Sjafrane schreef:Ik lees dit met gemende gevoelens.. Ik woon onder de rook van rotterdam. Wij als ponyclub hadden veel land. De gemeente wil geen paarden meer op de landen dus houden wij in verhouding heel weinig land over. Met als gevolg heel veel paarden op kleine stukjes land. Nu heb ik zelf een paard die niet met veel paarden op een kleine stukje land kan (en ja het is al veel geprobeerd maar ik hou steeds blessures lijkt me ook niet alles) Je kan hier gewoon bijna nergens in het land.. Dus moet ik dan mijn paard maar verkopen wat ik al 9 jaar heb.. Ik dacht het niet. Dus dit jaar gaat het toch anders voor mijn paard. Ze heeft wel een buitenstal gelukkig.. We zijn nog op zoek naar een passende oplossing voor dit paard.
Inderdaad, maar wat mij ook tegen de borst stuit met dit soort topics is dat die suggestie wel gewekt wordt. Dat je je paard maar beter kan verkopen als je hem/haar geen weidegang kan bieden. Vooral omdat het geen garantie is als je je paard verkoopt, dan die dan wel weidegang krijgt. Of zeg ik nou iets heel raars?
Ik heb zelf jaren op een wachtlijst gestaan voor stalling met weidegang, helaas is er veel vriendjes politiek waardoor het vaak niet doorging.
Gelukkig heb ik (met hulp van bokt en een bokker
) nu een heerlijke plek waar ze overdag buiten staat. Er is ook al een box gereserveerd voor ons andere paard een 3-jarige.Had ik mijn pony dan maar moeten verkopen? Welke garantie had ik gehad dat ze dan wel een stal kreeg met de gelegenheid om buiten te lopen?

. 24/7 Hoeft van mij ook niet perse, maar dagelijkse weidegang van een paar uur vind ik noodzakelijk. Niet alleen om een happy horse te houden, maar ook om alle mogelijk been en andere fysieke problemen te voorkomen.
Naar mijn idee moet een paard 24/7 op de wei, en dat gaat bij mijn paard als ik er 1 kan betalen ook zeker gebeuren. Hoe zou je het zelf vinden als je bijna de hele dag en nacht tussen 4 muren staat.. dat zo'n beetje alles is wat je ziet, niet even kan gaan lopen als je daar behoefte aan hebt.. en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik vind dat een heel benauwend idee. En dan woon ik vlak naast Amsterdam. En jawel: Ook hier is met een beetje zoeken weidegang te vinden.