ben benieuwd wat de meeste betalen aan stalling.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ljostar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 18:48

Ik betaal 70 euro per maand. Dit is alleen voor wei, schuilstal en water. De rest verzorg ik zelf.
Volgende maand verhuis ik naar een kleine pensionstal voor 160 euro in de maand. Hier zit alles bij in: voer, hooi, weidegang, uitmesten, verlichte buitenbak en een grote box.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 20:01

Ik betaal € 450,- per maand, voor 2 D ponies, 1x 2 jarige Welsh K, 1 Welsh A ruin, 1 Welsh A veulen en een minishetlander.
Dit is inclusief 3 x maal voer per dag (brok en kuil) en stro.
We hebben een all weather buitenbak, 2 paddocks, veel land en een gezellige koffie caravan. Paarden worden gevoerd en buiten gezet.
Ik mest zelf uit en mest dan vaak ook de andere paarden die er staan. Ik voer 's avonds.

Toen ik nog een eigen stal had (samen met mijn buurman) was ik ook zoiets kwijt per maand, alleen had ik er toen 15 van mezelf staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 21:23

Ik betaal 250 euro per JAAR voor 5 hectare weiland van Staatsbosbeheer.
Deze liggen recht achter de boederij van m´n vader waar ik de schuur heb ingepikt voor de stallen en koets en een kamer voor de tuigen/zadels.
Ik heb echter geen bak oid, wel bos, hei, en zandverstuiving (en een trailer om naar de rijvereniging te gaan Haha! )
Ik denk dat ik goedkoopst uit ben.

Voor Ustinov betaal ik 780 euro per jaar hij staat in de opfok bij de Burd in Friesland.
Dit bedrag is icl. voer, ontwormen, bekappen en inenten.

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 21:49

Ik betaal voor volpension en wei 150 euro.
Even uitleggen:
Regio= tussen Arnhem en Doetinchem, Gelderland dus.

Mijn vriendin (58 jr.) heeft met haar gezin een boerderij gekocht op 5 km afstand van mijn huis.

Aanwezig:
4 stallen van 3.60 bij 4.20 meter ongeveer.
3 grote weiden.
Paddock, waarvan klein gedeelte overdekt met aan zijkanten opslagruimten, zodat je overdekt en uit de wind uitgebreid kunt opzadelen en poetsen enz. Heerlijk met dit weer!
Buitenbak gedraineerd met zand, 20 bij 40 m.
Zadelkamer met kacheltje... Haha!

De paarden staan op houtkrullen, prijs is incl. uitmesten, voeren, op de wei zetten enz.
Per dag 4x gevoerd, en ik betaal nog iets extra voor de muesli, de zemelen en de wortelen en de andere groenten soms. Vork

Mijn vriendin doet erg veel voor mij, zelfs een wond elke dag met zalf insmeren als ik niet kan vanwege de chemokuur... Ze is dus heel lief! Lovers
Ook mijn paard loopt met haar weg, gelukkig niet letterlijk. *LOL*
Sinds Cerise daar staat (per 1 december) is ze er beter uit gaan zien (iets voller/beter figuur en glanst) en is ze stukken rustiger op stal en met poetsen!
Ze straalt een en al geluk uit. Party!!

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 22:04

Ik betaal 300 euro per maand (voor 1 paard). Daar heb ik dan wel een hoop voor: er wordt gevoerd (biks/haver/hooi/kuil). Er wordt uitgemest en de paarden staan dik in het stro. In de zomer de hele dag op de wei, 's winters in een paddock (in een vast groepje en ze worden buiten en binnen gezet). We hebben een binnenbak, een 20 x 40 buitenbak, een 20 x 60 buitenbak en een drafbaan ! Verder, en dat is voor de Randstad redelijk uniek, 3 recreatiegebieden in de directe omgeving. Maar wat het belangrijkste is: mijn paard heeft het er geweldig naar z'n zin.

Astrid

odis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 22:17

ik betaal 230 euro voor een paar en een pony. hier zit bij in: gebruik van bak, bix/muesli/wortelen/kuil, zomers weidegang, vlas en stro.
ik moet hem wel zelf mesten en naar de wei brengen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 22:18

Ik denk dat ik even een rondje ga klagen (is altijd leuk voor de variatie Haha! )

Ik betaal nu 200 euro voor:
- beschimmelde vochtige lekkende stal
- 2 x per dag brok (maar heb eigen voer dus er komt nog eens 57 euro bij de prijs op)
- 2 x per dag kuil
- ' verzorging' all in Lips are sealed
- 's zomers weidegang, 's winters modderbad Huilen
- bak 20 x 40 met een baggerbodem

Dus ik hoop binnenkort te verhuizen naar de volgende stal
180 euro per maand
- frisse, goed verlichte, geisoleerde buitenstal
- 3 maal per dag mijn eigen voer Vork
- 3 maar per dag hooi Vork
- er wordt gevoerd, en ze zetten sjaak buiten en weer binnen (uitmesten vond ik niet nodig)
- zomer en winterweide gang op een (jaja) groene weide Vingers aflikken
- 20 x 40 bak met een goede bodem

Alleen nog even officieel maken dat ik graag bij ze wil komen staan en dan hoop ik zo snel mogelijk te vertrekken, want op zijn huidige plek laat ik hem niet voor m'n lol staan. (je zou je bijna gaan fvragen, waarom ik er uberhaupt nog sta)

Wruppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 22:56

Ik betaal voor een pony 200 euro (240 voor paard)(incl dierenarts, inenten, ontwormen, hoefsmid)
2 binnenbakken (1 van 20 bij 40 andere van 15 bij 30)
1 buitenbak (alleen in de zomer te berijden)
2 minuten stappen van duin en 20 minuutjes van strand
spuitplaats
2 paddocks
uitmesten en opstrooien word gedaan (al is t wel handig even na te strooien wegens *vergeten* plakken)
bix zoveel je paard nodig hebt en 3 keer hooi.
kantine

Redgold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 23:04

Ik ben zeer tevreden over mijn stal.
Ik betaal 195,00
Daarvoor gaat mijn E pony iedere dag van 9.00 tot 16.30 naar de wei.
* 2x per dag voordroog kuil zoveel als wenselijk
* biks
* 2x p/w opstrooien 1x p/w volledig uitmesten
* mooie ruime box
* kastje voor zadel ect.
* poets/spuitplaats
* solarium
* eb & vloedbaan 20x40
* nog een 20x40 baan
* freestyle/longeerbak
* iedere 8 weken wormenkuur
* als de drinkbak bevroren is komt er smorgens 1x en 's avonds 2x een kruiwagen met water langs (op de wei kunnen ze gewoon drinken)
* bos naast de deur.

Ben zeer tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding.

Vorig jaar stond ik op een stal waar ik het uitmesten zelf deed en hem zelf op de wei moest zetten daar betaalde ik 150,00. Bovendien was daar een blubberbak.

Winnetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 23:35

€ 185 per maand. Zelf mesten, 2x per dag wordt gevoerd. 2 binnenbakken

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 09:26

220 euro p maand, dit is incl: grote box, 6x per dag voer (3x biks 3x hooi), overdag lekker buitenzetten, zaagsel, dagelijks keurig uitmesten en opstrooien, gezellige kantine, viltsnipperbak, paddock en klein weitje, 10 boxjes en direct aan recreatiegebied met super ruiterpaden en op loopafstand van de manege.
Ohja en gratis trailerstalling.
Viv

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 09:44

ik betaal 230 per maand. Dat is voor een stal van 4 x 4 met een uitloop bij iedere stal. 3x per dag brok/muesli, zoveel hooi en stro als ik wil, een binnenbak, buitenbak, roundpenn en 7 ha wei met een eigen speelvijver voor de paarden. De paarden worden iedere dag buiten gezet en lopen in een kudde op een gigantische wei Haha!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 09:49

Ilindra schreef:
Ik betaal 250 euro per JAAR voor 5 hectare weiland van Staatsbosbeheer.
Deze liggen recht achter de boederij van m´n vader waar ik de schuur heb ingepikt voor de stallen en koets en een kamer voor de tuigen/zadels.
Ik heb echter geen bak oid, wel bos, hei, en zandverstuiving (en een trailer om naar de rijvereniging te gaan Haha! )
Ik denk dat ik goedkoopst uit ben.

Wauw... Dit klinkt behoorlijk ideaal moet ik zeggen...

Wat ik zou willen: Een stukje land met een schuilstal/container en een huisje/boerderijtje in de buurt waar ik in kan wonen.

Wat ik heb (pension) voor 150€ per maand:
Verlichte buitenbak, redelijke kwaliteit. Een stukje land. Een box alles incl. ook mesten. Maar hij staat momenteel oppot. Ik heb prachtige uitrijmogelijkheden voor friese standaard en mag eigenlijk niet klagen maar doe het wel!

Ik woon in de stad en hoe dichterbij de stad hoe duurder het wordt...dat is mijn grootste `probleem`

Ik wil gewoon mijn paardje in mijn achtertuin! Haha!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 10:11

90 euro per maand voor Mander. Die heeft dan een ruime box incl. stro en hooi. Bix komt er apart bij en ik moet zelf voeren en mesten. In overleg voert de stalhouder en zet hij de ponys ook binnen/buiten.

Er is flink veel weiland beschikbaar waar ze zomers dag en nacht op gaan en in de winter zijn er 2 kleinere stukjes wat niet zo netjes hoeft te blijven...

Voor Isabeau (heeft een kleinere box) betaal ik 50 euro incl. hooi en stro.

Ben in totaal dus 140 euro kwijt.

Er is nu een paddock annex longeerring, die wordt uitgebreid en dan wordt het een rijbak. Niet gedraineerd oid, maar goed te doen.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 10:50

138 euro per maand

* lessen
* 3 keer per dag bix
* 3 keer per dag kuil
* in de zomer weide gang
* elke dag opgestrooid, 2 x per week gemest
* en daarbij komt dat de sfeer is hier echt optimaal is

* Ellen *

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 11:03

in guldens betaalde ik F 500
De -buiten-stal van je paard wordt dan voor je uitgemest en je hoeft niet zelf te voeren.
Verder kun je gebruik maken van de binnenmanege, springtuin en longeerbak. Als je het vraagt mag je soms ook de (sinds kort overdekte) stapmolen gebruiken.
We zitten overigens dicht bij het bos en 50 meter verderop zit de manege van de Marleruiters, waar ik lid van ben.

Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 12:05

Ik betaal voor de stalling van Nikita E 315,00 per maand en daar krijg ik het volgende voor:

3 maal daags sportbrok
2 maal daags hooi
1 maal per week wordt er uitgemest
1 maal per dag wordt er kniehoog! opgestrooid
2 binnenrijhallen
2 buitenpaddocks
groot buitenterrein
gedraineerde longeerring (vanaf aankomende zomer)
warm/koud water
solarium
koetshuis
stapmolen waar de paarden doordeweeks voor je ingezet worden
ligging direct aan het bos
weidegang

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 12:35

Ik betaal nu €90 en dat is half pension. Krachtvoer moet je zelf voor zorgen en de buitenbak is niet verlicht.
Eigenlijk dus best veel.

Maar vanaf maandag neem ik haar mee op stage en sta ik dus gratis.
Alleen voor krachtvoer moet ik zelf zorgen en het uitmesten.
Ik heb daar wel 3 binnenrijhallen, diverse spuitplaatsen, solarium, longeercirkel, springweide en verlichte buitenbak. En ook nog goede uitrij mogelijkheden.
Wel jammer is dat ze daar als ik klaas ben ook weer weg moet. En dus weer terug moet naar de oude stal. Maar goed dan is het zomer en kun je dus tot laat buitenrijden. En de bak blijft niet nat, dus eigenlijk altijd wel te rijden.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 13:04

Op de eerste stal wwar we stonden, betaalde ik € 250,- (volpension, met alles erop en eraan)
Op de tweede stal betaalde ik € 100,- (box, met hooi/stro, zaagsel. Voer en mesten voor eigen rekening. Daarbij de beschikking over een paddock en wei en een mooie grote verlichte buitenbak)
Nu: € 330,- voor 6 boxen. Hier komt verder nog alles bij: voer, hooi/stro, zaagsel, mesten enz. enz. We hebben de beschikking over een overdekte poetsplaats, een grote afspuitplaats, grote wei, een grote paddock, mooie grote, verlichte buitenbak en een round-pen, die we deze zomer willen overdekken, zodat we in natte tijden ook een plek hebben waar we wat kunnen doen! En niet te vergeten: een heel gezellig "Reiterstübchen", wat alleen op het moment erg slecht warm te krijgen is! De 2 kleine verwarminkjes die er in zitten, redden het niet om het warm te maken! Volgende week willen we dan ook een hout-kachel neer zetten. Dan kost het stoken verder ook niks, omdat onze boer giga veel hout heeft liggen wat we kunnen gebruiken. We betalen ons in het moment blauw aan de stookkosten Lips are sealed ! We hebben eens zitten rekenen en het bedrag per maand/per box, komt bijna overeen met het bedrag wat we in de tweede stal betaalden. De vrijheid die we hier echter hebben, is onbetaalbaar Knipoog !
Wat we in alle drie de stallen hadden/hebben, is een prachtige omgeving om buiten te rijden! We wonen behoorlijk landelijk en als je wilt, kan je 10 keer achter elkaar rijden, zonder steeds hetzelfde rondje te moeten gaan!

Marlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 13:11

Ik betaal 100 euro voor alleen mijn stal van 3 bij 3. De rest is voor eigen rekening net als het uitmesten. Ook voor weiland moet je zelf zorgen.
Er is een super goede buitenbak aan wezig, die altijd te berijden is, 2 paddocks en een kantine. Staleigenaren staan altijd voor je klaar en voeren doen we via een voerrooster. Niet te vergeten zeer goede sfeer aanwezig.
Kortom mijn paard staat er prima.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 13:40

Na alle berichten te hebben gelezen zal ik mijn stalling er ook bij zetten.

Ik betaal 225 euro.( all-in) Daarvoor heb ik het volgende:
-Ruime box
-dagelijks nagekeken op natte plekken en bijgevuld ( houtsnippers)
-Brok, kuilvoer ( gemaakt volgens regels id dlo)
-3 poetsplaatsen , waarvan 2 met warm water 1 met koud water
-ruime binnenbak 20*40 met spiegels + springmateriaal
-dressuurbuitenbak 20*60 ( gedraineerde en met viltsnippers dus altijd te gebruiken)
-ruime weidegang met loopstal
-dagelijks buitengezet
-een koffieruimte/zadelkamer
-uitrijmogelijkheden naast de deur ( bos e.d)
-mocht paard ziek zijn zorgen zij tevens ook voor de medicijnen e.d.

Uitstekende stal die gerund wordt door 2 fanatieke paardenliefhebbers. Uiterst bekwame mensen en dat had ik op mijn vorige stal niet.
Tevens hebben zijn gefungeerd als proefstal voor id lelystad en daarmee hun kennis op gebied van o.a. stalling en kuilvoer kunnen uitbreiden. Kuilvoer wordt dus ook zelf gemaakt. Kan niet beter Pling Pling Pling

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 14:18

€ 160,-
Hij word paar keer per dag uitgemest. Krijgt 3x per dag brok + kuil en af en toe brokkoli.
Verder heb ik beschikking over:
- binnenbak
- Buitenbak
- Springwei
- Paddock
- Veel "kaal" land
- Wasplaats
- 2 zadelkamers

Ik heb zelf vind ik een super plek, zomers word hij binnen en buiten gezet, 's winters moet je het zelf (of onderling) regelen, ook kun je hun wel vragen. Gewoon omdat de een zn paard geschoren heeft en hem dus neit buiten wil en de ander weer wel, enz.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 14:39

Ik betaal 34 euro per maand. Met hooi en stro er alleen bij. Voor een stal met buitenbak en weiland. Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

UniferB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 15:04

Ik betaal alleen het krachtvoer voor mijn paarden en de extra's, verder niets. Mijn paarden staan bij mijn schoonouders, 7 minuten van mijn huis. We hebben bak, die nu nog goed is. Vier boxen (twee met buitenluik), 7 hectare land en heel veel bergruimte. Ook nog een pre, we zitten 1 kilometer van Amsterdam. Tja, beter kan niet. Ben dan ook heel dankbaar met mijn plekje Pling

siesti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 15:55

Ik betaal voor mijn stal 91,- euro in de winter.

Hij staat dan in een stal van 4 bij 3,5m met uitkijk naar direct buiten. En hij krijgt zoveel kuilgras al hij wil, water, en stro beperkt.
Ook mogen ze bij niet te nat weer in de wei en hebben we net een nieuw buitenbak met dreinage.
Ik doe alles zelf van uitmesten tot voeren en buiten zetten. Maar het voeren kan de stalhouder voor je doen, en ze doet het gewoon voor je als je niet kan.

In de zomer kost het 71,- euro en dan staan ze dag en nacht in de wei. En maken we dus gebruikt van de bak.

Als ik het hier zo zie is het bij ons nog vrij goedkoop. Maar het nadeel is dat wij alles zelf moeten doen.
Gr. Emma