niet samen staan? En qua kosten ben je per jaar meer kwijt bij stal een denk ik, plus je hoeft niet op en neer te rijden voor hooi, stro, of je voer als dat op is. Geen bos, maar je kan bijvoorbeeld ook met de trailer gaan. Plus de reistijd is korter, dus als je moest kiezen zou ik zeker voor 2 gaan.

_Jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:27

Tjhaa weetje het is jou eigen keuze. maar als ik jou was zou ik voor optie 2 gaan Knipoog
tenminste die lijkt mij fijn Bloos

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 20:29

de benzinekosten maken niks uit want de stallingskosten zijn minder... ik zou voor 1 gaan als je of iemand hebt die als jij geen tijd heb dan voor jou even je paard buiten zetten. voor de Luxe ga je naar stal 2

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 09:09

Ik zou geen van beiden kiezen Nagelbijten / Gniffelen

Stal één klinkt super, maar zou voor mij afvallen omdat de paarden ieder een apart stukje weide hebben, ze kunnen dus niet met elkaar ravotten?! Jammer.. En hoe groot (klein) zijn die stukjes waar ze in staan?

Stal twee zou voor mij afvallen, omdat ik niet van volpension houd, ik mest liever zelf. Daarnaast zou ik het geld er niet voor neer willen leggen Haha!

Tja, wat vind je zelf, als jij er mee kan leven moet je het zeker doen!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:23

Marchador schreef:
Stal twee zou voor mij afvallen, omdat ik niet van volpension houd, ik mest liever zelf.

haha dat is voor mij juist een reden om voor volpension te kiezen haha Nagelbijten / Gniffelen

Ik zou nog steeds voor optie 2 gaan Clown Tong uitsteken

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:42

stal 1 vind ik zelf het fijnst. alleen de drukte van 30 stalgenoten is minder maar toch. stal 1

heb liefst alles zelf in de hand kwa mesten, voer, enz. ik werk ook fultime ga voor mijn werk voeren en buiten zetten en savonds ga ik weer voeren, mesten, rijden en binnnenzetten. (sochtends doen mijn stalgenoot en ik afwisselen zei de ene week ik de andere week). savonds zijn we meesteal samen op stal en anders zorgt de gene die savonds op stal is dat de paarden eten krijgen en binnen worden gezet.
we zorgen ook zelf voor wormenkuur en entingen kopen zelf onze vlas en hooi en voer. we huren alleen een stal, wei en rijbak.

heb maar 1 stalgenoot, daar sta ik al bijna 3 jaar mee op stal en die vertrouw ik mijn paard voor 100% toe. dat doet ze ook bij mij trouwens ik moet nu ook twee weken voor haar paardje zorgen en die mest, voer en zet ik binnen en buiten in die twee weken dus wat wil ze nog meer. er wordt super voor haar paardje gezorgt en dat doet ze ook als zij mijn paard moet verzorgen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 11:09

Hier thuis heb ik ook "doe het zelf" maar met behulp van een rooster heeft iedereen toch 3 dagen helemaal vrij... Die andere 4 dagen moet er in elk geval uitgemest worden en de paarden verzorgd/verzet etc. Ongeveer 30 tot 60 minuten werk, afhankelijk wat er gedaan moet worden op dat moment.

Toen ik vol pension stond in een wei was ik ook wel 2 uur bezig met mijn paard. Al kon het natuurlijk sneller als ik het druk had.

Maar zo te horen heb je voorlopig in elk geval een goede oplossing door een stalgenootje bij te laten springen tegen een vergoeding. zo kan dat stalgenootje wat bijverdienen, en kun jij het wat rustiger aan doen. Kan mooi zo toch?

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 12:50

Bedankt allemaal voor jullie meedenken en antwoorden!
We zullen wel zien wat de tijd brengt ..
Voorlopig sta ik nog op stal 1 Knipoog en nu ik 2 dagen vrij heb, scheelt dat iig alweer iets.

Jarax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:31

Ik zou voor optie 2 kiezen,
ookal heb je dan geen bos om te gaan wandelen,
ik zou zelf ook liever met 8 mensen ergens samen staan dan
met 30 .

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 15:10

stal 2. Dan kan je makkelijk een keertje overslaan met een drukke baan en het contact met andere paarden vind ik ook erg belangrijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:44

stal 2

Sientje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:47

als ik jou was, zou ik de 2e stal nemen, aangezien je fulltime werkt

Charlotje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:29

Als alles goed in de buurt is,
zou ik stal 2 nemen..
Weet niet waarom..
Ook gewoon omdat je een fulltime hebt Lachen
xxx

Renekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:02

Ik zou denk ik stal 2 doen.....

vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:07

stal 2 ! Lachen

LotteElf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:33

Ik denk stal 2.
Hier waar ik woon, heb ik alleen maar keuze uit saaie landweggetjes x'D Maar ik wil dat er mensne zijn die écht verstand van paarden hebben. Een ook fijn dat er weinig pensionklanten zijn.