Vuile koker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Vuile koker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 11:04

Ik doe nu nog als hij hem naar buiten hangt even wat van die velletjes weghalen, maar na al deze tips denk ik dat ik toch ook aan de baby-olie ga, hopelijk blijft ie dan wat schoner.
Mensen hebben wel echt de neiging om raar te kijken als je aan je paard zijn ding staat te plukken, terwijl je zelf zoiets hebt van tja, moet toch ook schoon.

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 12:30

Ja rockwitch dat is waar wat je zegt,
De mensen bekijken je idd raar als je eraan zit.
Ik ga het ook eens proberen om wat baby olie eraan te doen, dit lijkt mij wel een goede oplossing.
Hopelijk blijven zijn benen dan wat schoner, want die vieze smodder blijft altijd aan zijn benen plakken (als hij gelegen heeft)
Iedereen hartelijk bedankt voor de tips... Knipoog

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:53

Myrano schreef:
Ik ga het ook eens proberen om wat baby olie eraan te doen, dit lijkt mij wel een goede oplossing.
Hopelijk blijven zijn benen dan wat schoner, want die vieze smodder blijft altijd aan zijn benen plakken (als hij gelegen heeft)
Iedereen hartelijk bedankt voor de tips... Knipoog

eeh??? benen , koker??? Knipoog

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 13:59

Als hij gelegen heeft zie je dat hij dan van dat vuil wat uit zijn koker komt aan zijn benen blijft plakken..
Nog nooit gezien ? Knipoog

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:12

ah zo, ik dacht dat smodder een tikfout was en modder moest zijn.
Maar nee, nog nooit gezien, misschien omdat wij zijn koker regelmatig wassen Knipoog

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:36

Mijn ruin houd zijn koker buitengewoon schoon, erg praktisch, ook bij zijn billen houd hij het vrij netjes schoon, als het echt vies is kan het zijn dat ik het nog wel eens met wat water schoonmaak.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:41

Ik probeer hier en daar wel eens wat velletjes weg te plukken maar meneer vind het niet erg fijn als ik er aan zit dus echt goed schoon heb ik het nog nooit kunnen maken..

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:43

Ik trek de velletjes met mijn handen eraf. en in de zomer spuit ik het af. HIj heeft er nooit last van:).

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 21:10

aslo schreef:
sandr0 schreef:
sedalin e.d mag nu alleen nog op recept begreep ik?? Word ook aangetekent en daarmee zou ie niet naar de slacht mogen?

Ik zou het niet weten eerlijk gezegd, maar is ook bij paardendrogist en agradi te verkrijgen, dus blijkbaar niet alleen op recept.

sedalin is niet meer te verkrijgen, tegenwoordig heb je tranquigel.

AylaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:29

iloveiwan schreef:
en met een merrie Bloos

haha, je kan de kling ook schoonmaken met een babydoekje!

Martje70

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:03

Ik gebruik altijd zwitsal babydoekjes om zijn billen schoon te maken. Voor zijn koker gebruik ik alleen warm water. Met koud water trekt hij 'm meteen weer in!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 09:51

Bij mijn merrie maak ik altijd de boel schoon met een babydoekje, maar 9 van de 10 keer is het niet nodig Lachen

marbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 23:15

Mijn paard schacht regelmatig uit, als hij "hard" gewerkt heeft, als er dan losse velletjes zitten dan haal ik die weg, maar hij is nooit heel vies, verder alleen heel soms even de slang erop en uitspoelen. Bij zijn anus maak ik regelmatig schoon met een sponsje, omdat er bij teveel mest resten er larven in kunnen gaan zitten die dan weer in de darm kunnen komen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 10:41

Wat mij opvalt, dat veel mensen het weghalen van wat velletjes van de penis blijkbaar hetzelfde zien als het wassen van de koker. Dit zijn dus wel 2 verschillende dingen.
Alleen wat velletjes verwijderen is niet voldoende, je dient de koker (dit is ook de topic: vuile koker)van binnen te wassen, heb je dit nog nooit gedaan bij je ruin (hengst) zul je verbaasd staan over de smurrie die daarin zit en de geur Knipoog

AylaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:23

voor een merrie: gewoon met een babydoekje!

Jess_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 16:16

Ik doe het ook met betadine en de velletjes met een handschoen

StalMolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:01

Ik doe de slang op lauw en een zacht straal en zet hem er even tegen aan, dan spoelt al het vuil eruit zonder dat hij er last van heeft...

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 17:52

aslo schreef:
Wat mij opvalt, dat veel mensen het weghalen van wat velletjes van de penis blijkbaar hetzelfde zien als het wassen van de koker. Dit zijn dus wel 2 verschillende dingen.
Alleen wat velletjes verwijderen is niet voldoende, je dient de koker (dit is ook de topic: vuile koker)van binnen te wassen, heb je dit nog nooit gedaan bij je ruin (hengst) zul je verbaasd staan over de smurrie die daarin zit en de geur Knipoog

Dat is waar, en dit vind ik ook juist het moeilijkste om schoon te maken ! Knipoog