Vond jij je paard de eerste keer meteen het einde?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jennifer878

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 18:44

teld een verzorg paard ook?
bij fay had ik de eerste indruk dat het een lelijk paard was maar nu ik haar ken is ze wel miooier haar vacht zag er tocn heel dof uit nu niet meer
ik ging haar toch maar berijden omdat ik haar mak moest maken en nu ben ik gewoon onwijs gehecht aan haar hebben jullie dat ook?

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 19:14

De aankoop van Jurita is een beetje een 'penny-verhaal'. Lachen
Ik had al een paar paarden bekeken, eentje was afgekeurd, en een ander te duur. Eigenlijk wilde ik het allerliefste een donkerbruine merrie met een kolletje. Uit de hoefslag haalde ik een advertentie met: 'bruine 3jarige merrie' en daar gingen we heen, bij de fokker. Ik zag Jur en ik wist meteen: deze wordt het. Ze stond in een donkere box en ik zag een donkerbruin koppie met kolletje!! Ik kocht haar maar inderdaad is het waar dat die echte band moet groeien, die is er niet ineens.

Bij Razinda was het weer anders, ik heb haar zelf gefokt en toen ik haar voor het eerst zag dat ik wel: 'wauw...' maar ik was vooral trots op Jur. Die echte hele sterke band is eigenlijk pas gekomen toen ze een jaar of 2,5 was en ik een beetje wat met haar kon gaan doen. Ze kwam toen uit de koppel (bij ons op stal dus ik heb haar iedere dag wel gezien) en op stal en dan pas ontstaat er echt een band.

Ik werk nu met paarden; rij jonge paarden, en nu word ik ook wat realistischer en kritischer in het beoordelen, maar 1 ding blijft vast staan: die meiden van mij gaan nooit meer weg! Lachen

Noie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 19:43

toen ik nikki had verkocht en ging kijken naar een andere pony had ik er al een paar gezien maar ze spraken mij niet echt aan dus ben ik even verder gaan kijken. toen kwam ik bij een new forest handelstal en daar zaten twee goeie springpony's tussen een zwarte en een koffievos. die zwarte kon ik alleen maar los zien springen omdat zij net een singelwond had gekregen. die pony had een hele goeie achterhand, een mooie bouw en goeie papieren + ze was nog hartstikke lief Lovers nou ik was al helemaal in love Haha! toen wou ik nog even naar dat koffievosje kijken en die heb ik los zien springen en ik heb er op gereden. ze was net 3 dagen zadelmak dus ze kon nog niet al te veel Haha! deze had een nog betere spring techniek en was ook nog wat heter Haha! ik heb toen besloten om het koffievosje te nemen. ik had nikki verkocht omdat ik haar te sloom vond en er zat geen uitdaging aan dus vandaar dat ik een wat hetere pony wilde. soms dan denk ik wel van had ik niet toch beter die andere pony unnen nemen ach ja ik ben blij met zoë en ze doet het hartsikke goed *LOL* en ik wil haar absoluut niet kwijt!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 21:44

Hee Sandra!

Denk er heel erg goed over na!!!
Ik zat natuurlijk ik hetzelfde schuitje, paardje wat ik wilde hebben werd ook afgekeurd (Perdy).
De tijd van paarden kopen/ kijken is echt het leukst. Er zijn in Nederland DUIZENDEN paarden te koop!!! Je geeft er een hoop geld aan uit, en het is geen speeltje dat je van de een op de andere dag weg kunt doen (maar dat weet je natuurlijk zelf ook...).
Ik ben hardstikke blij met Maartje, ook ik werd gek op zijn bewegingen en zijn koppie (haha) en het bleek dat je daar nog goed op kon rijden ook!
Heel veel succes, kijk lekker rond, ga niet over één nacht ijs omdat hij lekker rijdt, er zijn er honderden die lekker rijden!

Groetjes,

Astrid

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 11:22

Toen ik de advertentie voor een bijrijder voor Gamble zag ben ik eerst naar de manege-eigenaar gegaan en heb gevraagd of dat paard geschikt voor me was. Die zei heel enthousiast dat het echt iets voor mij was, ik verbaast maar ze meende het echt. Ik was niet bang uitgevallen vond ze, maar er gingen bij mij nog geen alarm bellen rinkelen. Afspraak gemaakt, drie maanden proeftijd en gaan met die banaan. Ik kwam er al snel achter dat ondanks de kuren die Gamble had dit paard mijn ideale paard was. (Hoewel ik me ook talloze keren heb afgevraagd of het verantwoord was als moeder van drie kleine kinderen. ) Rijtechnisch bakten we er weinig van, hij was erg eigenwijs maar op stal zeer lief. Nu een jaar later gaan we super, oke een B proef zit er nog niet helemaal in (gallop op rechts) maar we zijn aardig opgeknapt. Inmiddels heb ik hem van de eigenaar gekocht, blijven we samen rijden, en zien de toekomst met vertrouwen tegemoet. En of we die B proef er uiteindelijk fatsoenlijk uit krijgen, het zal me een zorg zijn. We zijn lekker bezig en ondanks dat anderen zullen denken wat moet ze met die knol ben ik er erg blij mee.
Dus je zult voor je ZELF een keuze moeten maken en daar dan helemaal voor gaan. Succes met je beslissing.
Groetjes Gamble

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 11:54

Ik vind dat t uiterlijk er eigenlijk niet zoveel toe doet. Maar als t paardje echt verschrikkelijk lelijk zou zijn, dan wist ik t nog niet. Je zegt dat hij een gewoon hoofdje heeft, met een brede bles en een puntige kont. Ik geloof best dat dat niet zo mooi is, maar bij t rijden vond je hem wel gaaf. Ik zou hem gewoon een maandje of 2 op proef nemen, kan je hem beter leren kennen. Misschien dat je hem dan wel gaaf vind!
Toen ik mijn verzorgfjord voor t eerst zag, vond ik haar op zich niet lelijk, maar nu ik wat meer van t ras weet, is ze niet supermooi. Maar ze heeft daar tegen over wel weer een superkarakter! Ze is geweldig lief, en zal nooit wat kwaad doen. Met rijden weet ik precies wanneer ze gek doet. Ik denk dat t karakter toch echt belangrijker is dan t uiterlijk. Als jij je paardje voor 100 % kan vertrouwen, heb je de goede gevonden. Dat is belangrijker dan een mooi paardje hebben waar je helemaal niet mee op kan schieten.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 12:00

Blossem heb ik uitgekozen samen met Claudia van bokt Haha!
zij is ook meegegaan om Jaike op te halen eenmaal thuis
was Jaike overstuur omdat ze alleen was.
We zijn naar een meneer hier in de buurt gegaan die een
stuk of 30 shetjes heeft lopen daar konden we uit kiezen.

Nou ben ik niet zo goed in kiezen dus hebben Clau en ik
samen gekozen *LOL* ons oog viel op een zwartje (hoe kan
het ook anders) en dat was Blossem.
Toen we een uurtje later terug kwamen om haar op te halen
stond ze te steigeren aan de kant van de weg, toen dacht
ik nog: o jee wat heb ik nou weer gekocht Scheve mond

Maar inmiddels is ze verandert in een lief eigenwijs ponietje
met vooral een eigen wil Haha!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 12:19

Ik zag een bijna 2 jarige schimmelhengst door het land sjezen achter de anderen aan. Hij zet ze flink op te jagen. Toen stond ie opeens stil snurkte keihard en keek trots om zich heen: van ik ben de baas!

Dat was El Roy en ik wilde hem hebben.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 13:10

Neej.Hij was mager, iel en erg druk en stronteigenwijs. Ik wilde een paardje waar ik wat mee kon doen, maar ook een uitdaging. Dat was hij!!
Nu vind ik hem wel mooi. Hij heeft een iets overbouwde kont maar voor de rest. Vooral zijn koppie is kwijlen!! Kwijl

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 13:19

Het was liefde op het eerste gezicht Lovers Omar was het eerste paard waar ik bij ging kijken en na een proefrit met hem was ik helemaal verkocht.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 16:00

De liefde groei wel maar er moet wel een vonk zijn als je niet helemaal weg bent van het ruintje dan moet je verder kijken.
Mabel vond ik meteen het einde en gelukkig werd ze goedgekeurd en kon ze meer nu zijn we al helemaal aan elkaar gehecht geraakt Lovers
Voor haar heb ik nog heel veel paarden gezien. De eerste was een merrie ze was lief en fijn te rijden maar ik vond het maar een gewoon paard ik was niet "verliefd" dus heb ik haar laten staan. Ook heb ik een paar paarden gezien die ik helmaal het einde vond maar die werden afgekeurd.
Het eerste paard dat ik na een afgekeurde bekeek vergeleek ik altijd met de vorige maar daarna stond ik weer open voor alle paarden en vond ik Mabel gelukkig Lachen

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 16:17

Ik vond Muzefee maar een iel, dun paard. Ik had daarvoor een tijd op een grote Gelderse gereden en toen ineens op dat jonge, onbespierde, iele KWPN'ertje.
Gelukkig is ze met bespiering toch een heel stuk mooier geworden.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 16:46

Het kan nog gekker: ik heb Sox van internet afgeplukt. Ik was aan het surfen en kwam op een website van een Iers paardensportcentrum waar ze ook in paarden handelen. Ik zag haar op een foto en was meteen verkocht. Zo zwart met die 4 witte benen en dat eigenwijze hoofd. Ik heb eerst een aantal keren gemailed en gebeld, da-rapport en vervoer geregeld en een week of 3 later kwam ze met zo'n grote paardenwagen aan. Ze stond er in d'r eentje in. Toen ze van de loopplank af kwam barstte ik in tranen uit, ik vond haar geweldig. Ik heb haar nu 10 maanden en vind haar een superpaard Lovers

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 17:14

Liefde op het eerste gezicht!! Ik zag Blizz op de site en vond hem al leuk... maar ik wilde een bruinbonte tink van +- 1.50 en Blizz is 1.38 en zwartbont... ik vond hem verder ook niet zo bijzonder.. maar ja, ik was op slag verliefd ( mijn moedwer was al meteen verkocht) Nu wordt ie steeds mooier! Hij heeft wat donkerbruine vlekken van de zon afgelopen zomer en die leuke zoompjes om zijn vlekjes... en die drie grijze stippen en dan dat rare zwarte plukje in zijn witte sokken.

Ach zo krijgt elk paard vanzelf zijn speciale plekje. Ik en Blizz is vrij uniek denk ik, we kunnen het gewoon supergoed vinden ook qua karakter. Ik zou alleen soms willen dat ie wat groter was, maar sosm ben ik ook heel blij dat ie ukkelig is.

Wat ik eigenlijk wil zeggen.. het blijft jouw keus en soms moet gevoel groeien.. Het si ook maar net wat je ermee wil doen. Ik geloof in ware liefde ook op persoonlijk vlak, maar ik geloof ook dat een relatie met een `verstandelijke` liefde niet slechter hoeft te zijn.

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 18:34

Liefde op 't eerste gezicht.
En ik heb naderhand nog vaak gedacht "Ik plak haar achter het behang"... *LOL*
Maar nog steeds smelt ik weg bij het zien van haar koppie en jah, bij alles. Lovers

Peter mijn man ging ook mee toen ik een paard ging kopen.
Hoewel hij er niet op wilde rijden, zei hij dat hij er zelf ook een 'goed gevoel bij moest hebben', en anders ging het niet door. Scheve mond

Gelukkig vond Peter meteen vanaf de eerste seconde dat Cerise voor ons bestemd was. Verward
Dit lieten we niet echt overdreven blijken aan de verkoper hoor, maar goed, we waren meteen dol op haar.
Zo snel mogelijk gekeurd, over de prijs gedacht en meteen maar hup gekocht toen ze was goedgekeurd.

Zo gelukkig waren we!
Zij is en blijft 'ons kindje', met haar streken en buien, maar ook haar lieve momenten. Heerlijk dametje... Lovers

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 22:55

toen ik mijn paardje voor het eerst de de wei zag showen was ik meteen verkocht!
ik was dan ook erg blij dat ik een aantal mensen mee had die wel met een nuchtere blik bleven kijken.
ik had al meerdere paarden gezien maar bij haar was het echt liefde op het eerste gezicht.
wat een uitstraling... en ik ben nog steeds helemaal verliefd!! *LOL* *LOL*

tessa3009

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 16:08

ik was ook meteen helemaal verliefd op goldie, een extreem lief koppie, iets te grote oren en gaan als de brandweer! toen ik haar kocht was ze vrij meegaand, en ik had haar nog geen maand op stal of ze sloeg aan het wisselen en raakte in de pubertijd, ik heb geen behang maar anders....
maar toch ben ik nog net zo gek op haar als toen ik haar kocht, een brave is toch niets voor mij, en die band..... die komt er wel!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 21:53

Nee, ik was absoluut niet meteen verliefd. Dat is gegroeid en nu is ze de liefde van mijn leven. Maar je komt er zowiezo na een poosje pas achter of dit HET paard voor je is, of dat het uiteindelijk toch niet klikt. Dat kun je van de buitenkant niet zien.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 22:13

Hoi,
ik heb na lang nadenken besloten om het paardje toch te kopen!
Zijn karakter sprak me gewoon zo aan dat ik mezelf wel gek vond om hem te laten staan.
In de omgang en alles is hij precies wat ik zoek, en de rest wen ik ook wel aan.
Ik begin er al steeds meer zin in te krijgen en ben toch eigenlijk best wel blij dat ik toch voor hem gekozen heb.
Wat moet je nou met een plaatje van een paard waar je niks mee kunt?????
Allemaal bedankt voor jullie reacties, echt leuk om te lezen! Haha!
En nu maar hopen dat hij goed gekeurd wordt.. Verward

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 00:09

Succes met de keuring! Hopelijk is hij goed en worden jullie hartstikke gelukkig samen *LOL*
Bergen is trouwens niet zo ver weg, misschien kom ik wel een keer langs als ik mijn rijbewijs heb Haha!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 00:24

Bij mij ging het dan om een bijrijdpaard, maar toen ik Tinka in de bak zag lopen had ik echt ook gelijk zoiets van 'dat is ze'. Als ik daar was gekomen om een paard te kopen had ik er ook niet lang over nagedacht als ze goedgekeurd zou worden. Ja, dat was wel een beetje liefde op het eerste gezicht ja. Nu stel ik ook andere eisen aan paarden tov Steef en Merel bijvoorbeeld, die hebben een ander doel voor ogen. Voor mij telt een vriendelijke uitstraling en een leuk karakter, ik zoek een paard om mee te dressuren en mee buiten te rijden. Ik ben niet op zoek naar een topper, dan ga je idd anders kijken. Lachen

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 02:37

Toen ik ging om mijn tinker uit te kiezen was de eerste plaats waar we gingen niets, een leuke hengst uitgesloten die veel te wild was op z'n negen maand, en die meteen m'n zoon probeerde te meppen, en een merrieveulen waar ie een belachelijke prijs voor vroeg.
Tijdje later bij een invoerder gekomen, en samen met hem wat tinkerveulens gaan bekijken. De eerste een merrie, leuk, maar niet "geweldig", zeer braaf, maar te duur. Toen na een ritje naar de "hengsten". De eerst, OM TE KWIJLEN, zo'n mooi koppie, krullende manen vos/bont ... maar geen sokken en voor een tinker een afwijkende bouw. Ernaast stond een donkerbruin/bonte, met sokken die menig volwassen tinker zou doen blozen ... maar toch had ie niet die magie van de andere. Na wat denken en vergelijken heb ik toch de tweede tinker gekocht, ik wou een echte tinker, rastypisch ....
Het is achteraf ook de juiste keuze gebleken, het andere veulen bleek een kruising met een hafje te zijn (de merrie werd geschouwd niet drachtig, maar ze hadden de hengst niet kunnen houden ...). De broer was komen leveren van de invoerder, en die vertelde bij een pintje hoe hij moeite had gehad de andere hengst te laden (hij had 'm ook net ergens geleverd), en hoe die half wild uit de trailer kwam terwijl die van mij er kalm stond naar te kijken (en bewijs werd geleverd met het uitladen, toen ie schrik kreeg om door het poortje te lopen hebben we hem gewoon aan z'n kont erdoor geduwd terwijl we hem helemaal niet kenden!) ... en ben ondertussen al helemaal verliefd op hem, z'n grote oren, z'n brede bles .... z'n korte voorplukje, z'n ogen die anders zijn (koudbloedjes zijn nu eenmaal anders dan heethoofdjes Haha!) .... hij is gewoon thuis nu!
Ik moet wel toegeven dat ik niet de zelfde magie voel voor hem nu als voor m'n vuilbakkenmerrieveulentje, die is hier geboren, en mijn man kan er weinig mee (al zegt hij zelf ook dat ie niet zou weten wie te kiezen moest het nodig zijn, hij zegt dat het "verstand" voor de tinker kiest ... ), ze is pittig, bokt graag, is eigenwijs, maakt graag ruzie met de tinker (meneer heeft nu wel gevonden dat ze tegen z'n massieve bouw niet op kan en maakt daar handig gebruik van), ... , maar ik heb er een intense band mee, naar mij zou ze NOOIT uithalen of zo, dreigen corrigeer ik enkel en alleen op stem ... tja, zo'n band valt moeilijk uit te leggen. Ondanks dit alles kan ik zelfs haar niet vergelijken met m'n eerste paardje, dat was PURE LIEFDE gewoon, ... maar we zijn goed op weg ... Binnen een half jaar zal de binding met ons tinkertje ook wel anders zijn, daar ben ik me bewust van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 16:16

Toen ik Sir Waverly kocht, vond ik het de eerste keer al meteen een erg goed paard. Ik vind de tweede indruk echter nog belangrijker dan de eerste, want vaak ben je de eerste keer toch een beetje overdonderd. De tweede keer kun je het vaak iets afstandelijker bekijken en daardoor zie je beter onderscheid tussen de goede maar vooral ook de zwakke punten van het paard dat je op het oog hebt. Het hengstje was de 2e keer nog beter Haha! dus toen heb ik hem meteen gekocht.

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 18:32

als je twijfeld wordt het denk ik nee, dat was iig bij mij zo.
mijn pony sprak me meteen aan toen ik hem zag, een aantal die ik daarvoor heb bekeken/bereden niet, terwijl daar ook leuke bij zaten.
ik heb over 2 pony's heel erg zitten piekeren, maar het is dus nee geworden, daar ben ik achteraf blij om omdat ik nu mij superpony heb gevonden Lachen al heb ik daar bijna een jaar voor moeten zoeken.

nicolietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 19:33

hoi,
toen ik mijn paard voor hte eerst zag dacht ik wow, want een ontzettend mooi beestje echt mijn type,
toen ik haar zag lopen in de bak ook..
maar toen ik de opzat had ik er bijna na 5 min weer naast gestaan, want het leek me niet wat, maar van mijn intructeur moest ik erop blijven zitten..toen heb ik nog een half uurtje gereden..enzo..
en toen hebben we maar besloten haar te kopen..ben mijn intructeur nog steeds dankbaar ..haha Haha!

nou ga er gewoon een paar keer naar toe om te kijken en te rijden..en neem gewoon rustig een beslissing