Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
gewoon opvoeden noemen wij dat thuis, plassen en poepen doen ze in het gras of de bosjes en niet op straat, ze weten dat ze straf krijgen als ze dat niet doen en ze hebben het na der puppy periode ook nooit meer gedaan. 
Ashley250 schreef:Het ligt er inderdaad echt per hond aan of die geschikt is op stal. Bij mijn vorige stalling liep een hond rond die in de benen en staarten van alle paarden bleef bijten. Gelukkig staat mijn paard nu ergens anders. Daar hebben ze ook een hond maar durft nauwelijks in de buurt van de paarden te komen.
Op een pensionstalling is het denk ik al snel beter om toch honden te verbieden op het terrein. Dat omdat niet iedereen van honden houdt en je al snel kan hebben dat er honden erg vervelend kunnen zijn doordat ze overal hun behoeften doen of paarden en mensen lastig vallen.

russel schreef:Ik vind dus dat je je hond maar ergens anders moet gaan uitlaten en beweging geven. Ik heb er idd last van, maar ben wel een hondenliefhebber. Van de week weer in het midden van de buitenbak een lekkere hondendrol, in het donker al vaker in de stront gestaan, dan die drukke honden die maar met de tong uit de bek rondrennen..., snel even pootje oplichten om tegen de voertonnen te plassen, laatst nog op mijn deken die op de grond lag
![]()
Dan moeten de pensioneigenaren het maar leuk vinden om honden van een ander op hun erf te hebben die overal naar toe gaan om te snuffelen, dus overal lopen. Dan kan je wel zeggen ik ruim de poep op, maar dan moet je het wel altijd zien.
sherwood schreef:1 van mijn instructrices kwam bij mij thuis lesgeven in de bak. Ze nam altijd dat pokkehondje mee, een jack russel. Dat klerebeest scheet altijd in de bak, en piste oveal tegen aan, liep vreselijk in de weg en was gewoon erg vervelend. Tot op de dag dat beest echt recht voor de voeten van mijn merrie ging lopen. Ze nam een enorme sprong over dat hondje heen, mijn instructrice moest er erg om lachen, ik niet. Achteraf bleek mijn paard dus ook niet... de volgende ronde zag ze dat beest weer op de hoefslag zitten, liep er over heen en trapte na. Beest vliegt door de lucht al jankend, en de les was over.
Sindsdien valt deze merrie dus honden aan. Vreemd want de hond had eigenlijk niks meer gedaan tegen haar dan gewoon stom in de weg blijven lopen. Maar ik was er echt trots op.
russel schreef:Lieve schat jij staat niet bij mij op stal, dus je kan niet oordelen over het neerkwakken e.d. Aangezien wij niet zo een luxe stal hebben zoals bij jouw waar iedereen hun dekens over staldeuren kunnen en moeten hangen, hoef ik nog niet te tolereren dat mijn dekenbs vol gepist worden door vreemde honden.