Nieuwe stal... o wat leuk...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

orion_

Re: Nieuwe stal... o wat leuk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 07:17

Wat vervelend zeg!!
Zelf zou ik snel opzoek gaan naar een andere stal.
En dan desnoods maar een stal met iets minder luxe.
Die zijn waarschijnlijk sneller gevonden dan een stal met alles erop en eraan Lachen
Suc6 ermee!!!

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 07:38

vantevoren was er dus niet gezegt dat er geen paarden met een stal gebrek mochten komen ,dan moeten ze nu ook niet zeuren.
bij ons op stal mogen geen wevers of luchtzuigers ,staat ook in ons contract zo weet je gelijk waar of je aan toe bent.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 08:06

benangelique schreef:
ach, een buitenstal is ook zo naar niet hoor! wij hebben alleen maar buitenstallen en de keren dat ik in de regen loop met mesten enzo zijn op 1 hand te tellen.

Weet jij zeker dat je in Nederland woont???

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 08:08

mariska32 schreef:
ik zal wel kwaad bloed zetten maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen luchtzuiger aanneem...

kan je vertellen waarom niet? misschien begrijpen we op die manier de stalhouder ook beter.

en ja aerdenhout, ik woon in Nl Clown
wij hebben alleen de beschikking over een buitenbaan en buitenstallen en ik moet zeggen dat ik nooit meer anders zou willen.
afgelopen jaar heb ik denk ik 3x in de regen gereden en 1x niet gereden omdat het noodweer was.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 08:10

Ik heb ook alleen maar buiten boxen en ik heb toch heeeeeel vaak in de stromende regen gelopen afgelopen winter. Maar ook ik zou niet anders willen hoor! Nou ja....binnenbak zou toch wel erug fijn zijn.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 08:30

benangelique schreef:
mariska32 schreef:
ik zal wel kwaad bloed zetten maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen luchtzuiger aanneem...

kan je vertellen waarom niet? misschien begrijpen we op die manier de stalhouder ook beter.

omat ik er niet van overtuigt ben dat paaren het onderling niet overnemen.
toen ik zelf nog op pension stond heb ik vaker gezien dat paarden gedrag van elkaar overnamen die ze niet zouden overnemen van elkaar.
zo had je al snel een paar hoeken met bijbehorend gedrag Knipoog
maar vooral omdat het iets is waar ik zelf niet hele dagen op wil kijken.
[wil hier verder niemand mee voor het hoofd stoten Knipoog ]

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 08:44

lijkt mij dat er dan toch een aanleiding is dat die paarden gedrag overnemen. zoals eerder gezegd staat de mijne al een hele tijd naast een zuiger en zij zuigt ook niet. als je zelf je paard mentaal gezond weet te houden gaan ze ook geen ondeugden ontwikkelen

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 09:00

Luchtzuigen wordt alleen overgenomen indien het paard wat er naast staat er ook "aanleg " voor heeft. (kan het juiste woord even niet vinden).
Als het paard wat er dus naast staat niet geneigd is de tralies of voerbak vast te pakken zal deze het ook echt niet overnemen.
Natuurlijk zal het best wel eens voorkomen 1 op de 500 '
Maar om er zo'n drama van te maken ?????????

Toen ik hier kwam en begon met de pensionstalling stond er ook een paard met een band om zijn keel, ik heb de eigenaar gezegd dat ze de band af mocht doen, en we zouden wel zien wat er ging gebeuren.
Er gebeurde helemaal niets, alleen dat de eigenaar super blij was, en het paard ook!!
Maar de paarden namen het echt niet over.

Urielle, je moet met blijdschap naar je paarden gaan, met trots, laat je niet indimmen. Stalling is al duur genoeg, en dan vind ik dat je best mag vragen aan de pensionhouder naar een passende oplossing.
Desnoods plaats je links en rechts van jouw paarden ook luchtzuigers... Dus dan verhuizen hun.
Waar zit je eigenlijk? welke provincie?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 09:36

trustHim schreef:
lijkt mij dat er dan toch een aanleiding is dat die paarden gedrag overnemen. zoals eerder gezegd staat de mijne al een hele tijd naast een zuiger en zij zuigt ook niet. als je zelf je paard mentaal gezond weet te houden gaan ze ook geen ondeugden ontwikkelen

Dat is natuurlijk wel het probleem Lachen Als er op een stal meerdere paarden luchtzuigen, zegt dat imo best veel over het stalklimaat. Kennelijk is er iets dat ervoor zorgt dat het moeilijk is om de paarden mentaal gezond te houden.

Eerlijk gezegd houd ik er ook niet van als er luchtzuigers of paarden met andere stalgebreken in de buurt van mijn paard staan. Het zou ook een reden voor mij zijn om mijn paard niet naar die stal te verhuizen. Het is één van de redenen waarom ik mijn paard van de vorige stal heb weggehaald.
Waarom? Omdat stalgebreken zorgen voor heel veel onrust in de stal. Die paarden staan niet gewoon rustig op hun strootjes te knabbelen, maar bewegen continu en maken continu geluid. Ik heb nu ervaren dat mijn paard daar helemaal gestoord van wordt. Hij is de rust zelve, een echte Gelderse goedzak. Maar door de onrust op stal had hij geen moment rust en dat kwam zijn gedrag niet bepaald ten goede. Als hij daar langer had gestaan, had hij vast ook wel wat ontwikkeld. Niet omdat stalondeugden besmettelijk zijn, maar omdat het onrustige stalklimaat het in de hand werkt.

We hebben hem verhuisd, hij kwam de trailer af, keek rond en was weer dat relaxte paard dat we kenden.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 09:39

Arme Urielle..
ik zou ook met mijn handen in het haar zitten zeg..
maar ik zou toch écht wat anders zoeken, als ze op dag 1 al zo lopen te zeuren? wat moet dat dan nog worden?
het is inderdaad moeilijk om een fijne stal te vinden.. maar ik zou toch écht verder zoeken, en wie weet veranderd er in de zoektijd toch nog iets, en gaat het meevallen..
sterkte..

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 11:00

Ik zou wat anders zoeken, ik vind het niet normaal hoe er nu al op gereageerd word.. en dat is dus nog maar het begin.

Succes!!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 12:44

Ik zou ook snel weer verder zoeken. En in de tussentijd zo min mogelijk met die mensen praten. Wat een eikels zijn dat zeg. Boos!
Daar bedoel ik die overburen trouwens mee. Bah zou niks voor mij zijn. Heb vroeger ook met zulke mensen te maken gehad helaas.
Ben nu zeer blij dat ze hier aan huis staan in de wei heerlijk hoor. Geen gezeik, ik maak zelf wel uit wat ik doe!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:18

urielle, hoe is het nu? ben je vandaag al op stal geweest?

joepiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:38

Volgens mij is het juist het beste om je paard en pony in die lege binnenstal te zetten, als je je paarden aan huis hebt is het heel normaal dat er wel eens eentje alleen staat als de ander gereden wordt. Het lijkt me juist heerlijk rustig zo met z'n tweeen in die ruimte, zelf heb je dan ook geen gezeik aan je hoofd. Het moet wel een lichte ruimte zijn, als de stal eigenaar om 6 uur s avonds het licht al uit doet in de winter vind ik het ook niet ideaal. Maar in jou situatie zou ik voor die optie kiezen, zeker weten.

VINED

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:03

ik heb ook een luchtzuiger,maar zou het vreselijk vinden als ik gedwongen zou worden hem een band om te doen,hij staat al jaren zonder band,en dat gaat goed,hij zuigt alleen met eten.

ik zou zeker als er nu zo snel al gezeur is ,op zoek gaan naar een andere stal.

sterkte met je besluit,lijkt me echt een heel vervelend probleem.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:14

Kun je niet een band los omdoen??
Bedenk ook maar even wat.

En in welke regio zoek je stalling. Misschien dat Bokt je kan helpen met het vinden van een leuke en geschikte plek!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 17:08

benangelique schreef:
urielle, hoe is het nu? ben je vandaag al op stal geweest?

Ja, ik ga dagelijks twee keer naar stal om te voeren en de paarden eruit te halen, dus ze hebben nogal last van me Duivel

De overburen hebben verder niets meer gezegd, ook van de stalhouder heb ik niks meer gehoord dus ik wacht het verder wel af (heb vandaag nog pakken vlas in de stal laten gooien dus...). Er stonden meer mensen op stal die het volkomen belachelijk vonden dat mijn paard een band aan moest of verhuisd moest worden dus er is vast wel iets te regelen anders.
Overigens heb ik inmiddels meerdere luchtzuigende paarden ZONDER band gezien Vork
Ook heb ik dus inmiddels iets van contacten gelegd en de meeste mensen lijken verder wel vriendelijk.

Omdat mijn paard vorige keer zo reageerde op de verhuizing, kijk ik het gewoon nog even aan. Als ik echt in de verleiding kom om mensen te gaan slaan Duivel dan zal ik wel verder kijken.

Ik woon overigens in provincie Antwerpen, tips voor stallen in een kring rond Antwerpen of bij Bergen op Zoom/Roosendaal etc. zijn sowieso altijd welkom maar ik heb lang geadverteerd en gezocht (ook op Bokt) en daar kwam weinig respons op.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 17:09

joepiejee schreef:
Volgens mij is het juist het beste om je paard en pony in die lege binnenstal te zetten, als je je paarden aan huis hebt is het heel normaal dat er wel eens eentje alleen staat als de ander gereden wordt. Het lijkt me juist heerlijk rustig zo met z'n tweeen in die ruimte, zelf heb je dan ook geen gezeik aan je hoofd. Het moet wel een lichte ruimte zijn, als de stal eigenaar om 6 uur s avonds het licht al uit doet in de winter vind ik het ook niet ideaal. Maar in jou situatie zou ik voor die optie kiezen, zeker weten.

Dat mocht dus niet meer, alleen de buitenstal nog.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:03

nou urielle, dat klinkt goed toch! hebben de andere eigenaren van luchtzuigers spontaan de banden afgedaan? begrijp ik dat nou goed?
misschien moet je gewoon duidelijk aangeven waar jouw grenzen liggen, zodat iedereen weet wat ze aan 'die nieuwe' hebben? het is wel duidelijk hoe jij over je paarden denkt in ieder geval! Ja
je leert wel snel de mensen van stal kennen; wie trekt je aan en wie juist totaal niet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 18:10

Nee, ik liep gewoon wat rond en toen zag ik meerdere paarden op stal op hun bak hangen en ze hadden geen band aan. En ze hebben het niet van de mijne want die staat niet in het zicht Clown

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:12

ROFL die hebben het geroken!! ROFL

let maar op wat voor smoezen je daar op gaat krijgen straks. Haha!

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:32

Vervelend dat er zoveel vooroordelen zijn over stalondeugende, maar heb het zelf op stallen ook vaker meegemaakt. Ik maak er nooit een probleem van en mijn merrie staat om die reden vaak langs/tegenover paarden die luchtzuigen of weven ed. Mijn merrie heeft het nooit overgenomen en werd er ook niet onrustig van. Bovendien vind ik het ook geen reden om ergens niet te gaan staan, wie zegt dat de paarden er op die stal mee zijn begonnen? ALs je een goede indruk hebt van een stal let je zelf op of er geen verveling is voor je paard toch?

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:36

dat ze zelf maar eens opletten dat hun paard niet gaat luchtzuigen Slapen
Jezus, wat n zijkerds (srry Tong uitsteken)
Een paard is nu eenmaal niet perfect.
En de eigenaars van die stal moet het zo maar zien:
als ze jou wegsturen hebben ze weer een pak minder geld Tong uitsteken
Trek je bek maar eens open! Knipoog

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:21

Verschrikkelijk, dat mensen zo vervelend kunnen zijn! Ik woon zelf in Antwerpen, en ik vind zoieso de meeste stallen, of te duur, of echt verschrikkelijke mensen! Maar ik ken meerdere mensen die in de omgeving van Ekeren, Stabroek, Kappellen, etc. een weide huren, die zijn overigens niet echt duur, en dan evengoed alles zelf doen.. Vaak doen ze dat dan samen met andere, en meestal zetten ze er wel stallen op. Ik ken 1 vrouw, en die huurt samen met 3 andere een weide, en dus kopen ze allemaal samen hooi en vlas enzo. aan. Als ik een pony/paard zou kopen binnen een jaar ofzo zou ik het ook zeker zo doen! Is handig, want je kan afspreken wie gaat voeren enzo, en tjah, misschien niet alle luxe..
Laatst bijgewerkt door CandyQueen op 30-06-08 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:30

He bah, wat vervelend om op deze manier aan te komen op je nieuwe stal. Omdat ik begrijp dat het om een grote stal gaat, lijkt het haast of je een nummertje bent en het liefst voor jou 10 anderen hebben.
Gelukkig dat je iig al wat mensen hebt leren kennen. Verder zou ik ook voet bij stuk houden, het zijn jouw paarden en daarover beslis jij. Kunnen die z**kerds hun paard niet verplaatsen? (ok, dat is mss ook heel kort door de bocht, maar als zij zulke grote problemen maken..)
Succes ermee iig, hopen dat het goed komt! Kan je helaas ook niet helpen met een stal, ken alleen de goubergh (onbetaalbaar) en een grote stal in Oud Gastel, weet alleen niet hoe het precies heet en het is ook vast niet in de buurt!