sportpaard vakantie geven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gail

Re: sportpaard vakantie geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:21

Die van mij krijgen ook nooit echt vakantie in de zin van 3 weken in de wei en verder niks. Vakantie is veel wei in combin met trainingsmolen of bosritten ofzo. Maar....een jong paard (3 of 4) kan je natuurlijk juist heel goed na het beginwerk een weidevakantie geven!! Maar dat vind ik wel een heel ander verhaal. Maar als ik zo de reacties in dit topic lees zorgt iedereen op zijn of haar manier wel voor de nodige ontspanning. En bij de een is dat een maand in de wei en bij de ander is dat een paar dagen naar het strand of minder zware training. Ik denk dat een volwassen paard dat goed verzorgd wordt, genoeg uren buiten zijn stal doorbrengt, lekker met soortgenoten in wei of paddock kan en dus voldoende sociaal contact heeft en een evenwichtige training krijgt, dat dat paard geen vakantie nodig heeft in de vorm van maandje wei. Maar nogmaals, de jonkies lekker de wei in zomers!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:49

LDRD schreef:
Vakantie haalt ze alleen maar uit het ritme en conditie.

Dat ervaar ik met mijn paard ook.
Regelmatig heeft hij noodgedwongen een weekje vakantie (is mijn dochter weer eens ziek waardoor het moeilijk wordt om naar stal te gaan oid) maar ik vind hem daar niet fijn uitkomen.
Normaal gesproken werkt hij best graag heb ik het idee maar als hij vrij heeft gehad heeft hij ook echt geen zin om weer te beginnen. Ook vind ik dat als hij een tijd minder gewerkt is, hij veel sneller nat is dan wanneer hij gewoon doorgetraind wordt. Lopen blijft ie wel doen, daar kan ik het niet aan afmeten.
Ik zal niet snel besluiten om hem echt een maand de wei op te gooien, tenzij echt op DA-advies.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:51

Mijn paard gaat in Juli 2 a 3 maanden het land op.
waarvan hij 1 maand volledige rust krijgt.
Hij komt NIET in de kudde te staan ( vind dat gewoon teveel risico) dus gaat alleen samen met mijn pony!
Ook gaat hij rond een uur 7 weer naar binnen hier krijgt hij 1 keer kuil en 2keer zijn biks (ochtends en sávonds)