Hoeveel stalgeld zou ik vragen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snovje

Re: Hoeveel stalgeld zou ik vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:26

joyce B schreef:
felicity schreef:
Ik vinde de prijzen behoorlijk hoog.

Ik betaal 160 euro voor hooi en stro 2 binnenbakken (1 20x60 en 1 20x40) 1 buitenbak (20x60) en een heleboel wei. Ik zeg daarom ook tussen de 100 en de 120 euro.

Daar zou ik hier geen paard volpension voor willen hebben want dan houd ik er niets aan over...
En paard kost mij hier aan huis in de winter aan voer en strooisel al snel 100 euro of meer als hij elke nacht op stal gaat en compleet bijgevoerd moet worden en 2kg brok per dag krijgt. Dan heb ik nog niet eens de vaste lasten of onderhoud erbij gerekend en geen werkloon.

Hihi dan zal ik de mijne ook maar even in de groep gooien om het moeilijker te maken Bloos Tong uitsteken . Ik betaal 115,-. voor 5 hec ( waarvan 5 grasweide en 2 zandweide die altijd met elkaar in verbinding staan. Uitmetsen, nood stallen , 2 grote buitenabkken met licht, inenting en ontworming.

Het is idd ook erg afhankelijk van wat er in jouw omgeving voor wordt gevraagd. Kijk en zoek eens bijv op marktplaats naar prijzen bij je in de buurt. En wat wil je er zelf uithalen? Wil je alles quit spelen ofwil je winst hebben?

Succes met het maken van je keuze..

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:29

Ik zou persoonlijk niet hoger gaan dan 150,-... Ik weet niet precies hoe hoog de prijzen daar in de omgeving liggen, maar ik denk niet zo hoog als in de Randstad. Voor mijn stalling (omg. 's-Hertogenbosch) betaal ik ongeveer 200,- in de maand en heb daar een binnenbak van 20*40 en een buitenbak van 20*60, iedere dag uitmesten en weidegang. Andere stallen in de buurt zijn van vergelijkbare prijs/kwaliteit. Als ik op die manier redeneer, zou volgens mij dus 200,- in de maand erg veel zijn...

Wat betaal je in jouw omgeving bij andere stallingen? (dat is iets makkelijker om te vergelijken, omdat het erg veel scheelt per omgeving).

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 07:03

De prijzen in de omgeving zijn al genoemd, net als de prijs die ze nu in haar hoofd heeft.

cha_mira schreef:
Dat is de 1ste weide, ik heb nog een enorme 2de weide, maar daar moeten we idd met de trailer naar toe.

In mijn regio zijn stallen duur, in dezelfde straat verhuren ze boxen van 3.5op3.5 waar de paarden, elke dag maar 1uur op de weide mogen, en je zelf moet uitmesten, er is ook een piste even groot of demijne en een stapmolen, hier vragen ze 320euro per maand.
Een andere stal ook in dezelfde straat vragen ze 250euro dit is enkel stal+weide, hier moet je zelf alles doen, dus paarden op en uit de weide halen, ze worden enkel gevoederd voor je.

Voor de basiskosten voor mijn paard komt dit op een +-90-100 euro (in de winter) En dat mijn paard een enorme vuilaard in zijn stal is.

Voor mijn prijs ga ik in de richting 180euro, wanneer mijn lesgeefster zou komen bij staan denk ik, want zij verwacht ook wanneer zij niet kan rijden, ik haar paard berijd/longeer. En dan denk ik dat dit een faire prijs is.

Maar TS, let alsjeblieft op he! neem iemand waarmee het klikt (als je lesgeefster neit door gaat, en zorg dat je zeker weet dat jij het paard ook kan inladen!

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 07:13

Ja dat is idd een grote vereiste, dat het paard goed trailermak is, daarom dat de prijs voor deze regio, bij mij dan niet zo "hoog is.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 07:35

en echt wel iets waar je (veel) rekening mee moet houden!
ga als test het paard ophalen op de vorige stal, en dan zelf inladen in jou trailer.
dat geeft net was meer zekerheid dan alleen het woord van de eigenaar

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 07:55

Ja inderdaad, bedankt voor die tip!
Kunnen we meteen zien hoe het paard inlaad als we het zelf doen.