wat te doen tegen roddelen op stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sjorsie

Re: wat te doen tegen roddelen op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:19

missfcdb schreef:
sorry heb dislectie

Dan kan je toch nadat je tekst er staat het nog eens bekijken, ik ken ook mensen met dislectie en het duurt dan misschien wat langer maar ze checken wel of het echt klopt wat er staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:20

ja dat is mijn fout heb der niet aan gedacht sorry

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:21

Helaas wordt er overal geroddelt.
Ik ben blij dat ik voor particulieren rijd, dus heb niet of nauwelijks met andere verzorgers/bijrijders te maken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:35

er word idd overal wel geroddelt, alleen in de paarden vaak ook best wel venijnig Nagelbijten / Gniffelen
helaas weinig aan te doen, behalve zelf opletten dta je het niet det en anderen er op aan spreken als ze het wel doen

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:00

ik heb ook veel te maken gehad met roddelen en dan vooral dat stoken tussen jou en andere mensen... Erg vervelend en het kan voor veel verdriet zorgen! Mijn advies.. gelijk de roddel terug koppelen en de persoon in kwestie ermee onfronteren. Eerder werd genoemt het vertellen aan iedereen op stal, persoonlijk zou ik het alleen melden aan de mensen die erg belangrijk zijn .. zoals de stal eigenaar. Verder er hoog boven blijven staan.. de persoon die over jou roddelt zal zich wel erg bedrijgt voelen door jou, dus zolang jij er niks op uit doet en erg vriendelijk blijft haken ze vanzelf wel af!!
Het is een slecht idee om zelf te gaan roddelen of er ruzie om te maken (spreekt uit ervaring!) gewoon kalm en volwassen blijven en in je achterhoofd houden dat zij/hij de lafaard is!

Kobus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:10

Gewoon negeren. Laat ze maar kletsen. Ze zijn gewoon jaloers.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 22:19

Ook bij ons op stal is dit het geval. Best jammer, sinds de komst van een aantal pensionklanten een paar jaar geleden is hier ook de sfeer veranderd. In de jaren daarvoor werd er best gesproken over eigenaren van andere paarden. Maar meer wanneer er iets ernstigs was gebeurd (bijv. gevallen van paard) meer niet.
Toevallig deze week een knallende ruzie gehad met zo'n persoon. Best jammer dat door bep. personen de sfeer op een stal vreselijk kan veranderen.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 22:26

hai,

welkom in de paardenwereld.

is niet leuk maar ja is echt bijna overal wel zo.
ik zou ze lekker laten banketstaaf en met je paardje en de mensen die oke zijn bezig houden.

ik denk dat een hoop mensen hier op bokt zullen zeggen he dat komt me bekent voor zeg.

pff soms word je er moedeloos van,
ik ben zelfs al gescheiden whaha weet zelf nergens van maar goed, maak me er niet meer druk over iig

s6

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 22:29

Laat me raden:
een stal met een heleboel meiden met een heleboel hormonen..
Haha tja dat krijg je op stal!
vind je het erg vervelend? kom dan op tijden waar weinig mensen zijn en bemoei je alleen met je paard en niet met de anderen.. Dan is het echt het aller snelst over! Lachen.
Uit het oog uit het hard zeggen ze altijd en dat is bij dit soort dingen meestal wel het geval! Lachen
Je bent er voor je paard en niet voor de mensen op stal!
hou je dat voor ogen en bemoei je ook alleen met je paardje!
maakt het voor jou een stuk leuker,,

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 22:37

Mijn paardje is nu 23,en toen ik weg ging werd er gezegt dat ik weg ging met dat ouwe lijk:P
Het mooiste is dat ik dat mens niet eens ken,en nog nooit heb gezien ~
Komt misschien omdat mijn paard 2de werd in een springwedstrijd "önderling"..en die van haar niet eens ze benen op kan tillen haha!!

Maar leuk is het niet..al sta ik der boven! want heb liever dat ze negatief over mij roddelen als over mijn siretje Lachen

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 10:53

Dat ouwe lijk?! Wat een rotopmerking zeg! Ik schaam me elke dag meer dat ik tot het mensenras behoor...
Ik trek het me al lang niet meer aan, ik sta nu tijdelijk terug op pension en ik heb me voorgenomen me enkel en alleen met m'n paardjes bezig te houden en me niets van de rest aan te trekken.
Ik heb het laatste jaar al het een en ander meegemaakt van leugens en roddels.
Zo had ik op een vorig pension een vriendin waar ik heel goed met overeen kwam, zij stond er al een tijd langer als ik en ik hoorde via haar dat er redelijk wat afgeroddeld werd over iedereen.
Ik trok me dus samen met haar van niemand meer iets aan, na een tijdje heeft zeuit "wanhoop" haar paard verhuisd en enkele weken later heb ik dat ook gedaan en stonden we dus weer samen.
Al na 1 week merkte ik al dat er iets niet klopte, ze deed zo afstandelijk, ik kan het gewoon moeilijk beschrijven...
Daarna ben ik dus ook te weten gekomen wat ze allemaal achter m'n rug ging zeggen, dingen waarvan ik écht dacht "dat kun je toch niet menen?"...
Het waren geen roddels meer, maar gewoonweg pure leugens, ik stond er echt van aan de grond genageld.
Ik heb er niets over gezegd tegen haar, die laatste dagen dat ik er stond heb ik ze gewoon genegeerd.
Een week later ben ik m'n paarden gaan ophalen en heb ik haar nooit meer gezien en/of gehoord... Gelukkig maar!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 10:59

Tja.. Ik mag het natuurlijk niet zeggen… maar de gemiddelde stal heeft natuurlijk wel heul veul vrouwen rondlopen…

En zet een groepje vrouwen/meisjes bij elkaar, en je hebt al snel roddel en achterklap. Gelukkig is dat op onze stal niet het geval, maar ik kan me voorstellen dat dat wel echt een issue kan zijn voor sommigen.

Wat doe je eraan? Ik denk helemaal niets. Erboven staan, hoe moeilijk dat ook is. En als je een specifiek onderwerp kunt achterhalen misschien eens duidelijkheid scheppen in wat er aan de hand is.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 12:02

Arabesk en maanling hebben gewoon gelijk. Een groep vrouwen bij elkaar is eigenlijk 1 grote ellende. 1 en al roddel en achterklap.
Wat helpt is gewoon alles te negeren, wat natuurlijk heel erg moeilijk is. En misschien helpt een stalbijeennkomst om de grote ergenissen uit te spreken. Ik irriteer mij bijv. net als een paar anderen aan de hoeveelheid 'hangers' bij ons op stal. Ze zijn er de hele dag, doen niets met het paard, en hangen maar wat rond.
Dit zou je dan bij zo'n bijeenkomst in de groep kunnen gooien.

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 12:18

hihi eigenlijk wel grappig dat toch de gedachte is over veel vrouwen bij elkaar, moet eerlijk zegegn dat dat op de werkvloer ook wel vaak het geval is. dus dat is gelukkig niet alleen de paardenwereld. ach ik ga verhuizen en ik heb er geen last meer van, meestal ben ik wel zo dat ik op iemand afstap en het verhaal recht zet, maar in zake deze was er gewoon niks meer recht te zetten, de staleigenaar heeft de roddel klakeloos overgenomen, en ja weet je ik ga niemand zwart zitten maken, maar om dat recht te zetten krijg je het bodemloze put effect. dus hopeloos. verhuizen is dus de optie, en dat gaan we deze week ook doen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 12:30

Misschien raar gezegd, maar ik vind veel paardenmensen nogal typisch. Zowel de mannen als de vrouwen, hoor.Haha!
Wat een volk, wat een zevers, wat een betweters en oh, wat zijn ze 'belangrijk'. Clown
Ik ben aardig gewend om tussen de vrouwen en mannen te leven, te werken, te wonen, enzovoort, maar in de paardenwereld in mijn directe omgeving, pfffff...... (er zitten ook hele leuke mensen tussen, hoor Ja, maar velen heb ik echt helemaal niets mee).

Ik denk dat het ook aan de leeftijd kan liggen en aan je eigen zelfvertrouwen of je er ontvankelijk voor bent of niet. Vroeger wilde ik door iedereen lief en aardig gevonden worden. Tegenwoordig interesseert het me veel meer wie IKZELF aardig vind. Tong uitsteken
Kletsen achter je rug, gebeurt altijd wel. Maar een hele hetze achter iemand's rug vind ik wel weer wat anders dan wat gemiddeld geroddel........

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 12:33

Bij ons op stal word ook heel wat afgeroddeld en gekletst.
Het hoort er gewoon bij denk ik.

Mischien kun je voor een teamspirit op stal zorgen door een leuk clubblaadje te beginnen, of gezellige dingen te organiseren met z´n allen. Maak het gewoon zelf gezellig. Hou een kallender bij met verjaardagen, kijk daar op, en organiseer bijv. met de hele stal een suprise party voor iemand. Want als het niet gezellig is, dan moet je het zelf gewoon gezellig maken!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 12:39

je hebt dat roddelen inderdaad echt overal waar je komt.

ik heb het gehad dat de staleigenaar tegen mijn vriendin aan het kletsen was dat als ik met mijn rijstijl op zijn pony's zou zitten ik er binnen de twee minuten zou afliggen en tegen een stalgenootje kletste hij dat mijn vriendin teveel galoppeerde met haar paardje en dat ze er beter niet meer mee kon rijden...
pffffffffft
wij hadden gelukkig wel communicatie onderling (dat wist de eigenaar blijkbaar niet) dus we wisten duidelijk waaraan en waaraf. dat helpt dan ook weer om die roddels niet serieus te nemen, het geeft alleen maar aan hoe betrouwbaar de persoon die roddelt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:00

In de ogen van een ander doe je het nooit goed.
Bij ons op stal gaat het er nu de laatste paar dagen ook hard aan toe.
Er is een ruin die de andere paarden bijt mijn merrie geeft hem gewoon een stamp maar er loopt ook een jong beesje bij die helemaal niet dominant is.
En die heeft kalen plekken en bijt wonden dus oplossing uit elkaar nu is er weer ruzie dat ze om de dag buiten mogen de enen aan de achter kan en de andere an de voorkant in de buitenbak.
Wat zijn mensen vreed tegen elkaar.
Snap er niks van Ze kunnen alle 2 naar uityen en nog moeilijk doen Verward

Lys_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:07

ik denk ook dat er niet zo veel aan te doen is, paarden mensen ik verbaas me er nog vaak over kunnen 3 dingen erg goed opscheppen, roddellen en de beste overal in zijn.
maar ik denk dat je het beste kan vragen hoe ze daar aankomen diegene die roddelt gewoon meej confronteren
ook zou je er zwaar sercastisch over kunnen doen bijv. je loopt naar diegene toe en zegt wat ik nou toch gehoord heb over (je eigen naam) en dan helemaal over jezelf gaan roddellen inclusief die roddel vaak is de hint dan wel duidelijk.

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:16

Ik ken trouwens minstens evenveel mannen in de paardensport die opscheppen over alles en roddelen...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:20

Vooral mannen die zich met paarden bezig houden, kunnen ook aardig fout zijn. Haha!
Wij hebben er een paar op onze stalling rond lopen, pfffffff, en ze kunnen ze ook zo 'plakken' met al hun roddelverhalen en blabla verhalen over 'keuring dit' en 'afstamming dat'. Lekkerrrrrr belangrijk...... Gaaaap
Fijn als het je interesseert, mij dus niets en dat weten ze best. Haha!
Moet altijd onaardig gaan doen om ze weg te krijgen als ik lekker rustig met mijn paardje bezig wil zijn, want wat een bord hebben ze voor hun kop. Nagelbijten / Gniffelen

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:27

Je kunt het beste een andere hobby zoeken als je ervan af wilt Clown .

Nee zonder gekigheid, je moet je er gewoon niks van aantrekken. Paardrijden is nou eenmaal een sport met veel meisjes en een sport waarbij vele wegen naar Rome lijden en meestal is ieder ervan overtuigd dat zijn/haar weg de beste is en dat al de andere wegen onjuist zijn.
Je hebt denk ik bij elke stal waar meerdere mensen bij elkaar staan wel een soort van geroddel. Je kunt gewoon aan de staleigenaresse uitleggen hoe het werkelijk in elkaar zit, zij heeft ook alles maar van horen zeggen.
Ik vind het trouwens wel de taak van de staleigenaresse om boven het geroddel te staan en er doorheen te prikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:29

Die van ons die kijkt er niet naar om die zegt zoeken jullie het zelf maar uit haha.
maar als het uit de hand loopt zegt ze der wel wat van.
Wij kunnen het prima vinden met de eigenaren lekker rustig zo haha.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:30

Je doet er niks tegen, gewoon negeren, dan houd het vaak vanzelf op, is de lol eraf.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:31

Reken maar dat ik er boven sta.Haha!

Ben allang blij dat ik sinds een paar jaar mijn eigen paard heb en in principe niets meer te maken heb met mensen die ik niet leuk vind Tong uitsteken . Dat was met het jarenlange paarden van anderen verzorgen/berijden wel eens anders. Nu kan ik het me permitteren om te zeggen 'hey joh, ga jij je eens met je eigen zaken bezig houden en laat mij en mijn paard met rust'. Tong uitsteken
Heerlijk!!!! Haha!