Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
en die man dat niet kon appriciëren. Noah (m'n paard) is nogal een afbreker (ook met voldoende hooi, gras, weidemaatjes) en je kan een paard toch moeilijk vastbinden?
), enorm gezellig en vriendelijke mensen, een hele goede sfeer, alles werkte daar ook op vertrouwen, kortom, een heel leuk pension!
We waren al gewaarschuwd door al zijn ex-klanten (niemand hield het daar langer dan 2 weken vol) dat het een 'zagevent' was. We dachten dat het gewoon overdrijven was, maar helaas is hij soms wel écht onmogelijk. Klein voorbeeldje: we moeten 20cm van de staart van ons paard knippen, want als die zo lang is (nog niet eens aan de kogel komt hij) en wij kammen hem niet goed (
) dan gaan ze die zelf kammen door die over de omheining te leggen en dan trekken ze teveel haren uit. Ja hoor, zelf kammen
Als ik dan al een nadeel moet bedenken, de buitenbak is soms wat zwaar, maar we hebben een prachtige 20x60 binnenbaan als 'alternatief'.
Alani schreef:Sietara schreef:Hoi, ik ben blij dat de stalling van mijn paard erg goed is, me schoonouders:D nu lekker buiten lopen in de winter overdag buiten s'nachts binnen. 1 klein probleempje ik moet zelf even helpen om een box te knutstelen:D en later als hun stoppen met het groepsverblijf ga ik er wonen met me vriend:D staat me paardje naar de voordeur:D
Staat je paard alleen dan?
. Ik voel me daar nog schuldig over.
. Ben daar weer naar terug gegaan. Ik was door de jaren wel wat mondiger en vond het welzijn van mijn paard het belankerijkst. Ik kon nu ook prima met de eigenaar overweg en heb daar jaren met heel veel plezier gestaan. Alleen had ik inmiddels een paard wat was gaan headshaken en alleen in een binnenbak te rijden was. En omdat het nog wel een paar jaar kon uren voordat hij zijn vergunning zou krijgen heb ik toen met heel veel pijn in mijn hart besloten om daar weer weg te gaan.
. Eergisteren eindelijk de smerige potstallen leeggereden, nu mag er geen stro meer in de stallen want ze kunnen buiten in het zand liggen. Er is daar geen bak en ik mis die toch meer dan ik dacht. Prisca schreef:Tja na een slechte ervaring bij een boer sta ik nu weer op een luxe stal omdat het voor ons beide de meeste voordelen heeft. Je moet je bedenken dat iedere stal nadelen en voordelen heeft.
Geroddel en gezeur heb je overal je kan je er druk over maken of gewoon lekker je eigen gang gaan. Als je je er druk over maakt hou je idd geen leven meer over.
Ik sta op een stal omdat ik het naar mijn zin wil hebben qua rijden en vrijheid en niet of er een leuke groep mensen staat en of er een leuke kantine is. Als dat er wel is is het mooi meegenomen.
Wat ik hier veel lees is dat mensen bij een boer staan ivm weiland maar dan weer als probleem hebben dat de bak slecht is. Dat heb ik dus ook gehad en daarom nu maar voor een stal gekozen met beperkt weiland puur omdat ik mijn paard heb om op te rijden en lol mee te maken. Als ik daar voor in ruil goede bodems heb binnen en buitenbak en ook de ruimte om te rommelen EN een ruiterpad vind ik dat persoonlijk belangrijker dan een groot weiland en verder alles buiten doen.
Dit zeg ik voornamelijk omdat ik 40 uur werk een gezin heb en wil kunnen rijden als ik aankom en niet teleurgesteld wil worden omdat de bak slecht is of nat enz...
Ik denk dat een stal wat 300% aan je eissen voldoet niet bestaat er is altijd wat en je moet ermee leren leven en anders geen paard houden.
Maanling schreef:Hmmmm als ik dit lees bof ik toch wel met mijn pensionstalling… en ik was me eigenlijk net een beetje aan het ergeren. Nu ik dit lees is de ergernis weer ietsje minder
Nadelen die ik heb zijn -vooralsnog- niet voldoende om paardlief de stress van verhuizing aan te doen. Het gaat hem vooral om veel regeltjes. Al ontkom je daar met veel klanten niet aan denk ik.
Nou, hier komen ze dan:
* veel manegelessen (maar gelukkig NOOIT rondhangende manegekinderen, dat wordt niet getolereerd)
* je mag niet zelf uitmesten/drollen uit de stal scheppen ivm verbruik teveel stro
* paarden staan achter tralies
* je mag niet zelf ruwvoer geven zoveel je wilt
Daar staat tegenover:
Fijne buiten en binnenbak
Eigenaren met veel verstand van paarden
Voertijd is elke dag stipt op tijd en dat is 6x per dag
Paarden komen elke dag uren buiten
Worden ontwormt
Staan gezellie met tweetjes op 1 wei
Hmmm… *leest rijtjes nog eens kritisch door*
Wat zeur ik eigenlijk?
Alani schreef:Ik lees alleen maar wat je belangrijk vind voor jezelf mbt rijden. Niet wat de voordelen voor je paard zijn of waren.

Alani schreef:Prisca wat ik bedoelde is dat je de faciliteiten voor jezelf kon specificeren. Als een paard alleen uit zn stal komt omdat ie gereden wordt, dan krab ik me achter mn oren. Ook nu lees ik nog niet wat de voordelen voor je paard zijn (contact met soortgenoten, meer weidegang, grotere box, meer daglicht in de stal, enz) je meldt slechts dat het beter voor je paard.
felicity schreef:Sorry maar waarom werk je dan op een stal als je er niet tegen kunt?
Ik werk nu al zo lang op maneges en pensioenstallen van dure tot echt basic en dat heb je overal. Dat mensen hun paard uit hun stal halen en dat er dan wat stro op het pad komt. Ik loop dan ook niet elke dag met een bezem achter ieder zijn kont aan. Dat stro wat dan op het pad ligt word wel weer weggeveegd met de volgende veegronde.
Afstand was best groot vanaf mijn huis en paard trok zich nogal terug in een grote groep. Toen mijn paard naar een stal in de buurt kon, verhuisd.
Alani schreef:Het verbaast me altijd weer dat ik lees dat mensen tig x hun paard verhuizen. Ze noemen zichzelf dan stalhopper oid. Ik vind het minstens zo verwonderlijk hoe pensionhouders zich op kunnen stellen. Even ervan uitgaande dat het waar is wat hier geschreven wordt (te weinig voer).
Verhuizen is voor je paard bijzonder stressvol, en als ik dan de redenen lees dan vraag ik me af watmaakt het uit of je 5 of 15 min. moet fietsen/ rijden? En van regen krijg ik echt niks hoor! Welke afspraken zijn er gemaakt? Het lijkt mij logisch dat je elkaar daar aanhoudt.
En dan de reden 'mijn paard kreeg een klap van de pensionhouder' ja en wat deed ie dan? Is het een verwend nest of een brutale aap die op zijn nummer gezet moest worden? Of heeft die pensionhouder echt losse handen?
Ik heb hier niet gepost om iemand te beledigen of te kwetsen, maar ben benieuwd naar de serieuze beweegreden en of ervan uit het paard gekeken wordt of vanuit de ruiter/amazone.
)