waar heb jij je paard staan manege/pension/thuis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

waar heb jij je paard staan?

1) manege
29 (10%)
2) pension
117 (42%)
3) thuis
80 (29%)
4) anders
47 (17%)

Totaal aantal stemmen: 273

prii_boy

Re: waar heb jij je paard staan manege/pension/thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 11:50

mijn pony staat op een boedery met 7 stallen en je mag je pony net zo veel hooi/sro geven als je zelf wilt dat is (vind ik) wel een voordeel!
en het is ook nog eens goedkoper als op de manege

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 12:03

Mijn haflinger staat op een kleinschalige pensionstalling/boerderij met op dit moment nog 3 andere paarden, en er komt binnenkort nog 1tje bij,meer stallen zijn er ook niet aanwezig Haha!
Heb een buitenbak tot m'n beschikking ,er word gevoert, maar uitmesten/opstrooien moet je wel zelf doen.
Buiten/binnenzetten word voor je gedaan,mag je ook zelf doen natuurlijk..
Maar als ik een keer ziek ben,dan bel ik even naar de stalhouder om te vragen of ie wel wil opstrooien voor me,da's wel zo handig.
En het is er nooit druk,wat je op 'n manege wel hebt.
Maar toch heb ik af en toe wel contact met de andere pensionklanten,en onderling regelen we 't ook wel dat, als er iemand ziek is,(of met vakantie) dat de andere dan 'n keertje uitmest voor je,da's wel zo handig ,zo helpen we elkaar weer Knipoog

Mijn andere pony staat bij mijn ouders thuis,en die verzorgen haar ,dus helemaal geen werk van Clown

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 12:06

prii_boy schreef:
mijn pony staat op een boedery met 7 stallen en je mag je pony net zo veel hooi/sro geven als je zelf wilt dat is (vind ik) wel een voordeel!
en het is ook nog eens goedkoper als op de manege

Waar staat jouw pony ong?
Bloos

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 12:22

Ons paard staat op een pensionstal. Voordeel is dat het all-in is, we betalen dus niet extra voor zaken als stapmolen en weidegang. We hoeven alleen maar te poetsen en te rijden en ervoor te zorgen dat de hoefsmid en DA komen als dat nodig is. Ook prettig is dat we wat voor weer het ook is altijd kunnen rijden. Is niet de goedkoopste oplossing maar ideaal als je beiden een drukke baan hebt en toch een paard wil kunnen houden.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 12:27

pension

voordeel: gezellig? Haha!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 12:30

bij de buurman Bloos voordeel hij staat zo goed als aan huis en ben van alle gemakken voorzien,
ik heb geen pension nodig voor de gezelligheid en ook geen manege waar aldie kinderen met hun vingers aan je paard en ze van alles toestoppen omdat hij leuk is of zo zielig is Bloos

dus laat hem maar lekker hier staan in zijn box van 3 bij 4,5
met uitloop wat wil ik dan nog meer Haha!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 12:31

Ik heb mijn paard bij mijn vriendin staan, die ook een paard heeft Lachen ze staan lekker samen in een megawei, en we beschikken ook over een buitenbak Haha!

Isa1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:10

Mijn 2 paarden staan op een soort pensionstalling van een goede kennis.
Heel erg leuk, met ongeveer nog 15 andere paarden waaronder 1 van mijn vader en nog 1 van mijn zusje.
Een gezellige boel dus. En we hebben het daar prima voor elkaar, er zijn 2 buitenbakken aanwezig, en de stallen zijn mooi ruim en licht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:18

Mijn (huur)pony staat op een boerderij met een heleboel soortgenootjes en andere dieren. Andere meiden respecteren dat de pony "van jou" is en er wordt dus niet aangezeten zoals op een manege. Als ik later een eigen paard neem zal ik hem zeker op een boerderij of kleine pensionstal zetten.

foske_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:19

ik heb 3 verzorgpony's
en ze staan allemaal in berghem
bij mensen thuis of in een wei Haha!

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:22

Thuis.
Voordeel is natuurlijk dat je alles zelf kan regelen, je kan zelf bepalen wanneer je paard naar buiten ga, hoeveel hij te eten krijg, hoeveel stro je in de stal doet ed Knipoog
Er staan ook een paar andere mensen, dus er is eigenlijk bijna altijd wel iemand, is ook altijd wel gezellig. Of als je zelf een keer geen tijd heb om je paard te doen, wil iemand anders het altijd wel voor je doen Lachen

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:33

Mijn paard staat op een pensionstalling met 15 stallen, niet zo gek groot dus.
Hij word van ma t/m za binnen en buiten gezet, de stallen wordt ook van ma t/m za uitgemest, zondags doen we het zelf.
Hij krijgt 3x per dag hooi gevoerd en 2x per dag brok,muesli. fiber G en wortels.
We hebben de beschikking over een binnenbak en een buitenbak, het bos is aan de overkant van de straat.
poetsplaats met warm en koud water, inclusief handdoeken om je paard of jezelf af te drogen Clown .
Koffie is gratis en voor frisdrank en sap betalen we 50 cent.
Bodembedekking kan je kiezen uit: stro, vlas en laagje stro, alleen vlas, of krul, mijn paard staat op krul en krijgt 1 x in de week een nieuwe baal, de paarden die alleen op stro staan, krijgen elke dag nieuw stro erbij, degene die op vlas staat krijgt ook 1x in de week een nieuwe baal.
Ik zelf vind dat ik op een super gezellige pensionstal sta, de ene keer ben je er helemaal alleen en de andere keer zijn er mede stalgenoten waar het altijs super gezellig mee is.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:34

Mijn paard staat momenteel op een pension.
Vroeger hadden we de paarden bij huis en dan raak je best verwend. Gelukkig ga ik volgende maand verhuizen en dan krijg ik de beesten ook weer aan huis, ideaal!

NewStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:38

Pension stal, nu een hele grote en misschien binnenkort een kleine. Ik denk dat ik het zelf leuker vindt een kleinere dan een grotere pension stal. Zeker geen manege, veel te druk idd.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:43

Ik heb ze neit aan huis maar ik heb wel mn eigen plek

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:50

Mijn pony staat bij mijn verzorgpony's, bij een goede kennis van me, op 10 minuutjes fietsen van mijn huis.
Voordeel is dat er altijd iemand is (is bij een bedrijf), hij heeft maatjes waarmee hij samen staat. Er is voldoende aanwezig: kleine rijbak,inloopstallen, hooi, voer, water, grote weide, opslagplek etc. Het is er gezellig, ik kan erg goed met de eigenaresse opschieten (vrouw van 80, lekker kletsen!haha).
En het is een stuk goedkoper dan een pensionstal(tot nu toe betaal ik nog niets, maar is wel de bedoeling heb ík aan gegeven), én lekker rustig.
Het ligt ook nog vlak bij een bos, dus wat wil je nog meer!
Ik zou nooit pony's op een manege willen hebben staan, zo lekker de hele dag buiten en 's avonds in een paddock vind ik veel fijner voor ze. Maar ik stel dan ook geen hoge eisen aan het paard, ben geen wedstrijdruiter en rijd ook niet iedere dag. Ik doe het echt voor de lol.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:11

ik heb mijn paard bij vrienden op de boerderij staan.
het voordeel hiervan is dat aangezien ik midden in de randstad woon hij hier lekker veel buiten kan staan en bij de meeste stallen hier in de buurt staan ze 24/7 binnen.

Femme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:22

Ik ben op dit moment opzoek naar een leuk paardje D/E maat, wanneer ik deze eindelijk heb komt zij/hij op een pensionstal te staan. Mijn oude paardje stond op een hele dure pensionstal dat wil ik nu niet. Ik wil een gezellige maar rustige pensionstal van 8paardjes ofzo.

Loezle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:26

ik sta nu 2 jaar al op een pensionstalling: ze krijgen voer, ze worden uitgemest en worden buiten gezet Haha!

nu ik op een pensionstalling sta wil ik nooit meer terug naar zo'n rot manege waar de paarden 24/7 binnen staan...

meabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:28

thuis, vind ik het fijnst omdat je alles bij de hand hebt, je loopt de deur uit en daar staan de lievertjes

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:33

Thuis,
Ik vind het heerlijk. Geen reistijd, je kunt je paard altijd begroeten/bekijken, geen irritant gedoe van meekijkers, en ga zo maar door.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:39

Eerst stond ik bij een particulier, maar omdat er weinig toezicht was en omdat ik gek werd van iedere dag een uur in de auto te zitten heb ik hem nu bij een pensionstal in de buurt staan.

Voordelen hiervan zijn vind ik dat er altijd wel toezicht is, je paard gevoerd word, je niet met manege lesse te maken heb en wij hebben aardig de vrije hand op stal.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:48

Pension stal.

Manege is te druk en binnenbak vaak bezet door lessen!

Thuis kan niet want dan zouden ze op de trampoline moeten staan. Clown

En waar ik sta (pension) staan 35 paarden en een binnenbak.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:49

Mijn paard staat in pension (Nou ja, pension.. Het is gewoon een heel groot land met een schuilstal en een grote rijbak/ paddock)

Voordeel hiervan is dat het bij mensen aan huis is, dus altijd toezicht. Voordeel voor mij nu is ook dat ze gevoerd word en dat ik zelf geen land hoef te onderhouden etc.

Toch zou ik het liefst paarden aan huis willen hebben in de toekomst.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:58

Mijn 3 jarige staat bij een hengstenhouderij/(spring)fokkerij/ springhandelsstal.

Ik ben de enige pensionklant daar en dan nog wel met een dressuurpaard Nagelbijten / Gniffelen