Honden op het erf: ja of nee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horsefreak1

Re: Honden op het erf: ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:37

licht eraan of de hond opgevoed is en of de stalhonden ook lief/ makelijk met andere honden overweg kan.
zelf vind ik het lastig je kan er niet echt altijd opletten.
je bent immers toch met je paard bezig.

voor ieder voor zich.

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:37

ik heb 2 grote honden maar die ligten gelukkig der poot niet op Haha! gewoon opvoeden noemen wij dat thuis, plassen en poepen doen ze in het gras of de bosjes en niet op straat, ze weten dat ze straf krijgen als ze dat niet doen en ze hebben het na der puppy periode ook nooit meer gedaan.

toch neem ik ze niet mee naar stal, ik vertrouw mijn honden wel, en ook de paarden, maar ik heb gewoon geen zin om continu die honden in de gaten te houden, ik weet dat niet iedereen er van gedient is dus laat ik ze thuis, wel neem ik ze soms mee met een wandeling maar alleen als er nog iemand bij is om die honden aan te lijnen als ik mijn paard vast heb.

als ze thuis blijven zitten ze ook niet in een bench ofsow, ze slopen niks dus mogen dan lekker los lopen door het huis.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:16

ik vind honden geen probleem, mits ze me niet in de weg lopen

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 19:01

Dank voor alle reacties: ik heb uiteindelijk besloten geen honden meer op het erf toe te staan > alle pensionklanten zijn het er ook mee eens. Alles afgewogen en ook jullie meningen aandachtig doorgenomen blijkt al met al dat honden net iets teveel overlast bezorgen.... Voor de duidelijkheid: niemand hier heeft een hekel aan honden maar als je op een stal bent dan ben je al druk genoeg met vele zaken en een hond kan dan net iets teveel zijn.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 10:15

Persoonlijk vind ik dat het er aan ligt hoe de honden zijn.
Ik heb mijn hondje ook wel eens mee naar de paarden, hij blijft bij me in de buurt dus ik ben er niet bang voor dat hij achter de paarden aan zal gaan of dat hij naar ze zal happen.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 10:24

Nee bij ons mag dat niet: om de volgende redenen:

*Wij hebben zelf honden (reuen) die niet erg vriendelijk zijn naar andere honden toe, dus die strijd willen we niet aan gaan.
*Honden poepen en piesen je hele terrein vol.
*Waar laten de pensionklanten hun hond tijdens het rijden?? er is geen controle. Dus wie kan er dan weer politieagentje spelen?? juist wij
* Niet iedereen is van honden (andermans honden) gediend.

Wij hebben wel een uitzondering. als er bij ons op stal een evenement word georganiseert dus wedstrijd, ringrijden kaartenrit enz dan mogen mensen hun hond AANGELIJND meenemen.
Maar zelfs daar word ik niet vrolijk van want die honden schijten en piesen werkelijk overal.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 10:28

bij ons lopen er ook 2 honden gewoon over het erf.
het jaarling speelt ook met 1 van de honden. Echt een geweldig gezicht.
Maar er niemand thuis is zitten ze in de stal (we hebben een lege stal als hondenhok ingericht) omdat bij ons af en toe ook kippen rond lopen..... en 1 van de honden een jacht hond is..... zijn er al veel kippen minder ROFL

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 11:26

Vind het idd heel logisch als er geen honden mee naar stal mogen, niet iedere hond staat even goed onder appel van zijn/haar baasje. Onze staleigenaar heeft het verbod op honden ingevoerd nadat een hond van iemand die op het terrein kwam rijden achter een paard aan was gerend en het paard in zijn achterbenen had gebeten. Een crossterrein is nu eenmaal geen plek voor honden.
De grote duitse herder die op stal woont is bovendien erg duidelijk in het feit dat elke andere hond die langs zou komen zich op zijn terrein bevindt.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 11:28

bij ons op stal mogen de honden mee en los lopen. levert over t algemeen geen problemen op.

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 11:39

Bij mij mogen de honden ook mee en mogen ze los lopen. Nou scheelt het dat wij in totaal maar met zijn vijven zijn en dat maar vier van ons een hond hebben. Zijn allemaal rustige beestjes (die van mij is al een oudje en heeft nog nooit een stap harder gelopen dan strikt noodzakelijk hi hi). Over het algemeen is er (toevallig) nooit meer dan 1 hond tegelijk aanwezig en de eigenaren houden ze goed in de gaten en ruimen zelf de poep op. Tot op heden nog geen problemen gehad. Zou het wel tot problemen leiden dan mag alleen die van mij nog mee (ik ben namelijk eigenaar van het spul). Overigens neem ik die van mij ook maar zelden mee, want als ik buiten ga rijden (wat ik het meeste doe) kan mijn hond niet mee en opsluiten in stal of auto vindt ik geen optie. Dan kan ze beter thuis zijn.

Ashley250

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:05

Het ligt er inderdaad echt per hond aan of die geschikt is op stal. Bij mijn vorige stalling liep een hond rond die in de benen en staarten van alle paarden bleef bijten. Gelukkig staat mijn paard nu ergens anders. Daar hebben ze ook een hond maar durft nauwelijks in de buurt van de paarden te komen.

Op een pensionstalling is het denk ik al snel beter om toch honden te verbieden op het terrein. Dat omdat niet iedereen van honden houdt en je al snel kan hebben dat er honden erg vervelend kunnen zijn doordat ze overal hun behoeften doen of paarden en mensen lastig vallen.

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:19

Ashley250 schreef:
Het ligt er inderdaad echt per hond aan of die geschikt is op stal. Bij mijn vorige stalling liep een hond rond die in de benen en staarten van alle paarden bleef bijten. Gelukkig staat mijn paard nu ergens anders. Daar hebben ze ook een hond maar durft nauwelijks in de buurt van de paarden te komen.

Op een pensionstalling is het denk ik al snel beter om toch honden te verbieden op het terrein. Dat omdat niet iedereen van honden houdt en je al snel kan hebben dat er honden erg vervelend kunnen zijn doordat ze overal hun behoeften doen of paarden en mensen lastig vallen.

helemaal mee eens

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:03

Ik ook Ja

Persoonlijk vind ik het wel fijn om mijn hond (Border Collie) mee te nemen, maar dan vooral wanneer ik buiten ga rijden. Fenna vind het heerlijk om mee te rennen en blijft dan ook netjes op afstand.

Echter wanneer ik gewoon ga rijden, zal zij niet meegaan. Daar zie ik het nut niet echt van in en ik wil niet dat andere mensen er last van hebben.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:32

Ja , Als het maar geen honden zijn die menteen mensen bijten die ze niet kennen ofzo

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:07

russel schreef:
Ik vind dus dat je je hond maar ergens anders moet gaan uitlaten en beweging geven. Ik heb er idd last van, maar ben wel een hondenliefhebber. Van de week weer in het midden van de buitenbak een lekkere hondendrol Boos! , in het donker al vaker in de stront gestaan, dan die drukke honden die maar met de tong uit de bek rondrennen..., snel even pootje oplichten om tegen de voertonnen te plassen, laatst nog op mijn deken die op de grond lag Boos!

Dan moeten de pensioneigenaren het maar leuk vinden om honden van een ander op hun erf te hebben die overal naar toe gaan om te snuffelen, dus overal lopen. Dan kan je wel zeggen ik ruim de poep op, maar dan moet je het wel altijd zien.

Het is geen beweging geven of uitlaten het is gewoon fijn dat je hond mee kan, zeker als ik van mijn werk terug kom.
Bij ons heeft niemand er last van en er zijn nooit problemen over.

En jij bent een hondenliefhebber die het niet kan zien dat een hond met de tong uit de bek rondrent, dat vind ik een stom argument.
Tja en het is niet netjes als een hond tegen je deken piest maar je hebt ook een staldeur waar je je deken netjes overheen kunt hangen.

Ik weet ook dat niet iedereen er van gedient is maar bij ons op stal is dat gelukkig geen probleem.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 16:41

en dat zijn nu de opmerkingen waar mijn haren van overeind gaan staan!

"Tja en het is niet netjes als een hond tegen je deken piest maar je hebt ook een staldeur waar je je deken netjes overheen kunt hangen."

Alsof het dus je eigen schuld is!!!! Die hond moet zijn poten niet optillen tegen spullen, dat is wat er fout gaat, en niet de eigenaar van de deken die zijn deken even tijdelijk op de grond legt. Alsof het normaal is dat een hond tegen alles aan pist wat zich op de grond bevind, ondanks dat je het " niet netjes" vind.
Btw jou benen bevinden zich ook op de grond...

Nee geen honden hier op het terrein, en zeker niet als er een baasje aan vast zit die met het idee rond loopt dat de eigenaar van de spullen zijn spullen dan maar beter had op moeten ruimen. Is toch van de zotte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 16:43

Bij ons hangen we geen dekens over staldeuren, omdat die nl terugschuiven, dus die deur kun je daarvoor niet gebruiken. Waarom zou ik last van andermans honden moeten hebben??

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 17:01

Als ik niet ga rijden dan kan het voorkomen dat ik mijn hond meeneem naar stal. Ze is paarden gewend en kijkt er verder ook niet naar om,veel liever is ze bij mensen in de buurt. Als ik in de gaten heb dat andere mensen last van haar hebben dan gaat ze gewoon vast aan de een longeerlijn en aan een paaltje en kan ze evengoed wat rondstruinen en snuffelen zonder andere mensen lastig te vallen.
Mocht ze onverwachts wat deponeren in het gras is het voor mij de normaalste zaak om het op te ruimen.
Als ik wel ga rijden dan blijft ze gewoon thuis want ik vind het voor mijn hond niet leuk dat ze dan opgesloten wordt in de stal.
Helaas voor sommige mensen blijft het zo dat paarden en paardenmensen toch altijd wel verbonden blijven met honden,hondenmensen en paardenmensen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:09

sherwood schreef:
1 van mijn instructrices kwam bij mij thuis lesgeven in de bak. Ze nam altijd dat pokkehondje mee, een jack russel. Dat klerebeest scheet altijd in de bak, en piste oveal tegen aan, liep vreselijk in de weg en was gewoon erg vervelend. Tot op de dag dat beest echt recht voor de voeten van mijn merrie ging lopen. Ze nam een enorme sprong over dat hondje heen, mijn instructrice moest er erg om lachen, ik niet. Achteraf bleek mijn paard dus ook niet... de volgende ronde zag ze dat beest weer op de hoefslag zitten, liep er over heen en trapte na. Beest vliegt door de lucht al jankend, en de les was over.
Sindsdien valt deze merrie dus honden aan. Vreemd want de hond had eigenlijk niks meer gedaan tegen haar dan gewoon stom in de weg blijven lopen. Maar ik was er echt trots op. Haha!

Dus jij bent er trots op dat jouw paard dat hondje een trap heeft verkocht terwijl het hondje gewoon onwetend is en de eigenaresse eigenlijk een trap had moeten hebben.
Daarbij had je ook wel eens aan kunnen geven dat je die hond er niet bij wil als je les krijgt dan had het zover niet hoeven komen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:15

sherwood en russel, mijn honden piesen niet tegen dekens en mijn honden bijten niet in staarten en ze luisteren.
Ze gaan niet mee de wei in ze wachten voor de poort als ik een paard ga halen en ook als ik rijd.
En ja ik weet dat niet elke hond zo goed luisterd maar ik kan me er niet zo druk om maken.
Daarbij heb ik een hekel aan mensen die hun dekens maar overal op de grond kwekken, dat bedoel ik met: je zou ze ook op kunnen hangen.
Ik ben blij dat ik niet bij jullie op stal sta, want niemand heeft last van mijn honden en als dat wel zo zou zijn dan kan dat gezegd worden en dan moet de hond aangelijnt worden heel simpel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:19

Lieve schat jij staat niet bij mij op stal, dus je kan niet oordelen over het neerkwakken e.d. Aangezien wij niet zo een luxe stal hebben zoals bij jouw waar iedereen hun dekens over staldeuren kunnen en moeten hangen, hoef ik nog niet te tolereren dat mijn dekenbs vol gepist worden door vreemde honden.

x_NDK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:42

als het kan met de stalhond. en ik heb persoonlijk liever dat ze wel aangelijnd zijn. want inderdaad.. niet elk paard is gewend met honden Tong uitsteken

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 08:01

russel schreef:
Lieve schat jij staat niet bij mij op stal, dus je kan niet oordelen over het neerkwakken e.d. Aangezien wij niet zo een luxe stal hebben zoals bij jouw waar iedereen hun dekens over staldeuren kunnen en moeten hangen, hoef ik nog niet te tolereren dat mijn dekenbs vol gepist worden door vreemde honden.

Ik heb bij ons op stal nog nooit dit taferelen gezien en er lopen vaak wel 6 vreemde honden.
Tjonge wat een probleem als er gezegd word dat je je deken over een staldeur kunt hangen.
Ik vind dat sommige mensen echt overal wat op te zeuren hebben.
Moet je niet doen, is het leven te kort voor, LIEVE SCHAT.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 08:06

Tja en als je had gelezen dan weet je nu dat dat bij ons niet kan. Maar ik heb zo een vermoeden van, "dat doet hij anders nooit".... Knipoog Sigaar

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 08:12

Nou het volgende, ik stond vaak met de winkel op manege's ......... allemaal gloedjenieuwe spullen........ OOK dekens ed.

Weet je hoevaak ik iets weg heb kunnen gooien omdat er een hond tegenaan gezeken had??? Kon ik het baasje achterhalen was het gewoon het product kopen....... maar gek genoeg zag ik die niet vaak.......

heel soms had ik mazzel en liep de hond aan een lijntje en deed het waar het baasje bij was........ tja dan valt er weinig te discusseren toch?

maar van de loslopers, heb ik heel... heel... heel veel ellende en kosten gehad!