stond bij mij op de manege ook
was ook erg leuk om te zien ze lagen altijd bij elkaar
en hij zag er gelijk wat gelukkiger uit
ik zou het doen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

moonfish13 schreef:wat een kinderachtige reacties zeg...
ze vraagt ervaringen, meer niet.
en ze zegt niet dat ze omdat ze hoger niveau rijd het beter weet, tjonge lekker bezig?
en ze koopt er nog geen een hoor, ik zie liever dat mensen ervaringen vragen op bokt dan dat ze meteen een geit kopen, maar dat zou je bekant wel doen omdat je hier toch alleen maar afgezeken word.
Def schreef:Ik snap dit soort verhalen nooit zo goed.
Het lijkt alsof er niet over na is gedacht.
Je hebt een paard gekocht blijkbaar, maar hij kan niet in kudde verband staan. En je hebt geen ruimte voor een soortgenoot erbij.
Een paard is niet blij alleen (in de regel). Een van de eerste levensbehoeften voor een paard is om in kuddeverband te staan. Lekker met zn vriendjes spelen, frustraties afreageren, opgevoed worden, liefde geven en krijgen enz enz.
Een geit spreekt geen paardentaal. Sommige paarden zullen uiteindelijk best 'tevreden' zijn met een geit. Maar ik vind het not done.
Gun je paard soortgenoten in kuddeverband. Koop lekker een shet erbij. Of een andere kleine pony.
Of overweeg zelfs om je paard ergens anders neer te zetten, zodat hij met soortgenoten kan staan.
hoefnageltje schreef:Wij hadden vroeger een geitje aan huis en een pony. Op een gegeven moment lustte het geitje niets meer, alleen nog maar speculaasjes. 's nachts mekerde zij ons het bed uit om aandacht en zij stond opde moterkap van de auto
.
Onze pony en de geit vonden elkaar maar eng. In stal kon de geit niet staan omdat zij dan niet naar buiten kon kijken, met haar horens had ze dus maar een gat in de staldeur gebeukt![]()
. We hebben erg veel plezier van het geitje gehad maar op een gegeven moment hebben wij voor haar maar een beter tehuis gezocht met andere geitjes. Persoonlijk zou ik dus niet voor een geitje kiezen.
. Bij mijn paard in de kudde lopen ook twee schapen, gaat prima, ze zijn zelfs gehecht aan elkaar en de jonge paarden spelen ook met de schapen (lees: schapen opjagen
).
Dani62 schreef:Ik vind het absoluut niet kunnen. Een geit is een totaal ander soort, dat zou hetzelfde zijn wanneer wij bv met een aap samen moeten leven. Het is leuk want je hebt gezelschap, maar je kunt er niet mee praten, je kunt niet samen tv kijken en uiteindelijk zul je er gek van worden en behoefte hebben aan een mens die jouw taal spreekt en je begrijpt.
Een geit en een paard gaan prima samen maar je zult dan minstens nóg een paard en nóg een geit moeten nemen. Bij mijn paard in de kudde lopen ook twee schapen, gaat prima, ze zijn zelfs gehecht aan elkaar en de jonge paarden spelen ook met de schapen (lees: schapen opjagen
).
Maar één geit en één paard? Nee, dat zou verboden moeten zijn...
) mening..