wat vind jij van uitmesten, stem op de poll!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wat vind je van stallen uitmesten?

leuk!
50 (8%)
ik vind het niet erg om te doen
506 (85%)
stom!
33 (5%)

Totaal aantal stemmen: 589

_Tine

Re: wat vind jij van uitmesten, stem op de poll!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 18:36

Ikzelf doe het om zo'n 2 weken maar de andere week doet m'n moeder het Knipoog Als er een vriendin bij is, iphet totaal niet erg!! Maken we er grapjes over en proberen we zo schoon mogelijk.. Soms zelfs leuker dan het paard zelf :p:op

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 05:44

dat weet je als je een dier neemt, dan hoort ook deze verzorging daarbij.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 08:31

Iki mest zowiezo 1x per dag, staan ze veel op stal, dan haal ik aan het einde van de dag ook nog even de drollen eruit, zodat ze niet in hun eigen mest hoeven te liggen. Vind het niet erg om te doen, hoort er gewoon bij. Net zoals met dit weer 2x per dag het water bijvullen enz.

Julie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 08:45

Als er een vriendin bij is vind ik het leuk, en als ik het alleen moet doen vind ik het niet erg Knipoog
Hoort er inderdaad gewoon bij.

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:17

Maar m'n vriendin deed 2 keer per dag (of zelfs 3 keer) haar stal :s:s:s Ik vindt dit er overdreven.. Dabn smijt je eigenlijk toch redelijk veel goed stro weg :s

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:22

Mijn paardjes staan op vlas en ik vind het wel een leuk karweitje. Elke dag een kwartiertje mesten en de paardjes staan er weer lekker fris bij! Haha!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:24

vind het niet erg. ik mest swinters elke dag 2 stallen en ben ik zo mee klaar. zomers 4 x per week door de bak mej mn kruiwagen en tis ook weer shoon enals je dan de beestjes weer in een lekkere schone stal zie staan is het weer goed.

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:26

Mijn paarden hebben een loopstal, dus het is voornamelijk de uitloop schoonmaken. Veel werk in de winter, in de zomer bijna geen werk. Ik vind het wel leuk, aangezien ik graag een nette uitloop zie waar de paarden is staan, dus ik hou het altijd bij, doe het zo'n 2 keer per week, en verder bijna iedere dag (in de winter dus) aanvegen als ik toch aan het voeren/rijden ben.

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:31

Ik doe de stel ook gewoon 1 keer per dag mesten. Heb er helemaal geen hekel aan, ben er zo klaar mee. Hoort er toch bij he dus niet klagen maar gewoon doen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:37

Ik mag het niet doen van de dokter Tong uitsteken Dus mijn vriend doet het 1 keer per week en dat is voor mij geen straf! Haha!

(edit: ik strooi wel elke dag even op natuurlijk)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 10-05-08 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:39

Ik vind het hartstikke leuk om te doen, vind het weer fijn als mijn paardje op een schoon bed staat Haha!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:39

Het hoort erbij en ik vind het geen probleem om te doen.
Maar meot zeggen dat ik niet klaag als er een keertje iemand anders mest voor mij Schijnheilig (wat maar zeer zelden voorkomt hoor).
Met dit warme weer is het inderdaad ook minder, maar het moet gewoon gebeuren klaar.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:42

Hoort er gewoon bij!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:45

Ik heb op 'leuk' gestemd. Ik doe het bijna altijd dagelijks. Het leuke eraan is dat alles weer lekker fris is en als de paarden dan weer binnen staan staan ze er mooi bij. Meestal worden ze dan gevoerd dus staan ze is een fris stalletje lekker tevreden te eten. Heerlijk beeld in vind ik dat Haha!

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:46

Tja het hoord er eenmaal gewoon bij. Ik lig immers ook iedere avond in een schoon bed, bij wijze van...

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:47

Ik vind het helemaal niet erg, want het hoort er bij en ik vind het zoo fijn als mijn pony weer lekker in een schone en droge stal kan staan. Ik doe het 1x per week, omdat mijn pony eigenlijk alleen snachts binnen staat Knipoog Alleen als hij nat is door de weeks strooi ik hem wel bij met zaagsel zodat ie weer droog ligt! Dat vind ik heel belangrijk!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 11:43

Ik sta in volpension en er word dus gemest maar ik ga vaak smorgens om te helpen en ook de paddock leeg scheppen vind ik niet erg.
Moet ik niet en normaal doen de kinderen dat als ze gereden hebben op de pony's van de stalhoudster moeten 1 jruiwagen poep eruit halen.
Ik haal hem helemaal leeg.

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 11:56

ik heb gestemd op stom...
ik vind uitmesten egt een rot werk! ik sta nu 3 maanden op een andere stal waar je alleen op maandag mag mesten, en waar de rest van de week elkedag een plak schoon stro word bij ge gooit, ik moet zeggen het is een super manier want me paardje is egt een viezerik! maar ze heeft nog nooit zo schoon gestaan! dit omdat je aan het oppotten bent en de poep en plas dus geplet word en er dan een schone laag over heen gaat, maar als je dan een week verder ben heb je 7 lagen mest!!!!! nou egt ik ben een uur bezich met mesten zo veel is het, en zwaar dat het is, je gaat haast door je rug!
dus ja mesten is niet egt mijn favo ding om te doen, maar dat neemt niet weg dat ik het niet fijn vind dat ze in een schone stal staat.
maar ondanks dat ben ik toch blij dat ik kan mesten, want zou ik niet elke week moeten mesten zou dat betekenen dat ik geen paardje had gehad!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 12:08

dagelijks stal en paddock ,
wei word eens in de zoveel tijd
"getrokken"

neh erg vind ik het niet
geen mest geen paard Knipoog

de geneugten van een eigen stukje hebben
zo ook het water vullen bakken schoonmaken
paardjes lopen altijd gezellig met me mee
en we houden dan hele gesprekken hihi

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 12:14

Bij mij staan ze nooit zo vaak in de stal maar als ik het moet doen vind ik het niet erg om te doen. Het hoort er gewoon bij.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 12:17

Ik vind het leuk om te doen, maak je koppie lekker leeg , je hoeft niet naar de sportschool en het is altijd zo fijn om je dier om een schoon stukkie te zien.. Haha!

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 12:18

ik ben tot nu toe elke dag bij me vzpaardje geweest maar volgende week geen tijd voor..of na 7en maar dan mest ik ook gewoon uit, alleen de drollen en zo af toe de natte plekken...en dan schoon stro derin, en dan aanvegen eten in de bak hooi voor de stal (ze heeft alleen een balkje dus kan erover heen met haar hoofd om te eten)en klaar

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 12:21

Msten hoort nu een maal bij dieren houden. bij ons wordt er 3x per dag de stal gemest en 1x per dag het land. Ze staan over dag buiten. Een schone stal vind ik heel belangerijk, het is toch iets waar je paard een aantal uur staat en eet. Door het vaak uit te mesten hebben overigens ook langer plezier van de krul die in de stal ligt.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 12:22

Ik vind het niet erg om te doen, houd het goed bij. Aantal keer per week natte plekken eruit, 's ochtends en 's avonds drollen eruit. Paardjes staan overdag buiten en aan huis, dus je hebt het zo gedaan. Wat trouwens wel ideaal spul is tegen de ammoniak lucht is Bio stalfris, als je het erop spuit ruikt het gelijk lekker. http://www.stalfris.nl/index.php?option ... Itemid=103

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 13:06

Hier staan ze op stalmatten; dagelijks even vegen en alles is weer schoon. Vind het leuk om te doen en hoe meer mest, hoe meer er verdient wordt; perfect!