stroom in de stal van paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vinden jullie het kunnen, stroom in de stal van een paard?

1. ja
8 (8%)
2. nee
70 (75%)
3. ligt eraan (leg uit)
15 (16%)

Totaal aantal stemmen: 93

KiWiKo

Re: stroom in de stal van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 22:41

Stroom als in de stallen van Joyce vind ik wel heel acceptabel............ absoluut

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 22:49

Zo hebben wij opstal minidekhengstjes staan. Als er geen stroom op zou staan gingen ze vol over de deuren heen (die bijna 2x zo hoog zijn als zij zelf... En de merries staan in dezelfde schuur...

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 15:53

KiWiKo schreef:
Stroom als in de stallen van Joyce vind ik wel heel acceptabel............ absoluut

Daar ben ik het mee eens, paarden zien er ook gelukkig uit. Lachen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 07:58

Ik denk niet dat het ooit mijn noodgreep zal zijn en ik ben dan ook tegen stroom in een paardenstal, de ruimte is vaak veel te klein.
Ook voor paarden die schuren is het naar mijn mening geen oplossing.
Ik sta er uiteindelijk van te kijken dat er evengoed nog zoveel mensen zijn die dit goedkeuren en ook nog goedpraten.
Een stroomdraadje boven een deur omdat die wat laag is kan ik vrede mee hebben, maar paarden die in een stal staan die omsingeld is met stroom vind ik echt dierenmishandeling.
Maar ook een deur die te laag is is naar mijn mening anders op te lossen.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 08:21

Ik ben een dierenmishandelaar volgens somige Clown
Ik heb stroom in mijn in/uitloopstal, helemaal rondom zelfs..
Maar mijn paarden kunnen wel naar buiten en binnen waneer het ze uitkomt, dus eigenlijk vind ik het geen dierenmishandeling.
Wat ik idd wel erg vind is stroomdraad in een gesloten stal.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:38

Mijn paard staat ook met een stroomdraad in stal en ik vind het niet dierenmishandeling. Maar dan heeft mijn paard ook een flink grote box, kan nog prima rondjes lopen in stal zonder druk te hoeven maken dat ze zich perongelijk stoot.

Waarom zit er stroom? Omdat ze een muurpoeper is. En nee, niet omdat ik te lui ben om een vieze kont te poetsen, maar omdat het verder gaat. Ze staat pal tegen de muur, met haar gat tegen de muur, en gaat dan poepen. Maar ja, zonder ruimte, kan het er niet uit, en wat doe je dan; harder persen. Ofwel, niet enkel een vieze kont welke open ging liggen vanwege de schraalheid van de aangeplakte stront, maar ook bang zijn voor 'kapot' persen. waarom ze het doet? Geen idee. Ze heeft geen jeuk aan haar achterste en wordt netjes ontwormt.

Ik vind het geen dierenmishandeling als het nodig is. Mist ze wel genoeg ruimte hebben dat ze nog voldoende kunnen doen. Bij mijn paard zijn 3 muren met een draadje voorzien, de voorwand zijn grote spijlen tot aan de grond, en is het niet mogelijk een draadje te spannen. Dat is ook verder niet ndig, want daar poept ze ook nooit tegen.

Op deze foto is het te zien hoe het ongeveer zit. Ik kan het zo los halen, hij hangt ook altijd stroom eraf als ik op stal ben.
http://img.photobucket.com/albums/v195/ ... 1Small.jpg

Een paard in zo'n box zetten die gigantishe jeuk heeft vind ik wel dierenmishandeling...... Je moet er zelf toch ook niet aan denken om gigantische jeuk te hebben zonder dat je kan terug jeuken.... Ik zou gek worden!!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 07:01

moniekk schreef:
Ik ben een dierenmishandelaar volgens somige Clown
Ik heb stroom in mijn in/uitloopstal, helemaal rondom zelfs..
Maar mijn paarden kunnen wel naar buiten en binnen waneer het ze uitkomt, dus eigenlijk vind ik het geen dierenmishandeling.
Wat ik idd wel erg vind is stroomdraad in een gesloten stal.

Het ligt er ook een beetje aan hoe groot je stal is.
Op een wei zit ook stroom maar een paard heeft ruimte zat om daar weg te blijven.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 07:41

Bij ons op stal zijn er twee stallen waar stroom in zit, eentje is een grote stal daar zit 1 draadje langs de muren dit paard heeft een peesblesure en gaat anders uit verveling tegen de muur aan trappen met alle gevolgen vandien, stal is groot zat en het zit maar op 2 zijdes dus gaat prima.
Ander stroomdraad zit alleen s nachts in de loopstal om te zorgen dat een pony die anders niet naar binnen mag vd anderen ook een droog plekje heeft, dat is gewoon een draad die de stal in in twee delen deelt en gaat prima.

Maar om te zorgen dat een hengst rustig blijft staan of tegen schuren vind ik geen goede reden om stroom in je stal maken, met een hengst lijkt het me nog vrij gevaarlijk ook als ie vast komt te zitten kan ie nog eens geen kant op ook.

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:26

In mijn schuilstal van 4x8 heb ik 1 dun stroomdraadje langs de wanden om te voorkomen dat de excemers die ik heb staan gaan schuren en zichzelf en de schuilstal slopen.

Aangezien het een grote ruimte is, zie ik het probleem er niet zo van.

(overigens heeft er voorheen nooit stroom op gestaan en sinds deze schuilstal er staat (december) heeft er ook nog maar 1 week stroom op gestaan Knipoog )