Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Aimee schreef:Tapijtvezel maakt je bak niet minder zwaar. Integendeel zelfs, tapijtsnippers zorgen ervoor dat het zand niet hecht.
Als het allemaal te veel kost voor de staleigenaar weet je ook gelijk waarom een andere stal met goede rijbaan een stuk duurder is. En of je dat geld nou uitgeeft aan stalling met goede rijbaan of aan de dierenarts ivm blessures door slechte rijbaan.... Het geld gaat er toch wel uit. Ik weet in ieder geval wel waar ik het liever aan uitgeef.
Aimee schreef:Tapijtvezel maakt je bak niet minder zwaar. Integendeel zelfs, tapijtsnippers zorgen ervoor dat het zand niet hecht.
Als het allemaal te veel kost voor de staleigenaar weet je ook gelijk waarom een andere stal met goede rijbaan een stuk duurder is. En of je dat geld nou uitgeeft aan stalling met goede rijbaan of aan de dierenarts ivm blessures door slechte rijbaan.... Het geld gaat er toch wel uit. Ik weet in ieder geval wel waar ik het liever aan uitgeef.
Aimee schreef:Rubber is trouwens een natuurproduct.
Breghje schreef:Ik heb de stal niet uitgezocht op de rijbaan, maar op het feit dat mijn paard daar 24/7 in kuddeverband buiten kan leven. Dus als een echt paard. Omdat als ik het erf afstap ik in een schitterend bos kan rijden, en voor mij een goede rijbak een leuk extratje is. Voor mij is paardenwelzijn een heel stuk belangrijker dan een stal met een superbodem in de bak maar waar het paard weiland alleen van horen zeggen kent. Niet dat het bij jou zo zal zijn, maar hier in de buurt bij de stallen met goede bakken wel. Dus ik zoek idd naar een oplossing, maar niet ten koste van alles, want dan ga ik gewoon vaker buiten rijden. Ook in het bos kan ik dressuren.
Breghje schreef:Zou dat dan niet onder de huidige milieuwetgeving als vervuiling vallen? Ik vraag het me af. Dacht dat alles wat in de grond zit als een soort vervuiling wordt gezien, maar als je er een bronvermelding ofzo van hebt wil ik het wel voorleggen.
Aimee schreef:Rubber is trouwens een natuurproduct.
Aimee schreef:Ik heb geen idee hoe dat met de milieuwetgeving zit. Daar schreef ik ook niets over. Ik reageerde alleen op de uitspraak dat rubber een chemisch product is en dat is dus niet waar.
BrittKitt schreef:Uitrekenen wat het zou gaan kosten, een paar plannen op papier zetten. Aangeven wat het makkelijkste zou zijn en laten zien dat je het echt goed hebt uitgedacht met ook zijn belang erbij?
Dus dat je weet dat het voor hem een hoop extra kosten zijn, maar dat iedereen er op vooruit gaat. Ook iets uitzoeken dus dat je gewoon kan laten afvoeren zonder dat het duizenden euro's extra kost bij wijze van spreken.
Kirstjuhh schreef:BrittKitt schreef:Uitrekenen wat het zou gaan kosten, een paar plannen op papier zetten. Aangeven wat het makkelijkste zou zijn en laten zien dat je het echt goed hebt uitgedacht met ook zijn belang erbij?
Dus dat je weet dat het voor hem een hoop extra kosten zijn, maar dat iedereen er op vooruit gaat. Ook iets uitzoeken dus dat je gewoon kan laten afvoeren zonder dat het duizenden euro's extra kost bij wijze van spreken.
Oke, want hij is echt zo'n echte boer die eigenlijk niks van paarden weet.. En wel van koeien. Hij had dan ook voor de pensionstal melk koeien, nu heeft ie slacht koeien... Daar weet ie dan wel wat meer over dan ie wat over paarden weet. Jammer genoeg heeft ie niet altijd ''tijd'' om je verhaal af te luisteren of hij heeft alweer commetaar van nee! kan niet ofzo. Dit is erg jammer. Maar ik ga met een groepje goed om op stal, die ook wedstrijden rijden of gewoon voor de lol trainen in de bak. En we hebben ook een paar western ruiters, en daar is de bak dus ook erg zwaar voor.. want die moeten ook spins maken..
Aimee schreef:Breghje schreef:Ik heb de stal niet uitgezocht op de rijbaan, maar op het feit dat mijn paard daar 24/7 in kuddeverband buiten kan leven. Dus als een echt paard. Omdat als ik het erf afstap ik in een schitterend bos kan rijden, en voor mij een goede rijbak een leuk extratje is. Voor mij is paardenwelzijn een heel stuk belangrijker dan een stal met een superbodem in de bak maar waar het paard weiland alleen van horen zeggen kent. Niet dat het bij jou zo zal zijn, maar hier in de buurt bij de stallen met goede bakken wel. Dus ik zoek idd naar een oplossing, maar niet ten koste van alles, want dan ga ik gewoon vaker buiten rijden. Ook in het bos kan ik dressuren.
Paardenwelzijn begint met een goede rijbodem.
Ik ga er dan tenminste vanuit dat je het paard hebt omdat je graag wil paardrijden, niet omdat je zo graag een paard in de wei wil zien staan. Dan kun je hem beter helemaal wegbrengen naar een natuurgebied of iets dergelijks. Dát is pas paardenwelzijn.
Aimee schreef:Breghje schreef:Ik heb de stal niet uitgezocht op de rijbaan, maar op het feit dat mijn paard daar 24/7 in kuddeverband buiten kan leven. Dus als een echt paard. Omdat als ik het erf afstap ik in een schitterend bos kan rijden, en voor mij een goede rijbak een leuk extratje is. Voor mij is paardenwelzijn een heel stuk belangrijker dan een stal met een superbodem in de bak maar waar het paard weiland alleen van horen zeggen kent. Niet dat het bij jou zo zal zijn, maar hier in de buurt bij de stallen met goede bakken wel. Dus ik zoek idd naar een oplossing, maar niet ten koste van alles, want dan ga ik gewoon vaker buiten rijden. Ook in het bos kan ik dressuren.
Paardenwelzijn begint met een goede rijbodem.
Ik ga er dan tenminste vanuit dat je het paard hebt omdat je graag wil paardrijden, niet omdat je zo graag een paard in de wei wil zien staan. Dan kun je hem beter helemaal wegbrengen naar een natuurgebied of iets dergelijks. Dát is pas paardenwelzijn.
Aimee schreef:Breghje schreef:Zou dat dan niet onder de huidige milieuwetgeving als vervuiling vallen? Ik vraag het me af. Dacht dat alles wat in de grond zit als een soort vervuiling wordt gezien, maar als je er een bronvermelding ofzo van hebt wil ik het wel voorleggen.
Ik heb geen idee hoe dat met de milieuwetgeving zit. Daar schreef ik ook niets over. Ik reageerde alleen op de uitspraak dat rubber een chemisch product is en dat is dus niet waar.