dierenhealthplan.nl wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kannie

Re: dierenhealthplan.nl wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:25

KiWiKo schreef:
Zomerexeem is niet op te lossen door eten Lachen

Ik zou het paard op onbeperkt hooi in een arm land zetten.........

zandkoliek krijgen ze omdat ze teveel bodemstoffen meekrijgen in het gras dat ze grazen...... dus grazen voorkomen door ongelimiteerd hooi te geven Lachen

hier ben ik het niet mee eens, zomereczeem is juist wel een heel eind op te lossen met voer. ik zeg niet alles en miss niet alle paarden, maar voer doet juist heel erg veel! de gevoeligheid voor muggen komt van binnen uit! JUIST kort gras is funest voor een eczeempaard omdat dit veel fructaan bevat. een vette wei is ook niet goed door de eiwitten die het bevat. een eczeempaard moet oud stekelig hooi eten (onbeperkt) en mag 1, hooguit 2 uurtjes op de wei met HOOG gras. mijn eczeempaard staat sinds een paar weken op een kaal stuk (dus helemaal zonder gras) ik voer haar subli zonder (is arm aan fructaan en eiwitten) en guess what? ze schuurt helemaal niet meer!

ivm met de zandkoliek zou je miss je hooi in een bak kunnen voeren...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:34

Ik ken deze kliniek nog niet, zal de link eens gaan bekijken. Naam ken ik wel en verschillende meningen over gehoord.
Dat ze grote stallen aantrekken is omdat veel grote stallen vaak veel geld hebben en denken dat as iets duur is, het per definitie goed is..
Ik zal geen namen noemen, maar heb vorig jaar van een voedingsadviseur van bekend bedrijf een schema gekregen wat ik mijn paarden zou moeten geven, waarvan 1 met eczeem en 1 overgewicht, hoefbevangengevoelig etc...sorry dsat ik dit zeg, maar 'de gek' gaf op mn ene paard die overgewicht heeft minimaal 2 kilo brok te geven, terwijl hij stil staat wegens blessures!! en zo dus steeds dikker en dikker wordt.
De eczemer kreeg voer voorgeschreven waar veel suikers inzaten! en ze moest op hoog gras, want in kort gras zit meer fructaan (zie index paardnatuurlijk) en eiweitten..me hoela, ze stond op hoog gras en schuurde zich tot pus aan toe kapot..kort gras doet wonderen bij haar.

Als je zelf geen verstand van grond ed hebt, het mss best een uitkomst zal zijn..
Elke boer zegt wat anders, tenzij het om zn kuil gaat en hoeveel eiwitten Knipoog het is altijd passen en meten wat het beste bij je paardje past en elk dier is weer anders.
En wie zegt dat die healthplan beter is in de grond dan een boer, die zijn inkomsten daaruit haalt indirect?

Proberen zou ik zeggen als je de cenen kunt missen en je de site betrouwbaar over vind komen Knipoog

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 22:41

tja ik ben ook een arme student natuurlijk, maar ik heb het er voor over als ik zeker ga weten dat t werkt.
liever 1x grof geld betalen voor een goed adviesplan dan steeds die dierenarts kosten want dat is namelijk nog veel duurder.
maar dr hebben niet veel bokkers ervaring mee? want ik krijg eigenlijk maar weinig ontopic reacties..
hopelijk gaan meer bokkers zich melden Lachen
ik wil echt alle ervaringen weten.. of t nou positief of negatief is.. want wil wel weten waar ik mijn geld aan uitgeef.

Margo0tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 09:53

Amy77 schreef:
Ik zal geen namen noemen, maar heb vorig jaar van een voedingsadviseur van bekend bedrijf een schema gekregen wat ik mijn paarden zou moeten geven, waarvan 1 met eczeem en 1 overgewicht, hoefbevangengevoelig etc...sorry dsat ik dit zeg, maar 'de gek' gaf op mn ene paard die overgewicht heeft minimaal 2 kilo brok te geven, terwijl hij stil staat wegens blessures!! en zo dus steeds dikker en dikker wordt.
De eczemer kreeg voer voorgeschreven waar veel suikers inzaten! en ze moest op hoog gras, want in kort gras zit meer fructaan (zie index paardnatuurlijk) en eiweitten..me hoela, ze stond op hoog gras en schuurde zich tot pus aan toe kapot..kort gras doet wonderen bij haar.

En dat is nou precies het probleem! Er wordt niet naar de leefomgeving en situtatie van het paard gekeken voor er met advies wordt gestrooid. Mijn ervaring is dus dat DHP juist naar het totaalplaatje kijkt, een advies op maat dus. En dat het heel duur is?Tja, wat ik al eerder heb aangegeven mijn dierenarts is ook niet gratis. en hij moet mijn paard steeds oplappen. Dhp heeft er juist voor gezorgd dat ik die kosten niet meer heb maar nog belangrijker dat Easter in balans is:D
En JA dat had een goede paardenhouder mij ook kunnen vertellen, maar meestal denken die wel vanuit hun eigen situatie en ze komen niet 2-3 uur bij je paard kijken om een zeer uitgebreid adviesrapport te schrijven. En vindt die goede paardenhouder maar eens... Hier worden nu ook al weer verhaaltjes gestrooid over het gras.
Dus ja doe ik liever in een keer grof geschut Tong uitsteken Knipoog Het gaat hier wel om mijn Easter Bloos

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 11:09

KiWiKo schreef:
dan moet het paard op vetarm gras Haha! Knipoog

knap bedacht.. maar zo ver was ik zelf ook al Vork
ik heb niet t idee dat jij die paardenhouder die mij de juiste informatie kan geven.. sorry.. maar de dingen die je zelf opsomt had ik zelf ook al bedacht maar werken niet.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:18

Margo0tje schreef:
Amy77 schreef:

En dat is nou precies het probleem! Er wordt niet naar de leefomgeving en situtatie van het paard gekeken voor er met advies wordt gestrooid. Mijn ervaring is dus dat DHP juist naar het totaalplaatje kijkt, een advies op maat dus. En dat het heel duur is?Tja, wat ik al eerder heb aangegeven mijn dierenarts is ook niet gratis. en hij moet mijn paard steeds oplappen. Dhp heeft er juist voor gezorgd dat ik die kosten niet meer heb maar nog belangrijker dat Easter in balans is:D
En JA dat had een goede paardenhouder mij ook kunnen vertellen, maar meestal denken die wel vanuit hun eigen situatie en ze komen niet 2-3 uur bij je paard kijken om een zeer uitgebreid adviesrapport te schrijven. En vindt die goede paardenhouder maar eens... Hier worden nu ook al weer verhaaltjes gestrooid over het gras.
Dus ja doe ik liever in een keer grof geschut Tong uitsteken Knipoog Het gaat hier wel om mijn Easter Bloos

Nou ik wil niet heel vervelend doen, maar ze adverteren met dat ze echte voedingsadviseurs zijn, dierenartsen etctc..dan mag je ervan uitgaan dat het goed is he..
Nogmaals, niet geschoten altijd mis..als je de centjes hebt. Ik vind het wel gezegend en heb inmiddels mn eigen schema gemaakt en ze staat nu zelfs zonder eczeemdeken, zonder smeersels en het hoefbevangenpaard staat zelfs weer hele dag op de weide Knipoog allemaal door zelf uit te vogelen.
Wel fijn dat jouw Easter zo goed geholpen is..das alvast 1 positieve reactie..ik wacht er op meer, net als de TS Lachen

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 11:21

@ Amy77
heb jij er slechte ervaringen mee dan?
en hoe heb je t voor elkaar gekregen je paard weer zo goed te krijgen?
ben erg benieuwd Pling

Margo0tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:27

Wat goed dat jij zelf een schema hebt gemaakt:) denkt er dus goed overna. Ik had zelf ook dingen uitgeknobbelt, maar het probleem was dat ik de achtergrond van de oplossing niet snapte. Ik kon geen onderbouwing vinden. En dat vind ik toch heel belangrijk, omdat het anders op lange termijn mis kan gaan:) Maar vind het heel goed te horen dat je zelf bewust bent gaan zoeken en een oplossing hebt gevonden:)
En hoe mensen adverteren kan je helaas niet op afgaan, daarom wordt hier ook naar ervaringen gevraagd met DHP. Want mensen kunnen zoveel zeggen.
Er zijn hier ook mensen op bokt die zich voedingsadviseurs noemen en dat is gewoon schandalig wat voor een kolder die mensen verspreiden.
Ik heb dhp eerst gewoon mijn probleem voorgelegd, daar kreeg ik zo'n uitgebreid en onderbouwd antwoord op dat ik heb besloten ze in te schakelen. Dat was voor mij het laatste duwtje Knipoog
Dus ja, vrijblijvend informatie vragen kan altijd Lachen
Groetjes,
Margo
PS. Volgens mij bedoelt Amy andere voedingsadviseurs?

Margo0tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:34

moniekk schreef:
KiWiKo schreef:
dan moet het paard op vetarm gras Haha! Knipoog

knap bedacht.. maar zo ver was ik zelf ook al Vork
ik heb niet t idee dat jij die paardenhouder die mij de juiste informatie kan geven.. sorry.. maar de dingen die je zelf opsomt had ik zelf ook al bedacht maar werken niet.

En dát komt omdat niet elk paard en elke situatie hetzelfde zijn!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:01

Op zich vind ik het idee, met name voor beginnende paardenhouders of, laten we zeggen, mensen met weinig ervaring, niet zo slecht om een totaal-consult te laten doen.
Het enige waar ik vraagtekens bij zet is het ontbreken van enige kwalificaties van de personen die het consult geven: ik kan geen informatie vinden over opleiding, kennis, expertise. Een indicatie van 'meer dan 20 jaar ervaring in de paardenwereld' zegt mij niks- want ook door die ervarenen kunnen bedenkelijke of verkeerde adviezen gegeven worden.

Maar op zich is het geen verkeerd idee en als je de prijslijst bekijkt nog niet eens zo duur.

Margo0tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:07

Jannepauli schreef:
Op zich vind ik het idee, met name voor beginnende paardenhouders of, laten we zeggen, mensen met weinig ervaring, niet zo slecht om een totaal-consult te laten doen.
Het enige waar ik vraagtekens bij zet is het ontbreken van enige kwalificaties van de personen die het consult geven: ik kan geen informatie vinden over opleiding, kennis, expertise. Een indicatie van 'meer dan 20 jaar ervaring in de paardenwereld' zegt mij niks- want ook door die ervarenen kunnen bedenkelijke of verkeerde adviezen gegeven worden.

Maar op zich is het geen verkeerd idee en als je de prijslijst bekijkt nog niet eens zo duur.

Agree! Kunnen ze specifieker in zijn.Vind je het goed als ik jouw berichtje kopier en doorstuur naar hen?
Kunnen we gelijk zien of ze iets met feedback doen Knipoog Vork
Margo
Laatst bijgewerkt door Margo0tje op 28-06-08 12:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:08

Dat lijkt me een goed plan!
Ben benieuwd!

Margo0tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:15

Ok heb dit verstuurd:
Beste Attila,

Niets over Easter hoor, dat gaat nog steeds heel goed!
Heb alleen even een opmerking over jullie site. Op bokt.nl hebben we een gesprek over jullie diensten.
Een opmerking van een medebokker was:
'Het enige waar ik vraagtekens bij zet is het ontbreken van enige kwalificaties van de personen die het consult geven: ik kan geen informatie vinden over opleiding, kennis, expertise. Een indicatie van 'meer dan 20 jaar ervaring in de paardenwereld' zegt mij niks- want ook door die ervarenen kunnen bedenkelijke of verkeerde adviezen gegeven worden.
'
Ik ben het hier mee eens, want ervaring hoeft niets te zeggen:)
Dus misschien tip om daar iets mee te doen?
Groetjes,
Margo Scholten

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:16

Keurig Maroogtje..denk dat het voor hun alleen maar beter is, om in te gaan op hun site over hun ervaringen en wat voor opleidingen/cursussen ze gedaan hebben etc.

Ennuh, ik bedoelde een andere voedingsadviseur..vandara dat ik ook zo huiverig reageerde op sommige posten..puur om ook eens de negatieve kant te belichten en express geen naam genoemd, omdat ik dat niet eerlijk vind..want voor zelfde geld werkt het voor andere mensen hun paard wel ggoed..net als voor Easter dit bedrijf goed is geweest.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:15

Dit onderdeel miste ik ook in hun site en geeft mij geen vertrouwen.
ik wil een gezicht met daarbij de kwalificaties, opleidingen (evt. controleerbaar bij opleidingsinstituut) en ervaringen met referenties.

Ken teveel gevallen van hele mooie en goede verhalen, maar geen kwalificaties... Een mooie website en een mooi verhaal en verdienen maar...
Dus dan wordt je vanzelf minder goedgelovig.

DHP is op wel heel veel gebieden expert.
Ben ook benieuwd naar andermans ervaringen en referenties, en dan het liefst bij normale bedrijven.

Margo0tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:43

Nou! Ik heb een reactie gehad van DHP! De lijst onderin van ervaring heb ik even ingekort, ik ga dat niet zomaar op het internet publiceren.( En i.v.m. ruimte:P)

Beste Margo,

Goed dat er mensen zijn die kritisch kijken, dat kunnen wij wel gebruiken in de paardensector! Hieronder mijn reactie.

'Het enige waar ik vraagtekens bij zet is het ontbreken van enige kwalificaties van de personen die het consult geven: ik kan geen informatie vinden over opleiding, kennis, expertise. Een indicatie van 'meer dan 20 jaar ervaring in de paardenwereld' zegt mij niks- want ook door die ervarenen kunnen bedenkelijke of verkeerde adviezen gegeven worden. Ik ben het hier mee eens, want ervaring hoeft niets te zeggen:)'

Dat er op dit moment geen informatie te vinden mbt kwalificaties heeft een aantal redenen.
De bedoeling van de site is om te vertellen wat Dieren Health Plan kán doen. Omdat dit vrij veel is, zijn er veel pagina’s nodig om dat toe te lichten. Veel ruimte om een uitgebreide personalia van betrokken personen te vermelden is er tot op heden niet bij.

Een andere reden is dat ik weinig waarde zie in het verkondigen van opgedane ervaring en gedane opleidingen. De reden hiervoor zal ik proberen toe te lichten.

Er zijn mensen die beweren dat kennis macht is. Met andere woorden; iemand die een opleiding heeft genoten heeft dus kennis en is dus ‘machtig’. In de praktijk gaat dit helaas niet op. Wanneer je een opleiding hebt afgerond, begint het pas. Want wat is een diploma? Een diploma wordt als beloning gegeven wanneer je een examen goed hebt afgerond. En wat is een examen? Een examen is een momentopname; het test je kennis op dat moment van het examen.
Als je een taal leert en het vloeiend kan spreken, kan je bijvoorbeeld een diploma halen dat jij die taal vloeiend kan spreken. Maar als jij vervolgens nadat jij je diploma hebt gehaald, lange tijd niets meer aan je taal doet, dan vervaagd je kennis en kunde om die taal nog goed te beheersen. Dat is met alles zo. Daarom zeg ik ook; TOEGEPASTE kennis is macht. Met toepassen bedoel ik dus dat nadat je een diploma hebt gehaald, je ook bezig blijft jezelf te ontwikkelen en bezig blijft met de stof of het vak.

Wat je vaak tegenkomt zijn personen die een opleiding hebben afgerond en vervolgens stoppen met zichzelf te ontwikkelen. Hierdoor sluiten zij zich af van moderne onderzoeken en educatie en blijven steken in een patroon welke langzaam maar zeker achterhaald wordt door moderne ontwikkelingen. Soms hoor je kreten van deze personen in de trend van ‘ik weet het beter, want tijdens mijn opleiding…..’ Opleidingen veranderen ook en staan ook niet stil, dus dergelijke argumenten zijn niet onderbouwd.

Om deze genoemde redenen is er een groot verschil tussen ‘kunnen’ en ‘kunde’. Diploma’s zeggen dus niet al teveel.

Nog een reden waarom ik voorzichtig ben te zwaaien met diploma´s is dat het via internet nogal eens verkeerd opgevat kan worden. Wanneer ik alle genoten opleidingen en ervaringen (overigens komt daar geen eind aan omdat ik nog steeds dagelijks ervaring op doe en regelmatig opleidingen op peil hou) zou opsommen, kan het overkomen alsof ik de enige zou zijn die de ´waarheid en kennis in pacht zou hebben´.
Wanneer ik een site zie waar dat gebeurt krijg ik in plaats van vertrouwen juist argwaan.
Want iemand die druk bezig is te pronken met diploma´s geeft in mijn ogen juist aan dat die persoon er al helemaal is en dus alles al weet. Wanneer iemand zo gaat denken sluit hij of zij zich juist af voor nieuwe ontwikkelingen en blijft achter. Na verloop van tijd zal zo´n persoon alleen nog maar achterhaalde stellingen raaskallen. In mijn optiek niet professioneel en vakkundig dus.

Dieren Health Plan werkt juist open, dat wil zeggen dat ik toe durf te geven dat ik niet alles weet. Maar ik zeg erbij dat als het voorkomt dat er geen antwoord voor handen is, er wel moeite wordt gedaan om het antwoord alsnog te vinden. Dat kan omdat er contact wordt onderhouden met o.a. het ministerie van LNV, Proefstation Paardenhouderij Lelystad, Landbouw Universiteit Wageningen en verschillende hoefsmeden, dierenartsen en instructeurs. Ook is het gegeven antwoord altijd onderbouwd en kunnen er informatiebronnen overhandigd worden.

Wat ik zelf qua opleidingen gedaan heb wil ik wel kort opsommen: landbouwscholen, orun t/m 3de fase, hoefsmid, paardenhouderij, tteam, centered riding, management.
Ervaring: instructie, dierenartsassistent, bedrijfsleider maneges, verschillende takken van paardensport beoefend (engels, western, polo, drafsport, rensport) accountmanager geweest bij groot veevoederbedrijf, bedrijfsleider geweest bij fabriek die verzorgingsproducten maakt voor paarden, cursusleider, etc.

Daarna volgde er nog een verhaal over mijn Easter en de vriendelijke groeten Tong uitsteken Lachen

Groetjes,
Margo

Margo0tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:51

joyce B schreef:
Dit onderdeel miste ik ook in hun site en geeft mij geen vertrouwen.
ik wil een gezicht met daarbij de kwalificaties, opleidingen (evt. controleerbaar bij opleidingsinstituut) en ervaringen met referenties.

Ken teveel gevallen van hele mooie en goede verhalen, maar geen kwalificaties... Een mooie website en een mooi verhaal en verdienen maar...
Dus dan wordt je vanzelf minder goedgelovig.

DHP is op wel heel veel gebieden expert.
Ben ook benieuwd naar andermans ervaringen en referenties, en dan het liefst bij normale bedrijven.

Beste Joyce,
Dhp is zeker niet normaal, het is namelijk een van de weinige bedrijven waar ik tevreden over ben. Om eerlijk te zijn was het feit dat personalia ontbrak voor mij geen blokkade, pas toen iemand het hier zei ging ik eens denken of het me wat leek. Nou JA, het zou leuk zijn te weten wie erachter zit. Maar is het nodig? Voor mij niet. Toen ik een uitgebreide mail terugkreeg van hen na het stellen van mijn vraag over Easter, was die professionaliteit doorslaggevend. Zeer onderbouwde argumenten, en vind ik beter dan een leuke foto;):P
Ik heb natuurlijk een goede ervaring met hen op zak, maar ja ik heb op een gegeven moment wel besloten om met ze in zee te gaan. Ik voorkom liever dan genezen.
Groetjes,
Margo

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:01

Fijn dat je hun antwoord gepost hebt! Ik ga er zeker op reageren maar zit nu even in tijdnood. Reactie volgt dus!

Margo0tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:03

Is goed hoor:) Ben benieuwd of je het er mee eens bent:)
Dit was voor mij weer eens een bevestiging dat ze verder denken dan de 'goede paardenhouder'.
Margo

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:13

om eerlijk te zijn vind ik het een prutsverhaal Clown
maar goed dat is mijn mening. ik vind dat als je zoiets doet je juist met diploma's moet wapperen en juist dingen over jezelf online moet zetten... dan weten mensen waar ze aan toe zijn Knipoog

Margo0tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:16

Rianneke schreef:
maar goed dat is mijn mening. ik vind dat als je zoiets doet je juist met diploma's moet wapperen en juist dingen over jezelf online moet zetten... dan weten mensen waar ze aan toe zijn Knipoog

En die mening mag je hebben:) Maar de hoefsmid van mijn zusje( en mijn oude hoefsmid) heeft 40 jaar ervaring maar geen diploma Clown Belangrijk is of hij blijft hangen aan de ideeen van 40 jaar terug of dat hij zich verder ontwikkelt. Dus die vlieger gaat niet altijd op. En op bokt zie ik mensen die zogenaamd opleidingen hebben gevolgd en dat niet onder stoelen of banken steken en die kramen enkel onzin uit.
Dus ja, het is waar je voor gaat he:D
Margo

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:19

Rianneke schreef:

Dat had ik nu ook toen ik het las. Clown

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:20

dus jij kraamt ook onzin uit Knipoog

maar ik heb inmiddels vernomen van de ts dat haar beestje vooruitgang boekt met simpele dingen die ik ook voor ogen had Knipoog dus echt onzin uitkramen doe ik (en andere mensen in dit topic) blijkbaar niet Haha!

Margo0tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:22

Rianneke schreef:
dus jij kraamt ook onzin uit Knipoog

? Ik roep niets van mijn opleidingen of zoiets?

Rianneke schreef:
maar ik heb inmiddels vernomen van de ts dat haar beestje vooruitgang boekt met simpele dingen die ik ook voor ogen had Knipoog dus echt onzin uitkramen doe ik (en andere mensen in dit topic) blijkbaar niet Haha!

Had het niet over jou Clown
Was een algemene opmerking, sorry als het anders overkwam!:)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:37

Margo0tje schreef:
Had het niet over jou
Was een algemene opmerking, sorry als het anders overkwam!:)

algemene opmerkingen zijn toch ook voor mij bedoelt Knipoog

Margo0tje schreef:
? Ik roep niets van mijn opleidingen of zoiets?

nee maar er hebben wel mensen zogenaamd opleidingen gevolgt en hun kramen onzin uit... als jij zulke antwoorden geeft in zo'n topic vind ik dat ook onzin uitkramen. je weet nooit wie er achter een profiel zit namelijk Knipoog ik lees per week minstens 3 vakbladen. zulke dingen zie je niet van een profiel af en is ook geen opleiding, maar het is wel degelijk kennis...

ik mis trouwens nog steeds een lijst met bedrijven die van hun diensten gebruik hebben gemaakt... recenties zijn tegenwoordig erg belangrijk en die vind je dus ook niet terug op hun site Ach gut