wat vinden julie een reele prijs voor 24/7 weidegang?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

grrr

Re: wat vinden julie een reele prijs voor 24/7 weidegang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 17:32

Ik vind de prijzen die hier genoemd worden ook erg laag. Het land moet bemest, onderhouden, gesleept of gemest worden.
Een baal hooi kost nu al 4 euro hier in de buurt, en een beetje paard eet in de winter al gauw 3/4 tot een baal hooi. (mijne wel tenminste) Reken maar uit, dan zit je al zeker op zo'n 80/100 euro (normaal paard)voor alleen hooi. Daar komt nog werk, en alles bij.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 17:46

Voor die bedragen die ik hier lees, zou ik er nog wel een paar paarden bij kunnen nemen. Haha!

Mijn Sam staat 24/7 op het land bij een particulier, die er zelf zo'n 25 paarden heeft lopen. Er staan dan nog ca. 5 vaste pensionklanten. Sammy staat in een vaste groep van voornamelijk Shets (en een Fjord + oude D-pony). Het land ligt in een natuurgebied, dus er is veel ruimte, het land wordt daar niet bemest. Er staan bomen, struiken, er is moeras en er zijn watertjes. Ik moet in de zomer wel altijd een eindje lopen om er te komen. In de wintermaanden worden ze bijgevoerd met ruwvoer (zit bij de prijs in) en staan alle hekken open, zodat ze ook in de 'gewone' weilanden kunnen staan. Dan blijven ze ook meestal 'vooraan' en hoef ik niet ver te lopen Clown . Overigens geniet ik erg van het wandelen daar. Geen mens in de buurt, heerlijk! Ook in de herfst in het donker, no problem. Niets mooiers dan Sam roepen die in het donker naar je toe komt galopperen Lovers .

Faciliteiten als bak, menbaan (grote bak voor mij, want ik doe niet aan mennen), round pen, afspuitplaats, zadelkast e.d. zit er allemaal bij in. En vlakbij huis, dus ik ga zelfs regelmatig op de fiets (1,5 km). En oja, bij ziekte kan ik altijd een box huren.

Ik betaal 115 euro p.m. voor de weidegang en het ruwvoer in de winter. Krachtvoer, wormkuren e.d. betaal ik zelf. Voor mijn Shetlander betaalde ik 100 euro, toen ik er nog twee had.

Er zijn goedkopere plekken voor ca. 75 euro in de directe omgeving, maar dan staat mijn paard er niet zo mooi en ruim bij Knipoog . En vaak worden daar de kuddes steeds anders samen gesteld en daar ben ik niet zo van, als het niet hoeft. Hij heeft zijn vriendschappen al gesloten en blijft daar zolang het kan.......

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:52

Ik huur 1 hectare land voor 500 euro per jaar. Maar dan doet de eigenaar niets aan het onderhoud, er is geen bak en geen electriciteit.

Als je al die faciliteiten wel hebt, vind ik een bedrag van 70-100 euro per maand niet meer dan normaal. Zeker hier in de regio is dat nog een schijntje....

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 13:07

Ik word jaloers op sommige mensen hier!!

Mijn paard gaat 1 juni het land op (andere stal dan waar hij nu staat). Ik betaal daar 100 euro per maand. Dit is voor 24/7 weidegang, water, gebruik van de rijbak, poetsplek etc.
Als ze een nachtje op stal gaan (ivm heel slecht weer), kost dit 3 euro per nacht. Dan staan ze natuurlijk op stro en krijgen ze hooi. Brokken/muesli moet ik zelf kopen, maar dat krijgt hij in de zomer niet aangezien hij zijn buikje toch vol kan eten met gras Lachen

Het is trouwens 18 km van mijn huis, dichterbij is zoiets niet te vinden (Amsterdam)!! Je kan daar overigens wel héérlijk buitenrijden wat natuurlijk een behoorlijk +punt is!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 13:29

Interessant topic..dus even een stipje.
zit er na de zomervakantie toch aan de denken om eens te kijken naar een paard, en 24/7 weidegang klinkt erg goed. Ik woon in drenthe dus ruimte zat, zal eens gaan informeren wat het hier kost.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 10:03

Marieke_K schreef:
Prijzen liggen hier rond de EUR 50 / 75 voor land, zonder schuilstal, met water en toezicht.

En is dat dan alleen zomers die weidegang, of ook voor de wintermaanden?

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 10:15

Ik betaal 25 euro per maand voor mijn diertje die op land staat bij ons op stal, waar mijn andere paardje ook staat. Er staat genoeg gras op (super kwaliteit), in de winter worden ze bijgevoerd, water is altijd aanwezig en 24/u p/d toezicht.
Land is ongeveer 3 Ha schat ik en grenst aan natuurgebied.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:45

hier in t dorp ben je 50 per maand in de zomer kwijt en 80 in de winter met kuil. maar gen schuilstal of bomen.

Ivana2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 07:41

Hier in de omgeving is het ongeveer 100 euro per maand. incl bak.
OF het veel is weet ik niet.. het land moet toch ook onderhouden worden.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 08:50

Ik betaal 75 euro per maand aan weide gang geld, dag & nacht buiten mag wel gebruik maken van de buitenbak Ja

Heb wel gewoon slootwater.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 15:32

Zo, wat betalen jullie veel zeg!
Maar ik ben dan wss flink bevoorrecht..

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 16:53

Veel? Hier op stal is er geen wezenlijk verschil tussen zomer en winter: de paarden komen altijd buiten. Pensionstalling kost 210/mnd. all in. Per seizoen zijn de werkzaamheden wel verschillend maar de kosten nauwelijks. Velen vergeten dat en denken dat weiland minder of zelfs niets kost. Wie denkt dat weiland minder kost zal ook wel niets aan de wei doen.

Veraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 17:01

Wij betalen per maand 40-50 euro. We huren de wei van een kennis uit het dorp.
De wei is ongeveer 1200m2, met schuilstal.
Hooi water en voer ed. moeten we zelf gewoon betalen. Het gaat puur alleen om de wei.
Water is er wel gewoon (2 1000 l. tanks).
De prijs vind ik op zich wel redelijk, minder zou wel fijn zijn maar het is goed te doen.

vrai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:02

Ongeveer 70 euro in de maand denk ik....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:04

Ik betaal straks €100,- voor 24/7 buiten en een grote loop stal. Incl. hooi, water weide onderhoudt, de stal word uit gemest en de wei word ook regelmatig uit gemest.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:36

Ik betaal 100 euro voor 24-7 weidegang. Ze hebben drinken, het is met stroomdraad afgezet.. Alleen geen bak helaas. Eventueel voor 20 euro (p.m.) op een pensionstal. Voordeel is wel dat degene die het aan ons onderverhuurt (ze huurt het zelf ook) voor alles open staat. Alles is bespreekbaar. Lachen In de winter wordt het waarschijnlijk 125.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:44

Ik betaal 135 reserveringskosten voor me stal, en 16 voor weideonderhoud. Dus ongeveer 150 per maand

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:48

ik betaal 100 euro per paard per maand, kan wel altijd rijden, heb een gigantische inloopstal, hooi en stro inbegrepen, en echt wel een groot stuk land. De boer doet ook alle onderhoud.

horseloverc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:14

Ik betaal 160 ongeveer...(kale boxhuur) voor een groot stuk weiland waar behoorlijk wat gras opstaat.
buitenbak van 20x40 zit erbij
spuitplaats
kleine kantine
en zadelkast is aanwezig
binnenstal heb je dus ook maar maak je eigenlijk geen gebruik van in de zomer alleen in de winter wel en dan is het voordeel dat je dus geen stal meer hoeft te zoeken.
groetjes Cindy

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:02

madamX schreef:
Veel? Hier op stal is er geen wezenlijk verschil tussen zomer en winter: de paarden komen altijd buiten. Pensionstalling kost 210/mnd. all in. Per seizoen zijn de werkzaamheden wel verschillend maar de kosten nauwelijks. Velen vergeten dat en denken dat weiland minder of zelfs niets kost. Wie denkt dat weiland minder kost zal ook wel niets aan de wei doen.

Mijn paard staat inderdaad op land dat niet bewerkt wordt. Tis van natuurmonumenten. Toch is dit gras van goede kwaliteit en doen de paarden het er geweldig op.
Pensionstalling all-in kost bij ons 157 euro per paard. Pony is 127 euro.

soes_01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:05

Ik betaal 150 euro, incl. hooi stro en brok, wel zelf alles verzorgen,

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:58

fijn dat jullie zo weinig betalen voor weidegang Ja

ik betaal gewoon 190 euro p/m het hele jaar door
en ze staat vanaf 22 april 24 uur buiten tot dat het weer te slecht word en de wei te nat.

hier geen aparte bedragen voor zomer en winter stalling

het is duur voor alleen gras maar goed een paard houden is nu eenmaal duur! Knipoog

en ik moet ook de wei nog schoon houden Haha!

Efi79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:36

ligt echt ook aan waar je woont. in het noorden is weidegang continue niet zo heel duur, soms kun je stukken van de gemeente hier huren, dan betaal je echt vrijwel niks!.
hangt ook af van of de paarden in de gaten worden gehouden, bijgevoerd etc. Volgens mij wisselen de bedragen behoorlijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:40

als je alleen kijkt voor de zomerperiode vind ik onder de 60 euro normaal.
In de winter met het hooi erbij rond de 100 euro Lachen

Ik betaal zelf 550 euro per jaar voor weiland+stal. (dat is de excl. hooi en stro). Weiland bemesten en onderhoud is niet zo heel duur als je niet zo'n groot stuk hebt. Je kan dat bedrag ook delen door de mensen die op dat moment gebruik van de wei maken.
Wij delen het altijd door 2, omdat er 2 pony's staan.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 15:38

diesel_ schreef:
er zijn veel topics over stallingsgeld, maar eigenlijk niet veel over altijd weide, behalve zomers. Maar ik bedoel de hele hele jaar door.

Ik ga mijn prijzen niet noemen op internet, vind ik niet zo netjes Clown Maar ik vraag me wel af wat julie een normale prijs vinden? Ik heb ongeveer een stuk wei van 1000m2 (op een vrij grote pensionstal waar de normale gang van zaken is snachts op stal..) daar staat mijn c-pony en mijn mini shetlandveulen. Er zijn nog 2 grote shetten bijgekomen, maar goed dat terzijde.

Ik mag onbeperkt hooi voeren in de winter, zomers moeten ze het eigenlijk met het gras doen. Brok zit er niet bij in, heb wel een goede buitenbak en duin uitrijmogelijkheden.

Voor dit betaalde ik tot voor kort 70euro, is helaas deze maand opgeslagen naar 80 euro... Persoonlijk vind ik dat wat aan de dure kant, maar op een pensionstalling ben ik natuurlijk veel meer geld kwijt en mijn paard staat hier echt goed.

edit: ik heb wel geen buitenbak, maar dan wel weer 2 schuilstallen + water dat we niet zelf moeten regelen