hoeveel verzorgster/bijrijders hebben jullie gehad

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 10:59

ik heb er teveel gehad... maar nu heb ik gelukkig Lisette.... een leuke meid die ook nog eens betrouwbaar is...

Het liefst zou ik alles alleen doen... maar ik wil gewoon een goede backup hebben voor als ik ziek ben... of over een tijdje op huizenjacht in Groningen ga... Haha!

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 12:29

Ik heb 1 bijrijdster gehad en die beviel uitstekend. Leuke meid, zeer veel ervaring met eigen paarden, dus dat is heel fijn. Bovendien kon ze het meteen heel goed vinden met Kaminka, en dat is een unicum op zich... Toen zij besloot om weer een eigen paard te kopen ben ik nog even op zoek gegaan naar een andere bijrijdster, maar heb na wikken en wegen toch besloten om het helemaal zelf te proberen.

Dat lukt tot nu toe prima, twee paarden + huishouden + fulltimebaan + studie + andere verplichtingen blijkt best te doen te zijn... wat ik niet had verwacht!

Mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 17:35

Zep"]
[quote="gijsenkim schreef:
Off topic, Ja kan wel als je verder geen leven hebt of wil hebben.....

Onzin. Er zijn toch ook wel stallen te vinden waar ze bijv. je paard in de wei zetten overdag. Kun je best gewoon 4x in de week komen rijden. Meestal moet je op zo'n plek wel genoegen nemen met minder faciliteiten, maar als je toch al niet zo'n fanatieke ruiter was...
[/quote]

Is allemaal niet nodig hoor! Ik heb 7 jaar een eigen paard gehad. Ging naar school, eerst HAVO daarna VWO en heb elke dag mijn paard verzorgt en ook bijna elke dag gereden. Niemand die de stal mestte of hem voerde. Alles in overleg met de andere stal genoten over het buitenzetten. Het enige wat gedaan werd was het voeren 's morgens, maar dat deed de vader van een stalgenootje. Een jaar lang heb ik de pony van mijn zusje (werd geopereerd en mocht een jaar lang niet paardrijden) er ook nog bij gereden zo'n 3 keer per week. Die werd zeg maar klaar gezet, zodat ik alleen maar hoefde te rijden. En dat heb ik toch 7 jaar gedaan, met sociaal leven en 2 jaar lang een bijbaantje.

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 23:29

Ik vind één paard voor mezelf prima te doen. Nu doe ik er 2 en dat vind ik echt teveel. Ik ben daarom blij dat Spirit me daarmee helpt. Spirit is de enige verzorgster die ik heb gehad voor Bolivia.

Voor Maddox wil ik geen verzorgster, ik geniet elke dag van hem. Ik vind het wel leuk dat mijn schoonzusje vaak meegaat, gewoon voor de gezelligheid. Ik ben wel bang dat als ik zwanger ben en net bevallen dat ik dan wel iemand nodig heb. Maar komt tijd, komt raad.

Ik zei al in een eerder topic dat ik bewondering heb voor mensen die 2 of meer paarden kunnen doen.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 17:51

Ik heb verschillende bijrijdsters gehad. In het begin wilde ik het pertinent niet, maar ja toen zat ik nog op school. Nu zorgt Carola alweer 5 of 6 jaar voor Lars. We hebben allebei veel plezier met hem en dat is toch ook belangrijk. Dat je soms ook iemand die geen paard kan betalen, een beetje het gevoel heeft dat hij/zij een eigen paard heeft. Carola noemt Lars dan ook ons paard. Voor Carola heb ik wel wat andere bijrijdsters gehad, maar dat was allemaal niet ideaal. Het valt me op dat er veel verhalen zijn over verzorgsters die "liegen"... wat ik helaas ook meegemaakt heb.

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 18:31

ik voor mijn oude pony ronja 1 meisje janette 11 jaar en voor mijn oude shet ook een meisje melanie maar die heb ik weggestuurd want die sloeg hem met opzet en daarna heb ik geen bijrijdster meer gehad...

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 18:32

ik voor mijn oude pony ronja 1 meisje janette 11 jaar en voor mijn oude shet ook een meisje melanie maar die heb ik weggestuurd want die sloeg hem met opzet en daarna heb ik geen bijrijdster meer gehad...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 23:08

yorin schreef:

uhm... volgens mij was ronja niet jouw pony, maar je VERZORG pony
best wel logisch dat je nu geen bijrijdster meer hebt, je huurt toch een pony bij andre...