Met modderbenen op stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lynne_berna

Re: Met modderbenen op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:35

Ik ga om 17:00 weer naar stal om haar binnen te zetten (word wel gedaan maar anders vind ik dat ze te lang zonder eten staat) en dan spuit ik eerst haar benen af, droog ze en dan mag ze lekker met schone voetjes haar stal in.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:36

Ik heb een fries met behoorlijk wat sok. Hij gaat dagelijks in de zeer modderige paddock en gaat daarna gewoon op stal. Ik spuit zijn benen eigenlijk nooit schoon, ongeveer eens per week maak ik zijn benen helemaal schoon met water, voor de rest borstel ik de modder eraf als het opgedroogd is.
En nog geen last gehad van mok Lachen

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:37

het is niet erg dan je pony in de moddel staat.. ligt er aan hoe erg je pony er tegen kan je kunt ook de benen afspuiten en dan goed zijn benen schoonmaken

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:37

Nou ik mik ze zó op stal! Als ik elke dag benen af ga staan spuiten heb ik bij de ene met vier hoge witte benen binnen de kortste keren gruwelijke mok.....blijkbaar is leidingwater nog altijd erger dan modderpoten, want tot op heden heb ik nog geen mok gehad!

Trouwens als ik de volgende dag kom is het grootste deel er altijd gewoon weer af hoor, ik heb zelfreinigende paarden denk ik Haha!